printlogo


کد خبر: 278421تاریخ: 1403/1/18 00:00
آغاز هفته بیست‌ودوم لیگ برتر با مصاف استقلال - مس
شکست‌ناپذیران

3 مسابقه ابتدایی هفته بیست‌ودوم لیگ برتر امروز برگزار می‌شود که در حساس‌ترین بازی استقلال تهران میزبان مس رفسنجان است‌. 3 مسابقه ابتدایی هفته بیست‌ودوم لیگ برتر امروز برگزار می‌شود که در ادامه نگاهی به این بازی‌ها می‌اندازیم. استقلال صدرنشین لیگ برتر در نخستین مسابقه سال میزبان تیمی است که با حضور سرمربی جدیدش باخت نداشته است. مس رفسنجان با محرم نویدکیا، سرمربی آرام و متین و بی‌حاشیه خود نتایج بسیار مطلوبی گرفته است. از سوی دیگر استقلال در ورزشگاه آزادی در این فصل باخت نداشته و همه بازی‌های خانگی‌اش را (جز داربی برگشت) برده است. حالا تقابل شکست‌ناپذیران می‌تواند جذاب‌ترین مسابقه هفته شود. تمام پرسپولیسی‌ها حامی نویدکیا و تیمش هستند اما در آن سوی میدان امتیاز گرفتن از استقلال و هواداران دو‌آتیشه‌اش در آزادی در این فصل تبدیل به ماموریت غیرممکن شده است؛ تیمی که با 10 گل خورده مستحکم‌ترین دژ دفاعی را دارد، البته مس رفسنجان همان تیمی است که یک جام را از استقلال گرفت و با شکست آبی‌پوشان در جام حذفی عامل حذف شاگردان نکونام شد و اکنون استقلال به دنبال جبران است و نمی‌خواهد بار دیگر مقابل این تیم ناکام بماند. «منتظر محمد» بازیکن عراقی مس رفسنجان یکی از خاص‌ترین چهره‌های این دیدار خواهد بود؛ بازیکنی که ابتدای فصل برای استقلال خریداری اما در نهایت به صورت قرضی به مس رفسنجان منتقل شد. او در اوج آمادگی‌ است. سجاد شهباززاده، فرشید باقری و میثم تیموری 3 بازیکن دیگر سابق استقلال هستند که در مس رفسنجان توپ می‌زنند و تقابل آبی‌پوشان سابق با یاران نکونام جذاب خواهد بود. 
* ذوب آهن اصفهان - شمس‌آذر قزوین
ذوبی‌ها در 5 هفته اخیر لیگ برتر بردی نداشتند و حالا میزبان تیم تازه لیگ برتری شده شمس‌آذر هستند و شاید این بهترین فرصت برای شاگردان محمد ربیعی باشد تا نوار ناکامی‌های خود را قطع کنند. شمس‌آذر در حالی 25 امتیازی است و روی پله نهم جدول لیگ ایستاده که مسابقات را با 3 امتیاز منفی شروع کرد. ذوب‌آهن هم با یک بازی کمتر و 27 امتیاز در رده هشتم جدول لیگ ایستاده است. بازی رفت را ذوب‌آهن برده و خیلی دوست دارد سال را با یک پیروزی خانگی آغاز کند اما شمس‌آذر به راحتی تسلیم نخواهد شد. هر چند این تیم 14 اسفند با 3 گل مقابل سپاهان مغلوب شد اما ذوب‌آهن به اندازه زردپوشان اصفهانی مهره ندارد. هر دو تیم به دنبال نخستین 3 امتیاز سال هستند تا جایگاه‌شان را در میانه جدول
تثبیت کنند. 
* نساجی مازندران - ملوان بندرانزلی
نساجی برای بقا می‌جنگد و به همین دلیل به 3 امتیاز این مسابقه بیشتر از نان شب نیاز دارد؛ تیمی که با 15 امتیاز در رده پانزدهم جدول لیگ ایستاده کار بسیار دشواری برای بقا دارد مگر اینکه در 9 بازی آخر نتایج خارق‌العاده‌ای بگیرد. این بازی هم یکی از سخت‌ترین مسابقات نساجی است، زیرا آنها در سال‌های اخیر یعنی از سال 1399 تاکنون نتوانسته‌اند ملوان را ببرند و 3 باخت مقابل این تیم داشته‌اند و یک مساوی بهترین نتیجه‌ای بوده که نساجی مقابل ملوان به دست آورده است. در سوی مقابل، ملوانی‌ها در این فصل شرایط‌شان عالی است و با 35 امتیاز در رده پنجم جدول لیگ هستند و برای این دیدار هیچ دغدغه‌ای از نظر جدولی ندارند. بازی رفت را هم ملوان یک بر صفر برده ولی حالا نساجی یک دروازه‌بان برزیلی خریداری کرده تا شاید کمتر گل بخورد. آنها با 31 گل خورده یکی از ضعیف‌ترین خطوط دفاع را دارند ولی ملوان فقط 15 گل خورده است. شرایط 2 تیم کاملا متفاوت است اما  هر دو هواداران پرشماری دارند و دوست ندارند در نخستین بازی سال بازنده شوند، بویژه تارتار که اصلا دلش نمی‌خواهد قبل از بازی با پرسپولیس بازنده شود. 
***
نویدکیا: نکونام تیم قابل تحسینی درست کرده ‌است
سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان درباره بازی با استقلال گفت: شرایط این بازی برای دو تیم تاثیرگذار است، زیرا ما می‌خواهیم شرایط خود را بهتر کنیم و استقلال می‌خواهد صدرنشین بماند. فکر می‌کنم بازی جذابی شود و هواداران از آن لذت ببرند. محرم نویدکیا، در نشست خبری پیش از دیدار با استقلال اظهار کرد: با صدرنشین لیگ که تیم با انضباط و خوبی است بازی داریم. استقلال در خانه همیشه عالی بازی کرده و همه امتیازات را به دست آورده که این کار را برای هر تیمی سخت می‌کند. وی ادامه داد: استقلال تیم منضبطی است که در ساختار دفاعی فوق‌العاده خوب و در ضربات ایستگاهی قوی است. نکونام تیم خوب و قابل تحسینی درست کرده ‌و بازی برای هر دو تیم مهم است. شرایط این بازی برای 2 تیم تاثیرگذار است، زیرا ما می‌خواهیم شرایط خود را بهتر کنیم و استقلال می‌خواهد صدرنشین بماند. فکر می‌کنم بازی جذابی شود و هواداران از آن لذت ببرند. نویدکیا درباره حضور منتظر محمد هم گفت: این بازیکن را در اختیار داریم و حتی برای حضور او در تیم امید عراق، ما باید تصمیم بگیریم و می‌توانستیم اجازه ندهیم اما چون کاپیتان امید است و من خودم زمانی در این شرایط بودم، دوست داشتم به او انرژی دهم تا به تیم کشورش کمک کند. او در این بازی و بازی بعد حضور دارد و بعد از آن برای بازی در تیم امید عراق از جمع ما جدا می‌شود. سرمربی مس درباره تاثیر نتیجه‌گرا بودن فوتبال ایران روی تفکرات تاکتیکی‌اش در آینده بیان کرد: من هم مثل بقیه دوست دارم نتیجه بگیرم اما دوست ندارم به هر قیمتی نتیجه بگیرم و دوست دارم آنچه می‌خواهم به نمایش بگذارم و نتیجه هم بگیرم. اگر موفق شدم که هیچ، اگر نشدم هم در خانه می‌نشینم. دوست دارم تیمم فوتبال زیبا بازی کند، زیرا امروز کسی برای صفر - صفر پول خرج نمی‌کند و به استادیوم نمی‌رود. در فوتبال ما جواب می‌دهد و خیلی‌ها این شکلی هستند اما در دنیا این شکلی نیست و همین الآن ژاوی به خاطر همین یک - هیچ‌ها تحت فشار است و مردم فوتبال‌ کم‌گل نمی‌خواهند. البته در کشور ما چون فوتبال هنوز دولتی است و دولت پول تیم‌ها را می‌دهد، این قضیه جا نیفتاده و بسیاری از تیم‌ها با همین تفکر پیش می‌روند.

Page Generated in 0/0057 sec