printlogo


کد خبر: 278415تاریخ: 1403/1/18 00:00
صهیونیست‌ها از بیم پاسخ ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق به حالت آماده‌باش درآمدند
اسرائیل در وحشت انتقام ایران
* یدیعوت آحارانوت: اسرائیلی‌های سردرگم از ترس جنگ به فروشگاه‌های مواد غذایی و خودپردازها حمله کردند/ * ۷ سفارتخانه رژیم صهیونیستی در سراسر جهان از ترس انتقام ایران تخلیه شد/ * بایدن: اگر شاهد تغییر سیاست‌های اسرائیل در مورد کمک‌های بشردوستانه به غزه نباشیم رویکرد ما تغییر خواهد کرد

گروه بین‌الملل: چگونگی واکنش تهران به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق و به شهادت رساندن جمعی از مستشاران نظامی ایران در سوریه باعث ایجاد وحشت بسیاری در بین سران رژیم صهیونیستی و همچنین شهرک‌نشین‌های این رژیم شده است، به حدی که اسرائیل به حالت آماده‌باش درآمده است. 
رسانه‌های عبری گزارش کردند رژیم صهیونیستی دیروز همزمان با روز جهانی قدس، از بیم حمله تلافی‌جویانه ایران یا حزب‌الله لبنان، وضعیت هشدار را به اوج رساند. رژیم صهیونیستی به دلیل ترس از پاسخ ایران به حمله تروریستی علیه بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، در نگرانی به ‌سر می‌برد.
روزنامه یدیعوت آحارانوت اذعان کرد ایران اگرچه هنوز یک پهپاد هم در واکنش به هدف قرار دادن کنسولگری خود ارسال نکرده اما در جنگ روانی دستاوردی را رقم‌ زده است. این روزنامه در گزارشی به قلم «یوسی یهوشع» تحلیلگر امور نظامی خود فاش کرد فضای ترس و وحشت بر اراضی اشغالی حاکم است، زیرا «اسرائیلی‌ها سردرگم هستند آیا ابتدا باید به شبکه‌های مواد غذایی حمله کنند یا دستگاه‌های خودپرداز».
تحلیلگر اسرائیلی با اشاره به شتاب شهرک‌نشینان برای خرید ژنراتور از ترس قطع برق برای دوره‌های طولانی در صورت گسترش جنگ، افزود: «فروشندگان ژنراتور سود خوبی به جیب می‌زنند».
این روزنامه درباره ترس و واهمه شهرک‌نشینان افزود: آنها شروع به اعمال فشار به مقامات محلی برای باز کردن پناهگاه‌ها کرده‌اند. این روزنامه همچنین تاکید می‌کند تهران در واکنش به هدف قرار دادن کنسولگری خود نظاره‌گر و بی‌تفاوت نخواهد ماند. یدیعوت آحارانوت توضیح داد ترس شهرک‌نشینان ناشی از این واقعیت است که واحد اطلاعاتی ارتش صهیونیستی از بدترین بحران در تاریخ خود رنج می‌برد. این روزنامه ادامه داد: پس از ارزیابی نادرست درباره حمله گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، اعتماد شهروندان به واحد اطلاعاتی کاملا از  دست رفته است.
در همین ارتباط «عمیت ساعر» رئیس تیپ تحقیقات در سازمان اطلاعات نظامی ارتش رژیم اسرائیل (امان) پنجشنبه با برعهده گرفتن مسؤولیت شکست اطلاعاتی این رژیم در حمله حماس در روز ۷ اکتبر، از سمت خود استعفا کرد. طبق گزارش خبرگزاری سما، این دومین استعفا در تیپ تحقیقاتی امان طی چند ماه اخیر است. رسانه‌های اسرائیلی تصریح کردند سرتیپ ساعر عالی‌ترین افسر صهیونیستی است که تاکنون در بین مسؤولان شکست‌ها و ناکامی‌ها در جنگ غزه به ماموریت خود پایان داده است. در این میان طی روزهای گذشته خبری منتشر شد که اسرائیل به برخی سفارتخانه‌های خود دستور تخلیه داده است. 7 سفارتخانه رژیم صهیونیستی از بیم واکنش ایران به هدف قرار گرفتن ساختمان کنسولی این کشور در دمشق، تخلیه شده است. در همین رابطه، روزنامه یدیعوت آحارانوت گزارش داد سفارتخانه‌های اسرائیل در کشورهای بحرین، مصر، اردن، مراکش و ترکیه تخلیه شده است. رژیم صهیونیستی روز دوشنبه ساختمان کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جنوب غرب دمشق را مورد حمله هوایی قرار داد که در نتیجه آن، بخشی از ساختمان کنسولی سفارت و اقامتگاه سفیر تخریب شد.
وب‌سایت اسرائیلی واللا نیز روز پنجشنبه گزارش داد «اسرائیلی‌ها بعد از تهدید ایران به انتقام به سمت فروشگاه‌ها هجوم آورده و در حال ذخیره مواد اساسی مورد نیاز خود هستند». طبق گزارش این رسانه، ساکنان اراضی اشغالی فلسطین در سراسر این منطقه در حال ذخیره کردن کالاهای اساسی از جمله آب و غذاهای کنسروشده هستند. دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل دیروز در یک نشست خبری برای کاستن از هراس اسرائیلی‌ها گفت: «نیازی به خرید ژنراتور، ذخیره غذا و برداشت پول از عابربانک‌ها توسط اسرائیلی‌ها نیست». وی اضافه کرد: «در صورتی که تغییری در وضعیت ایجاد شود، به صورت رسمی و فوری آن را اعلام خواهیم کرد».
همچنین آلوم دیوید، خبرنگار صهیونیست طی پیامی در فضای مجازی نوشت محافل امنیتی و نظامی اسرائیل هر آن منتظر آغاز شلیک موشک از داخل خاک ایران به سوی اسرائیل هستند. سیما شاین، از مسؤولان سابق موساد نیز در واکنش به اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در شهر دمشق، اخیرا گفت: ایران از توانایی لازم برای پاسخ و وارد کردن ضربه‌ای دردآور به اسرائیل از طریق طراحی یک عملیات بزرگ برخوردار است: توصیه می‌کنم قدرت ایران را دست‌کم نگیرید. از سوی دیگر پیام عبری توئیتر رهبر معظم انقلاب برای صهیونیست‌ها بسیار مهم بود. در پیامی که در صفحه رسمی رهبر انقلاب در شبکه اجتماعی ایکس به زبان عبری منتشر شد، آمده است: به یاری خداوند، صهیونیست‌ها را از جنایت تجاوز به کنسولگری ایران در دمشق پشیمان خواهیم کرد.
از سوی دیگر، تارنمای صهیونیستی واللا گزارش داد مقام‌های منطقه «غوش دان» در مرکز فلسطین اشغالی، از ترس حمله تلافی‌جویانه ایران، باز کردن پناهگاه‌ها را برای صهیونیست‌ها بررسی می‌کنند. از سوی دیگر، عاموس یادلین، رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی گفته است: ایران می‌تواند اسرائیل را با موشک‌های کروز، موشک‌های بالستیک یا پهپاد هدف قرار دهد. وی با بیان اینکه ایران در کوتاه‌مدت پاسخ خواهد داد، گفت: من اصلا تعجب نمی‌کنم اگر ایران ما را از داخل خاک خود بمباران کند. از سوی دیگر مقامات اسرائیلی به وبگاه آمریکایی آکسیوس گفتند: اسرائیل به ایالات متحده گفته اگر ایران به تلافی حمله مرگبار اخیر اسرائیل به سوریه حمله‌ای را از خاک خود علیه اسرائیل انجام دهد، با واکنش شدید اسرائیل مواجه خواهد شد و درگیری کنونی را به سطح دیگری خواهد برد. بنا بر این گزارش، مقامات ایرانی علنا تهدید کرده‌اند اقدام اسرائیل را به خاطر حمله‌ای که منجر به کشته شدن یک مقام ارشد نظامی ایرانی شد، تلافی خواهند کرد. مقامات آمریکایی و اسرائیلی گفتند دولت بایدن و دولت اسرائیل بسیار نگرانند ایران برای یک حمله قریب‌الوقوع آماده شده باشد.
  بنا به نوشته اکسیوس، «نیروهای نیابتی» ایران در لبنان، سوریه، عراق و غزه به اسرائیل حمله کرده‌اند اما تاکنون حمله‌ای از خاک ایران به اسرائیل انجام نشده است. حمله مستقیم ایران به اسرائیل بی‌سابقه خواهد بود و می‌تواند به جنگ منطقه‌ای در خاورمیانه منجر شود. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز پنجشنبه در جلسه کابینه امنیتی اسرائیل گفت: ایران سال‌هاست علیه اسرائیل «هم مستقیم و هم از طریق نیروهای نیابتی‌اش عمل می‌کند، بنابراین اسرائیل علیه ایران و نیروهای نیابتی‌اش، هم به صورت تهاجمی و هم به صورت تدافعی عمل می‌کند». وی گفت: «ما می‌دانیم چگونه از خود دفاع کنیم و هر کس به ما آسیب می‌زند یا قصد آسیب رساندن به ما را دارد، ما به او آسیب خواهیم رساند». جو بایدن و بنیامین نتانیاهو در تماس روز پنجشنبه خود درباره تهدیدات عمومی ایران علیه اسرائیل گفت‌و‌گو کردند. کاخ سفید اعلام کرد: پرزیدنت بایدن به صراحت گفته ایالات متحده قویا از اسرائیل در مواجهه با این تهدیدات حمایت می‌کند.
از سویی شبکه خبری الجزیره چهارشنبه‌شب گزارش داد ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: به عنوان بخشی از ارزیابی وضعیت ارتش، تصمیم به تقویت و جذب سربازان ذخیره در سامانه‌های پدافند هوایی گرفته شد. در همین راستا، منابع عبری به «اوج هوشیاری پس از تهدیدات ایران» و «برآورد دستگاه‌های امنیتی مبنی بر اینکه ایران از طریق سازمان‌های نیابتی خود به حمله به کنسولگری پاسخ خواهد داد» اشاره کردند. شبکه دولتی کان اسرائیل نیز نوشت: سیستم امنیتی و ارتش اسرائیل برای آخر هفته در حالت آماده‌باش هستند. این در سایه تهدید مستقیم ایران به انتقام پس از ترور ژنرال محمدرضا زاهدی، یکی از اعضای ارشد سپاه پاسداران در اوایل هفته جاری در حمله به اسرائیل در سوریه است. سناریو‌هایی که سیستم امنیتی برای آنها آماده می‌شود از این قرار است:
- تلاش شبه‌نظامیان شیعه مستقر در لبنان، سوریه، عراق و یمن برای حمله به اسرائیل با شلیک موشک، پهپاد و راکت.
- تلاش ایران برای شلیک مستقیم موشک‌های بالستیک به سمت اسرائیل از فاصله بیش از هزار کیلومتری
- تلاش گروه‌ها برای نفوذ به اسرائیل از مرز‌های نزدیک آن.
همچنین «جان کربی» سخنگو و هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در پی گفت‌وگوی تلفنی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد: اگر شاهد تغییر سیاست‌های اسرائیل نباشیم، رویکرد ما تغییر خواهد کرد. سخنگوی دولت بایدن ادامه داد: سیاست ما در مقابل غزه بر اساس تغییراتی خواهد بود که اسرائیل  انجام می‌دهد. ما خواهان موافقت اسرائیل با ورود قابل توجه کمک به غزه و بازگشایی نقاط مرزی بیشتر در روز‌های آینده هستیم.
کاخ سفید تصریح کرد: بایدن نیاز اسرائیل را برای اعلام و اجرای یک سری اقدامات مشخص و قابل اندازه‌گیری برای رسیدگی به آسیب‌ها به غیرنظامیان، رنج‌های بشردوستانه و ایمنی امدادگران را به صراحت بیان کرد. وی تصریح کرد سیاست آمریکا در قبال غزه با ارزیابی ما از اقدام فوری اسرائیل در قبال این موضوعات تعیین خواهد شد.  به گفته کاخ سفید «بایدن تاکید کرد آتش‌بس فوری برای تثبیت و بهبود وضعیت انسانی و حفاظت از غیرنظامیان بی‌گناه ضروری است و از نخست‌وزیر اسرائیل خواست به مذاکره‌کنندگان خود اجازه دهد بدون تاخیر توافقی را برای آزادی اسرا منعقد کنند». کاخ سفید ادامه داد: «۲ مقام همچنین درباره تهدیدات عمومی ایران علیه اسرائیل و شهروندان اسرائیل گفت‌وگو کردند. بایدن تصریح کرد آمریکا قاطعانه از اسرائیل در مواجهه با این تهدیدات حمایت می‌کند». این، نخستین گفت‌وگوی بایدن و نتانیاهو پس از حمله هوایی مرگبار اسرائیل است که منجر به کشته شدن 7 امدادگر سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» شد. همچنین این گفت‌وگو پس از حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق سوریه انجام می‌شود که منجر به شهادت 2 نفر از مستشاران ارشد نظامی ایران و ۵ افسر همراه آنان شد. یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: پس از این حمله، بایدن «عصبانی» و «به طور فزاینده‌ای ناراضی» است. یک مقام دیگر آمریکایی نیز گفت بایدن قرار است همه این موارد را در گفت‌وگوی تلفنی خود به نتانیاهو بگوید.
***
وزارت جنگ اسرائیل هک شد
یک گروه هکری روز پنجشنبه با انتشار اسناد و اطلاعاتی اعلام کرد به سامانه‌های وزارت جنگ اسرائیل نفوذ کرده است. این گروه هکری که با نامNethunter خود را معرفی کرده است، در کانال تلگرامی به آدرس t.me/Nethunt3r اعلام کرد موفق به دستیابی به زیرساخت‌های وزارت جنگ  اسرائیل شده است. این گروه برای اثبات ادعای خود فیلم نفوذ به سامانه‌ها و شبکه‌های داخلی وزارت جنگ صهیونیست‌ها را هم منتشر کرد. این گروه همچنین گفته  به اسناد محرمانه‌ این وزارتخانه از جمله برخی نقشه‌های ساخت ابزارهای جنگی، سلاح و قطعات تجهیزات نظامی و حتی اسناد مرتبط با سامانه پدافندی گنبد آهنین نیز دست یافته است. دسترسی به اسناد شرکت‌های داخلی و خارجی که با این وزارتخانه همکاری می‌کنند نیز بخش دیگری از اطلاعات افشا شده‌ این گروه است. از سویی هکرهای حنظله نیز اعلام کردند شرکت ArrowNet بازوی فنی یگان ۸۲۰۰ اسرائیل را هک کرده‌اند و اطلاعاتی درباره صاحب این شرکت که هیچ عکسی از آن در وب پیدا نمی‌شود، افشا خواهند کرد. حنظله تصاویر و اطلاعات جدیدی را از مدیر جنایتکار این شرکت و همسر کودک‌کش او منتشر کرده است.

 


Page Generated in 0/0057 sec