printlogo


کد خبر: 278375تاریخ: 1403/1/16 00:00
اخبار

داورزنی: والیبال چاره‌ای جز انتخاب پائز نداشت
رئیس سابق فدراسیون والیبال گفت: همه باید به والیبال کمک کنیم تا نواقص رفع شود و این رشته موفق باشد. محمدرضا داورزنی در گفت‌وگو با ایسنا درباره انتخاب پائز برزیلی - فرانسوی به عنوان سرمربی تیم‌ ملی والیبال اظهار کرد: ما همیشه در خدمت والیبال هستیم اما اکنون سکاندار آقای تقوی است و درباره والیبال از او بپرسید. وی افزود: زمانی هست که شما می‌خواهید یک مربی با قابلیت‌های بالاتری را پیدا کنید. اگر باشد و بتواند بیاید می‌شود در موردش صحبت کرد اما زمانی هست که فدراسیون چاره‌ای جز این ندارد. وقتی فردی که قابلیت و توانایی دارد و می‌تواند بیاید، دیگر انتخاب انجام شده و صحبتی درباره آن نمی‌شود کرد. وی درباره اینکه آیا در آینده نیز به رئیس فدراسیون والیبال کمک خواهد کرد، گفت: ما حتما و همیشه به والیبال کمک خواهیم کرد. او در پاسخ به این پرسش که آیا پیش از انتخابات نیز از تقوی حمایت کرده است، گفت: ما از والیبال حمایت می‌کنیم. برای والیبال نزدیک 3 دهه است زحمت کشیده شده تا به اینجا رسیده است. همه باید به این رشته کمک کنیم تا در این مسیر بتواند نواقص را برطرف کند و موفق شود. 
***
تصمیمی برای واگذاری استقلال به بانک تجارت گرفته نشده است
بانک تجارت نسبت به موضوع عهده‌دار شدن مالکیت باشگاه استقلال واکنش نشان داد. پس از انتشار اخباری مبنی بر واگذاری باشگاه استقلال به بانک تجارت، این بانک نامه‌ای را به اداره نظارت بر ناشران امور مالی و خدماتی سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کرد. مجید دارابی معاون بانک تجارت در این نامه اعلام کرد هنوز تصمیمی پیرامون این اتفاق گرفته نشده است. بر اساس این نامه، مشخص شد مذاکراتی در این زمینه با تعدادی از بانک‌های کشور از جمله بانک تجارت صورت گرفته که با در نظر گرفتن الزامات قانونی و مقرراتی تاکنون تصمیمی اتحاذ نشده است. 
***
خطر از بیخ گوش والیبالیست ایرانی گذشت
والیبالیست ایران در ترکیه دچار سانحه رانندگی شد اما آسیب جدی به او وارد نشده است. بردیا سعادت، والیبالیست ایرانی تیم آلانیا اسپور ترکیه روز گذشته دچار سانحه رانندگی شد اما خوشبختانه این والیبالیست جوان ایران آسیب جدی ندیده است. باشگاه سعادت بیانیه‌ای منتشر کرده و درباره این سانحه توضیح داده است. در بیانیه باشگاه آمده است: «این سانحه ساعت ۱۳ روز گذشته رخ داده است. اتوبوس شهری در جاده اینککوم - آلانیا با خودروی بازیکن ما برخورد کرد و خودرو آسیب جدی دید. بردیا سعادت فورا با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد. خبرهای خوشی از بازیکن ما شنیده شد، چرا که در نتیجه معاینات، مشکل حادی نداست. بازیکن ما در حال حاضر مرخص شده است. به عنوان گروه برند آلانیا بلدیه اسپور، آرزو داریم ورزشکارمان زودتر خوب شود. برای بردیا سعادت آرزوی سلامتی داریم و امیدواریم هرچه زودتر سلامتی خود را به دست بیاورد».
***
اعلام ورزشگاه فینال جام حذفی فوتبال
محل برگزاری فینال جام حذفی فوتبال اعلام شد.
بر اساس مصوبه سازمان لیگ فوتبال ایران قرار است فینال جام حذفی که اواسط خرداد برگزار خواهد شد در ورزشگاه شهید قاسم سلیمانی استان کرمان برگزار شود. مسؤولان استان کرمان قول داده‌اند تا آن زمان ورزشگاه آماده شود. 
***
روبیالس دستگیر شد
رئیس سابق فدراسیون فوتبال اسپانیا به ‌محض ورود به خاک این کشور توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. 
به گزارش تسنیم، همان‌طور که از پیش اعلام شده بود، لوئیس روبیالس، روز چهارشنبه با یک پرواز از جمهوری دومنیکن به شهر مادرید بازگشت و به این ترتیب با توجه به از پیش صادر شدن حکم جلب وی، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال اسپانیا به ‌محض پیاده شدن از هواپیما توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. در تصاویر و فیلم‌هایی که از لحظه دستگیری روبیالس منتشر شده، مشخص است که او توسط نیروهای امنیتی به‌ سمت یک خودروی ون مشکی‌رنگ که برای انتقال او به محل بازجویی در محوطه فرودگاه پارک شده بود، هدایت می‌شود. روبیالس که سال گذشته به ‌دلیل متهم شدن به تعرض به جنیفر ارموسو، بازیکن تیم‌ ملی بانوان اسپانیا در مراسم اهدای مدال به بازیکنان این تیم پس از جشن قهرمانی‌شان در جام‌جهانی 2023 از ریاست فدراسیون برکنار شد، چندی پیش نیز به‌عنوان یکی از متهمان پرونده فساد مالی پولشویی در فدراسیون فوتبال اسپانیا شناخته شد و تحت پیگرد قانونی قرار گرفت، با این حال دستگیری او به ‌دلیل حضورش در جمهوری دومنیکن مقدور نبود و اکنون با بازگشتش به مادرید این اتفاق رخ داده است. 
***
رکوردشکنی تاریخی لبران جیمز
فوق‌ ستاره تیم بسکتبال لس‌آنجلس لیکرز، امتیازآورترین بازیکن تاریخ بسکتبال جهان شد. به گزارش ایسنا، لبران جیمز فوق ستاره تیم بسکتبال لس‌آنجلس لیکرز، همچنان در بالاترین سطح قرار دارد و اکنون موفق شده رکورد بیشترین امتیاز کسب‌شده توسط یک بازیکن بسکتبال در رقابت‌های مختلف را بشکند و از آن خود کند. لبران جیمز طبق آمار از نظر کسب امتیاز در هر بازی، نسبت به سال‌های اولیه دوران خود نه تنها افتی نداشته، بلکه پیشرفت هم کرده است. او اکنون با عبور از «اسکار اشمیت» برزیلی، امتیازآورترین بازیکن تاریخ بسکتبال جهان با در نظر گرفتن همه مسابقات شده است. این رکورد پیش از این با ۴۹ هزار و ۷۳۷ امتیاز در اختیار اشمیت برزیلی بود اما اکنون لبران جیمز با ۴۹ هزار و ۷۳۸ امتیاز، در این بخش هم رکورددار است. جیمز رکورد امتیازآورترین بازیکن تاریخ NBA را هم در اختیار دارد. جیمز ۳۹ ساله، بیست‌ویکمین فصل حضور متوالی در لیگ NBA را تجربه می‌کند و طبق آمار اعلام‌شده، از نظر کسب امتیاز، ثبت پاس گل و ریباند، تقریبا همان روند فوق‌العاده سال‌های ابتدایی فعالیتش را با افت بسیار ناچیز دارد. 

Page Generated in 0/0070 sec