printlogo


کد خبر: 278391تاریخ: 1403/1/16 00:00
اخبار

بشار اسد در گفت‌وگو با رئیسی:
رژیم‌صهیونیستی بر اساس قتل و خونریزی شکل گرفته است
رئیس‌جمهور سوریه در تماس با رئیس‌جمهور کشورمان ضمن اشاره به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به مقر هیات دیپلماتیک ایران، گفت: این رژیم بر اساس قتل، خونریزی، آواره کردن دیگران و غصب حق آنها شکل گرفته و نسل‌کشی و جنایت‌های مستمر در نوار غزه از ۶ ماه پیش تاکنون، بهترین سند وحشی‌گری این رژیم است. به گزارش فارس، «بشار اسد»، در تماس تلفنی با «سید ابراهیم رئیسی»، همتای ایرانی خود، شهادت شماری از مستشاران نظامی ایران را در حمله وحشیانه رژیم پلید صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق صمیمانه تسلیت گفت. بشار اسد در این تماس تلفنی، از طرف خود و به نیابت از ملت سوریه، با خانواده‌های شهیدان و ملت عزیز ایران در پی این ضایعه بزرگ، عمیقا ابراز همدردی و همبستگی کرد. رئیس‌جمهور سوریه تاکید کرد اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به مقر هیات دیپلماتیک ایران در یک منطقه مملو از غیرنظامیان باعث تعجب نیست، چرا که این رژیم بر اساس قتل، خونریزی، آواره کردن دیگران و غصب حق آنها شکل گرفته و نسل‌کشی و جنایت‌های مستمر در نوار غزه از 6 ماه پیش تاکنون، بهترین سند وحشی‌گری این رژیم است.
***
این جنگ با شکست اسرائیل پایان می‌یابد
سعدالله زارعی، کارشناس ارشد مسائل منطقه و جبهه مقاومت معتقد است جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه با شکست اشغالگران پایان خواهد یافت. زارعی دیروز در یک نشست خبری با اشاره به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق درباره راهبرد جمهوری اسلامی ایران در جنگ غزه اظهار داشت: راهبرد ایران از ابتدا پایان یافتن جنگ با شکست اسرائیل است. معتقدیم این شکست اتفاق افتاده اما اعترافی به آن نشده است. به گزارش مهر، وی افزود: جمهوری اسلامی اولیای دم شهدای ایران است، لذا این جنگ با شکست و پایان اسرائیل به پایان خواهد رسید. انتقام خون شهدای جنایت رژیم اسرائیل قطعا گرفته خواهد شد. وی درباره ایجاد بازدارندگی در برابر چنین اتفاقاتی، گفت: بازدارندگی ما را با شهدایی که می‌دهیم نمی‌سنجند، چرا که برای افزایش قدرت بازدارندگی خودمان باز هم شهید خواهیم داد. وی با اشاره به جلسه سه‌شنبه شب شورای امنیت سازمان ملل، افزود: اینکه اساسا چنین جلسه‌ای به‌سرعت برگزار می‌شود نشان می‌دهد فضای بین‌المللی اسرائیل کاملا تغییر کرده است. اگرچه انتظار داریم با توجه به شکسته شدن خط قرمز حمله به اماکن دیپلماتیک، شورای امنیت موضع بگیرد. زارعی عنوان کرد: در نتیجه حملات به رژیم اسرائیل در ۶ ماه گذشته بیش از ۷ هزار نفر کشته و ۱۰ هزار نفر زخمی شدند که در مجموع ۱۷ هزار کشته و زخمی می‌شود که برای تاریخ اسرائیل بسیار بد است. در طول ۶ ماه جنگ علیه غزه، آمریکا ۳۰۰ هواپیما و ۵۰ کشتی و ۳۵ هزار تن سلاح به اسرائیل منتقل کرده است.
***
شنبه ۱۸ فروردین در اصفهان عزای عمومی اعلام شد
فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: استانداری اصفهان شنبه ۱۸ فروردین‌ماه را به مناسبت شهادت سردار سرلشکر محمدرضا زاهدی در اصفهان عزای عمومی اعلام کرد. به گزارش مشرق، سردار مجتبی فدا، فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان روز چهارشنبه اظهار داشت: استانداری اصفهان روز شنبه ۱۸ فروردین‌ماه را در اصفهان عزای عمومی اعلام کرد. وی افزود: پیگیری‌های مختلفی انجام شده است اگر استان یا شهر اصفهان روز شنبه تعطیل شد، مراسم تشییع پیکر سردار شهید زاهدی صبح روز شنبه انجام می‌شود اما اگر تعطیل نشد، مراسم تشییع بعدازظهر شنبه برگزار خواهد شد، همه دستگاه‌ها تدابیر لازم برای تهیه افطاری برای مردم حاضر در مراسم تشییع را انجام می‌دهند. سردار فدا گفت: مردم اصفهان حماسه‌ای را که در تشییع پیکر آیت‌الله ناصری یا ۲۷ شهید امنیت لشکر ۱۴ امام حسین(ع) رقم زدند در تشییع پیکر شهید زاهدی نیز رقم خواهند زد و چشم دشمنان را کور خواهند کرد. فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان در پایان بیان کرد: یکی از ظرفیت‌هایی که می‌توانیم ندا و پیام سردار شهید زاهدی را به جهان مخابره کنیم، حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس است.

Page Generated in 0/0106 sec