printlogo


کد خبر: 278416تاریخ: 1403/1/18 00:00
مردم بسیاری از نقاط جهان در حمایت از مردم فلسطین و غزه در روز قدس راهپیمایی کردند
جهان قدسی

گروه بین‌الملل: همزمان با آخرین جمعه ماه رمضان مردم سراسر جهان برای همدردی با مردم فلسطین دست به تظاهرات بزرگی زدند و جنایت‌های رژیم اسرائیل در نوار غزه را محکوم کردند. ساکنان استان صنعا با تجمع میلیونی در میدان السبعین، حمایت خود را از ملت فلسطین اعلام و جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه را محکوم کردند.
به نقل از المسیره، در بیانیه راهپیمایی‌ «توفان الاحرار» در روز جهانی قدس آمده است: در این روز مبارک که آخرین جمعه ماه رمضان است مسلمانان روز جهانی قدس را به عنوان یک مناسبت اسلامی مهم گرامی می‌دارند. ما مجددا با خداوند و رسولش و رهبری‌مان عهد می‌بندیم که به حمایت از ملت فلسطین پایبند باشیم.
در این بیانیه آمده است: ما آمادگی کامل خود را برای اجرای دستورات رهبر خود برای مقابله با دشمنان خداوند و بشریت اعلام می‌کنیم. ۶ ماه است ملت فلسطین با شنیع‌ترین نسل‌کشی صهیونیستی - آمریکایی در غزه و تمام فلسطین مواجه هستند.
در این بیانیه آمده است: نبرد آزادسازی قدس شریف و تمام فلسطین تنها مربوط به ملت فلسطین نیست، بلکه مسؤولیت تمام امت است. ما از حکام و نظام‌های عربی و اسلامی می‌خواهیم به مسؤولیت‌های خود در برابر وحشی‌گری آمریکا و صهیونیسم عمل کنند. در کشورهای اروپایی، روسیه، تانزانیا، نیجریه، یمن، اردن، مصر، کشمیر، پاکستان، همچنین در کرکوک، دیالی، ذی‌قار، نجف، بغداد و موصل عراق و حتی آمریکا روز گذشته تظاهرات‌هایی علیه اسرائیل برگزار شد. المیادین از تظاهرات گسترده در امان، پایتخت اردن به مناسبت روز جهانی قدس خبر داد. همچنین این تظاهرات در سوریه، مالزی، اندونزی، لبنان و جمهوری باکو هم برگزار شد. در تانزانیا راهپیمایی از منطقه ایلالا باما در دارالسلام به سمت مسجد الغدیر انجام شد و در طول مسیر جوانان دختر و پسر از مذاهب مختلف اسلامی با سر دادن شعار‌هایی در حمایت از فلسطینیان مظلوم، انزجار خود را از جنایات وحشیانه‌ اسرائیل در فلسطین بویژه در نوار غزه نشان دادند. برخی جوانان به همراه چند نفر از روحانیون جمعیت شیعیان اثنی‌عشری تانزانیا (TIC) که جلوی راهپیمایان حرکت می‌کردند، برای نشان دادن همبستگی بیشتر خود با مردم مظلوم فلسطین، چفیه یا لباس‌هایی با پرچم فلسطین پوشیده بودند. همچنین مردم منطقه ستره بحرین در روز جهانی قدس در همبستگی با مردم غزه به خیابان‌ها آمدند و با سر دادن شعار‌هایی جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را محکوم کردند.
مردم منطقه باربار نیز سحرگاه دیروز برای زنده نگه داشتن روز جهانی قدس با شعار «توفان الاحرار» به خیابان‌ها آمدند و با برگزاری تظاهرات، جنایات رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه را محکوم کردند و خواستار بسته شدن سفارت رژیم صهیونیستی در منامه و اخراج دیپلمات‌های این رژیم کودک‌کش از کشورشان شدند. در این پیوند، بحرینی‌های ساکن منطقه «کرباباد» از سحرگاه دیروز به خیابان‌ها آمدند و برای زنده نگه داشتن روز جهانی قدس اقدام به برگزاری تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی و اعلام همبستگی با مردم غزه کردند.

Page Generated in 0/0081 sec