printlogo


کد خبر: 278374تاریخ: 1403/1/16 00:00
دور دنیا

گردهمایی مقاومت در منبرالقدس
دبیرکل حزب‌الله لبنان: روز قدس امسال متفاوت‌تر است
دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی در مراسم منبر القدس گفت: آنچه در فلسطین، منطقه و جهان رخ می‌دهد توفان آزادگان است و امیدواریم بزرگ‌تر و بیشتر شود و به مرور زمان قوی‌تر شود. سیدحسن نصرالله افزود: دستاوردهای مقاومت در غزه را ارج می‌نهیم. پایداری مقاومت در کرانه باختری و تداوم نبرد ضد اشغالگران را ارج می‌نهیم. دبیرکل حزب‌الله لبنان در این مراسم گفت: روز قدس امسال بسیار متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است و این به برکت توفان الاقصی است. نصرالله تاکید کرد: ما پایداری مقاومت در غزه و ملت فلسطین  در برابر ارتش اشغالگر را می‌ستاییم چرا که حماسه‌ای بزرگ رقم زدند. وی افزود: از جمهوری اسلامی ایران و ثبات موضع آن در یاری ملت فلسطین و مقاومت آن تشکر می‌کنیم. از سوریه به عنوان حامی جنبش‌های مقاومت در منطقه ما که در معرض تهدیدات قرار دارد نیز تشکر می‌کنیم. دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن تاکید بر ضرورت ایستادگی و پایداری گفت: به ثبات و پایداری نیاز داریم و به طور حتم پیروزی از جانب خداوند است. باید برای تحقق اهداف توفان الاقصی اهتمام ورزیم و این وظیفه همه ما است. نصرالله بیان کرد: اگر آزاد‌سازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ و پس از آن آزادسازی غزه، پروژه اسرائیل بزرگ را از بین برد و جنگ ۳۳ روزه پروژه اسرائیل را از ریشه نابود کرد، توفان الاقصی و آنچه در جبهه‌های حامی آن رخ می‌دهد، رژیم صهیونیستی را بر لبه پرتگاه قرار داده و نشانه‌های این موضوع به مرور زمان آشکار خواهد شد.
* به ‌دنبال توسعه توان موشکی و دریایی هستیم
رهبر انصارالله یمن دیروز در سخنرانی خود در همایش منبر القدس، بر افزایش توان نظامی ارتش یمن برای حمایت بیشتر از ملت فلسطین تاکید کرد. «سیدعبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن در این سخنرانی تصریح کرد: به دنبال توسعه توان موشکی و دریایی خود برای حمایت بیشتر از مردم فلسطین هستیم. وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها شریک واقعی و کامل دشمن صهیونیست در جنایاتش علیه مردم فلسطین شده‌اند. سیدعبدالملک الحوثی گفت: با وجود اینکه مساله فلسطین کاملا روشن و بحق است، هیچ طرفی برای توقف این بی‌عدالتی علیه مردم فلسطین و احیای حقوق آنها اقدام نکرده است. رهبر انصارالله یمن در ادامه سخنرانی خود اعلام کرد «جهاد تنها گزینه موفق برای مقابله با دشمن است که کارآمدی و نتیجه‌بخش بودن این گزینه در لبنان و غزه اثبات شده است‌». وی افزود: اشغالگران در رسیدن به تمام اهداف‌شان در غزه یا حتی ارائه تصویر پیروزی پس از ۶ ماه از تجاوز ناتوان هستند و بیشتر از همه چیز، تصویر وحشیانه از جنایات را ترسیم کرده‌اند. رهبر انصارالله با تاکید بر تداوم حمایت یمن از ملت فلسطین تصریح کرد: از هیچ تلاشی برای حمایت از مردم فلسطین که افسانه‌ای از استواری و ایستادگی را ارائه کردند و مشابه آن در تاریخ کم است، دریغ نخواهیم کرد.
* مقاومت در کنار فلسطین ایستاده است
«زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این مراسم گفت: مردم ما در غزه در مقابل تمام نیروهای شرارت جهان یعنی رژیم صهیونیستی و حامیان آن و در راس آنها آمریکا ایستاده‌اند. به‌رغم محاصره سخت و نبود ساده‌ترین نیازهای زندگی برای کودکان فلسطینی، عرب‌ها و مسلمانان همچنان از وارد کردن جرعه‌ای آب به غزه عاجزند. از برادران عرب می‌خواهیم همان‌گونه که با اسرائیل تعامل می‌کنند با ما تعامل کنند. او تاکید کرد: قدرت مقاومت در اتحاد و همبستگی آن است و اکنون مقاومت لبنان، یمن، عراق و سوریه در کنار فلسطین ایستاده است. النخاله در بخش دیگر از سخنان خود گفت: از نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت و ملت فلسطین و تمام محور مقاومت تقدیر و تشکر می‌کنیم. دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: باید از روز قدس سکویی برای تقویت وحدت ملت‌ها و رزمندگان آن بسازیم. مردم غزه به مقاومت خود ادامه می‌دهند و به امید خداوند پیروز خواهند شد.
* اسرائیل با چالش‌های وجودی مواجه است
«هادی العامری» رئیس ائتلاف فتح عراق نیز در سخنرانی خود در این مراسم گفت: روز جهانی قدس روز تجدید عهد با خداوند، رسول‌الله، مسجدالاقصی و ملت فلسطین است. نبرد توفان الاقصی به مشیت الهی و با عنایت خداوند به دست بندگانی شجاع آغاز شد تا پیروزی حتمی خود را محقق کنند و مساله فلسطین را بار دیگر زنده کنند. مجاهدان ما رژیم صهیونیستی را به سمت نابودی کشاندند و اکنون ما شاهد این هستیم که رژیم اسرائیل با چالش‌های وجودی مواجه است. او تاکید کرد: نبرد توفان الاقصی توهم عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در منطقه را از بین برد، تمام قدرت‌های استکباری را در دایره محکومیت قرار داد و نشان داد آنها شریک جرم هستند. العامری افزود: اراده مقاومت و آزادی از این رژیم ذلیل در منطقه گسترش یافته و جبهه مقاومت هر روز گسترده‌تر می‌شود.

Page Generated in 0/0167 sec