printlogo


کد خبر: 278417تاریخ: 1403/1/18 00:00
همزمان با تشدید اعتراضات در اسرائیل، صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو شدند
کارش تمامه!

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او، پیش‌بینی کرد روزهای پایانی این نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شماره افتاده است.
این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی در روزهای اخیر که استعفای «بنیامین نتانیاهو» از نخست وزیری اسرائیل را مطالبه کردند و خشم فزاینده معترضان نسبت به عملکرد او در قبال جنگ در غزه، نوشت: بسیاری اکنون از خود می‌‍‌پرسند: «این استاد فرار کهنه‌کار سیاسی چقدر دیگر می‌تواند دوام بیاورد؟»
خبرگزاری فرانسه در ادامه این مطلب می‌نویسد: «نتانیاهوی ۷۴ ساله که معمولا کله‌شق است به نظر می‌رسد هم از جنبه سیاسی و هم جسمی شکننده شده است. او شدیدا نامحبوب است و طبق نتایج یک نظرسنجی مربوط به اواخر سال گذشته میلادی تنها نزدیک به ۴ درصد اسرائیلی‌ها به او اعتماد دارند. مردی که اسرائیلی‌ها «بی‌بی» می‌خوانند دارد تبعات جنگ در غزه را می‌چشد. نتانیاهو در سخنرانی تلویزیونی روز شنبه خود به طرز کاملا مشهود بی‌رمق و رنگ‌پریده، زودرنج و حواس‌پرت بود، به نحوی که لیمور لیونات، وزیر سابق دولتش و هم‌حزبی او در حزب لیکود این سخنرانی را فاجعه‌بار خواند. روزنامه چپگرای هاآرتص نوشت: او مثل یک مستبد وحشت‌زده به نظر می‌رسید».
این خبرگزاری در ادامه نوشت: «نتانیاهو حتی وقتی روز سه‌شنبه بیمارستان را بعد از انجام عمل جراحی ترک کرد نحیف‌تر از هر زمان دیگر به نظر می‌رسید، در حالی که با خشم جامعه‌ بین‌المللی بعد از مرگ 7 امدادرسان یک گروه آمریکایی در حمله اسرائیل در غزه مواجه شد. کاخ سفید در واکنش به این اتفاق اعلام کرد بابت کشته شدن این امدادرسان‌ها غمگین است، در حالی که نتانیاهو در صحبتی که احتمالا کاخ سفید از آن خوشش نیامد، گفت: در جنگ این اتفاقات رخ می‌دهد! امانوئل نیوون، یک عضو سابق حزب لیکود و استاد علوم سیاسی گفت: نتانیاهو پیش از این بارها به لحاظ سیاسی دفن شده و باز سر برآورده است اما این بار به خاطر رخدادهای 7 اکتبر وضعیت فرق می‌کند. دیگر وضعیت مثل قبل نیست و کار بی‌بی تمام است. او ۷۴ سال دارد، در حالی که چندان ورزش نمی‌کند، شغل بسیار سختی دارد و از 6 ماه قبل دستگاه تنظیم ضربان قلب گذاشته است، حتی اخیرا یوآو گالانت، وزیر جنگ کابینه نتانیاهو از او در رابطه با مساله عمیقا مناقشه‌برانگیز گریختن یهودیان ارتدوکس افراطی از خدمت سربازی اجباری در ضمن ادامه جنگ در غزه نافرمانی می‌کند». خبرگزاری فرانسه نوشت: «نتانیاهو مدت‌هاست برای حکومت کردن به حمایت احزاب مذهبی اتکا کرده است». به نوشته این خبرگزاری، ژنرال «روون بنکلر» که در تجمع ضد کابینه نتانیاهو در روز دوشنبه شرکت کرده بود به خبرگزاری فرانسه گفت: «عذر تراشیدن برای یک قشر در حالی که ارتش خیلی زیاد نیازمند نیروی انسانی بیشتر است غیرقابل بخشش است». «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب موسوم به «اسرائیل بیتنا» در گفت‌وگو با رادیو ارتش رژیم اشغالگر درباره اینکه آیا در صورت دعوت از وی به کابینه جنگ به آن خواهد پیوست یا خیر، اظهار کرد: جنگ تمام شده و اکنون یک عملیات امنیتی در جریان است. وی درباره جنگ در غزه گفت: از ۶ روز به ۶ ماه رسیدیم، این کابینه نمی‌تواند به پیروزی دست یابد. لیبرمن از آغاز عملیات توفان الاقصی بارها از عملکرد کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انتقاد کرده است.

Page Generated in 0/0045 sec