printlogo


کد خبر: 278381تاریخ: 1403/1/16 00:00
اخبار

فطریه امسال از سوی رهبر انقلاب اعلام شد
دفتر رهبر معظم انقلاب میزان فطریه سال 1445 را به شرح زیر اعلام کرده است. بر اساس این گزارش، میزان فطریه قیمت گندم برای هر نفر 65 هزار تومان و قیمت برنج برای هر نفر 180 هزار است. همچنین لیست وجوهات شرعی که از سوی دفتر معظم‌له اعلام شده، به این شرح است:
یک سال نماز قضا: 8 میلیون تومان
یک ماه روزه: 4 میلیون تومان
کفاره یک روز روزه عمد: 960 هزار تومان 
کفاره یک روز روزه عذر: 16 هزار تومان 
حداقل فطریه هر نفر: 65 هزار تومان (گندم)
کفاره عهد برای هر مورد (اطعام 60 فقیر): 960 هزار تومان 
کفاره قسم یا نذر برای هر مورد (اطعام 10 فقیر): 160 هزار تومان 
یک دوره ختم قرآن: یک میلیون تومان
قربانی: 9 میلیون تومان
عقیقه: 9 میلیون تومان
***
ثبت‌نام ۶۳ هزار حامی در طرح اکرام ایتام و محسنین
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از ثبت‌نام ۶۳ هزار حامی طرح اکرام ایتام و محسنین در ماه رمضان خبر داد. حبیب‌الله آسوده با اشاره به اجرای پویش ملی به عشق علی(ع) در ایام شهادت حضرت امیرالمومنان(ع) و شب‌های قدر، گفت: این پویش با هدف جذب حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین در حال اجراست. وی افزود: در همین راستا تاکنون ۶۳ هزار حامی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند. معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اظهار کرد: مردم نیکوکار برای پیوستن به طرح اکرام می‌توانند به سایت ekram.emdad.ir مراجعه کنند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، آسوده خاطرنشان کرد: متقاضیان همچنین می‌توانند برای عضویت در طرح اکرام ایتام و محسنین عدد ۱ را به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ ارسال کنند.
***
«من لشکر قدسی‌ام» در پایتخت اکران شد
همزمان با فرارسیدن روز جهانی قدس پویش فرهنگی «من لشکر قدسی‌ام» با قاب‌هایی از شهدای راه قدس در فضای شهری پایتخت اجرا شد. به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، همزمان با فرا رسیدن جمعه آخر ماه رمضان و روز جهانی قدس که به منظور ابراز حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با رژیم غاصب اسرائیل هر سال در آخرین جمعه ماه رمضان برگزار می‌شود، پویش فرهنگی «من لشکر قدسی‌ام»  با جمله‌ای از مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و قاب‌هایی از شهدایی که در مسیر قدس و آزادی فلسطین به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند به همت سازمان زیباسازی در فضای شهری پایتخت اکران شد. بر اساس این گزارش، در این اکران فرهنگی از جمله «تقدیر خداوند این است که قدس آزاد خواهد شد» از مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و تصاویری از شهدای راه قدس از جمله: سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی، سردار شهید محمدرضا زاهدی، شهید ابومهدی المهندس، شهید سیدرضی موسوی، شهید احسان کربلایی‌پور، شهید مقداد مهقانی و... استفاده شده است.
***
آماده شدن ۳۶۸ مدرسه در مناطق سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان
مشاور وزیر آموزش‌و‌پرورش و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی کشور در چابهار گفت: طرح شهید عجمیان با بازسازی ۳۶۸ آموزشگاه در جنوب سیستان‌وبلوچستان پایان یافت. پرنیان در بازدید از مناطق سیل‌زده حنوب استان افزود: طرح شهید عجمیان که از ابتدای تعطیلات نوروز در مناطق سیل‌زده آغاز شده بود با بازسازی ۳۶۸ آموزشگاه در ۷ شهرستان جنوبی استان که در سیل اسفندماه دچار خسارت شده بودند، پایان یافت. دبیر قرارگاه عدالت تربیتی کشور گفت: با پایان طرح شهید عجمیان در مناطق سیل‌زده، ۳۶۸ آموزشگاه در ۷ شهرستان جنوبی سیستان‌وبلوچستان که در سیل اسفند ماه دچار خسارت شده بودند با مشارکت گروه‌های جهادی بازسازی شده و پس از پایان تعطیلات نوروزی، همزمان با بازگشایی مدارس، آماده پذیرایی از دانش‌آموزان شدند. دبیر قرارگاه عدالت تربیتی کشور در ادامه افزود: با دستور و حمایت وزیر آموزش و پرورش، از ابتدای تعطیلات نوروزی کار بازسازی، مرمت، رنگ‌آمیزی و شاداب‌سازی مدارس در 7 شهرستان جنوبی استان با بیش از ۶ هزار نفر جهادگر در ماه مبارک رمضان آغاز شده و پس از گذشت 10 روز تلاش شبانه‌روزی جهادگران، کار آماده‌سازی مدارس به اتمام رسیده است‌.
***
خطر مسمومیت مرگبار با مصرف قارچ‌های خودرو
کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع‌رسانی فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو نسبت به مسمومیت با قارچ‌های سمی در طبیعت هشدار داد. راضیه کشاورزملکی با بیان اینکه همه‌ساله در فصل بهار به دلیل مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت موجی از مسمومیت‌ها در کشور ایجاد می‌شود، اظهار کرد: برخی روش‌ها و معیارهای سنتی مانند تغییر رنگ قاشق نقره در اثر تماس با قارچ، یا وجود حشرات در اطراف قارچ و محل رویش قارچ معیار علمی و صحیحی برای تشخیص سمی نبودن قارچ در همه موارد نیست. وی بیان کرد: برخی از سموم موجود در قارچ‌های سمی، مقاوم به گرما بوده و فرآیندهای آماده‌سازی غذا مانند کباب کردن، آب‌پز کردن، سرخ کردن و بخارپز کردن قادر به تخریب کامل مواد سمی موجود در آن نیستند. وی در ادامه توصیه کرد که از مصرف قارچ‌های خودرو بویژه قارچ‌هایی که در کنار تنه درختان، بویژه درختان خشک شده می‌رویند یا قارچ‌های جمع‌آوری‌شده توسط افراد بومی، خودداری شود. 

Page Generated in 0/0126 sec