printlogo


کد خبر: 278419تاریخ: 1403/1/18 00:00
اخبار

حضور کیومرث هاشمی و جامعه ورزش در راهپیمایی روز قدس
در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همزمان با روز جهانی قدس، کیومرث هاشمی به همراه مدیران ستادی و معاونان وزارت ورزش و جوانان و جامعه ورزش کشور در راهپیمایی شرکت کردند. در این مراسم که در میدان فلسطین انجام شد، محمدشروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش، مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان و جمعی از رؤسای فدراسیون‌های ورزشی نیز حضور داشتند.کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در راهپیمایی روز قدس گفت: جامعه ورزش هر سال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کند تا فریاد مظلومان را به گوش جهانیان برساند، هر چند جامعه ورزش بویژه ورزشکاران در زمان برگزاری رویدادهای بین‌المللی هر جایی که رژیم صهیونیستی حضور داشته آنها را به رسمیت نشناختند و مقابل آنها حاضر نشدند. این نشان می‌دهد جامعه ورزش اهمیت این موضوع را درک کرده و دفاع همیشگی را از مردم مظلوم فلسطین انجام داده است. هاشمی عنوان کرد: امروز موضوع فلسطین تنها بحث جهان اسلام به تنهایی نیست، بلکه بحث انسانیت است که این رژیم آن را زیر سوال برده است. امیدوارم این حضور همیشه پررنگ باشد. ما اعتقاد داریم جامعه ورزش بویژه قهرمانان می‌توانند به روشنگری‌های بیشتر علیه رژیم کودک‌کش اسرائیل کمک کنند.
***
انگاپت پرچمدار فرانسه در المپیک می‌شود
ستاره تیم‌ ملی والیبال فرانسه نامزد حمل پرچم کشورش در المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد. به گزارش تسنیم اروین انگاپت ستاره تیم‌ ملی والیبال فرانسه می‌خواهد پرچمدار کشورش در مراسم افتتاحیه المپیک 2024 پاریس باشد. او درخواست رسمی خود را به مدیر فنی فدراسیون والیبال فرانسه ارسال کرده است. فدراسیون والیبال فرانسه پس از بررسی درخواست انگاپت، آن را به کمیته ملی ورزش و المپیک این کشور تقدیم خواهد کرد. رئیس فدراسیون والیبال فرانسه معتقد است انگاپت سمبل والیبال این کشور، بسیار باانگیزه و نامزد شایسته‌ای برای پرچمداری کشورش در المپیک است.
***
وزنه‌برداران فوق سنگین راهی تایلند شدند
علی داوودی و آیت شریفی، ۲ وزنه‌بردار دسته فوق‌سنگین، تهران را به مقصد پوکت، محل برگزاری جام‌جهانی وزنه‌برداری ترک کردند. به گزارش مهر، گروه آخر کاروان وزنه‌برداری ایران متشکل از علی داوودی، آیت شریفی، احسان دارابیگی (مربی) و حسین حبیبی (ماساژور) تهران را به مقصد تایلند ترک کرد. پیش از این میرمصطفی جوادی و رضا دهدار همراه نواب نصیرشلال (سرمربی) و بهمن زارع (مربی) راهی پوکت شده بودند. مسابقات جام‌جهانی وزنه‌برداری در پوکت، آخرین مرحله گزینشی المپیک پاریس محسوب می‌شود و ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران برای کسب ۳ سهمیه المپیک تلاش می‌کنند. دکتر امین نوروزی و محمد صادق محمدی به عنوان پزشک و داور در کادر اجرایی مسابقات جام‌جهانی وزنه‌برداری در پوکت حضور دارند.
***
زمان بازگشت دروازه‌بان پرسپولیس مشخص شد
آخرین بررسی‌های پزشکی نشان می‌دهد مچ دست راست علیرضا بیرانوند دچار شکستگی نشده است. به گزارش ایسنا، بعد از بازگشت کاروان تیم‌ ملی فوتبال ایران از ترکمنستان و بازگشت ملی‌پوشان پرسپولیس به تمرینات این تیم، علیرضا بیرانوند به دلیل درد از ناحیه مچ دست راست قادر به انجام تمرین نبود و در ادامه با بررسی‌هایی که انجام شد، دست راست این دروازه‌بان گچ گرفته شد تا روند درمان را زودتر آغاز کند. علیرضا بیرانوند از مچ دست خود سی‌تی‌اسکن گرفته است و مشخص شده مچ دست او هیچ‌گونه شکستگی ندارد، بلکه لیگامان مچ دست او دچار کشیدگی شده است. بر اساس تشخیص پزشکان دست بیرانوند باید ۲ هفته دیگر در گچ باشد و بعد از آن، یک هفته دیگر دوران نقاهت را طی کند تا بتواند دوباره برای پرسپولیس بازی کند. این یعنی می‌شود انتظار داشت ۳ هفته دیگر بیرانوند برای پرسپولیس بازی کند.
***
والیبال ایران به دنبال دیدار دوستانه با کوبا و استفاده از مربیان زن کوبایی
رئیس فدراسیون والیبال ایران میزبان سفیر کوبا بود و ۲ طرف در این دیدار بر افزایش همکاری‌های والیبالی ۲ کشور تاکید کردند. سیدمیلاد تقوی، رئیس فدراسیون والیبال میزبان سفیر کوبا در تهران بود و ۲ طرف بر افزایش همکاری‌های والیبالی تاکید کردند. در این نشست که محمدحسن تقی‌زاده مدیرکل روابط بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان، وحید مرادی نایب رئیس فدراسیون، فریبا محمدیان نایب‌رئیس بانوان، محسن ترابی سرپرست دبیری فدراسیون و همچنین کنسول سفارت کوبا حضور داشتند، تقوی ابتدا درباره وضعیت والیبال ایران در بعد ملی و بین‌المللی توضیحاتی ارائه کرد. آلبـرتو گونزالس کاسالـس، سفیر کوبا در تهران نیز در این دیدار ضمن تمجید از پیشرفت والیبال ایران در سال‌های اخیر، خواستار افزایش همکاری‌ها در زمینه رشد و توسعه والیبال شد. برگزاری دیدار دوستانه بین تیم‌های ملی والیبال ایران و کوبا و همچنین استفاده از مربیان زن کوبایی در ایران، برگزاری اردو‌های آماده‌سازی مشترک، استفاده از توانایی نیروهای اجرایی برگزاری مسابقات والیبال، شناسایی فرصت‌ها و توانایی موجود در ۲ کشور برای برگزاری اردوها و مسابقات و همچنین تبادل مربیان از جمله محورهای این تفاهنامه در ۲ گروه مردان و زنان خواهد بود.

Page Generated in 0/0046 sec