printlogo


کد خبر: 278428تاریخ: 1403/1/18 00:00
اخبار

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس سمپاد ۱۴۰۳ از امروز
نام‌نویسی داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی از شنبه هجدهم فروردین آغاز می‌شود. بر اساس دستورالعمل اعلامی آزمون‌های ورودی مدارس دوره اول و دوم استعدادهای درخشان و دوره دوم نمونه دولتی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳، دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی از طریق سامانه ثبت‌نام در اختیار داوطلبان (داخل و خارج از کشور) قرار می‌گیرد.  ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی از روز شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ تا روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ از طریق سامانه ثبت‌نام انجام می‌شود. وزارت آموزش‌و‌پرورش دهم دی ۱۴۰۲ اعلام کرده بود آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی (پایه دهم دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها)، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ همزمان برگزار می‌شود و متقاضیان شرکت در این آزمون به سوالات مشترک پاسخ خواهند داد.
***
امدادرسانی به ۳۴ هزار مصدوم در نوروز امسال
رئیس سازمان امداد و نجات، از امدادرسانی به ۳۴ هزار و ۵۵۲ مصدوم در حوادث و سوانح نوروزی خبر داد. صادق محمودی اظهار داشت: طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳ از ۲۴ اسفندماه سال گذشته در سراسر کشور آغاز شد و با بهره‌گیری از ۱۴۶۶ پایگاه، پست موقت و سایر مراکز امداد و نجات و مراکز عملیاتی، به‌کارگیری بیش از ۲۵ هزار نیروی متخصص و آموزش‌دیده و ۳۵۰۰ دستگاه لجستیک سبک و سنگین زمینی و هوایی به انجام رسید. وی افزود: ارائه خدمات امداد و نجات به آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث و سوانح ترافیکی، ارتقای سطح آمادگی پایگاه‌ها، مراکز و تیم‌های عملیاتی برای پاسخگویی به مخاطرات و سوانح غیرترافیکی محتمل در فصل بهار و انعکاس رویکرد پیشگیرانه با تحلیل روزانه عملیات امداد و نجات و جلوگیری از بروز حوادث و سوانح در نقاط پرحادثه بویژه در محورهای اصلی کشور از جمله اهداف طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳ به شمار می‌رود. محمودی اضافه کرد: در طول طرح نوروز، ۶۰۱ پایگاه ثابت، ۲۲ مرکز امداد هوایی، ۲۳۱ پست موقت در نقاط حادثه خیز، ۳۲ مراکز استان، ۴۶۷ مرکز شعب و دفاتر نمایندگی، ۳۷ مرکز تیم واکنش سریع، ۳۲ مرکز پشتیبانی، کنترل و هماهنگی عملیات و ۳۵ مرکز آنست فعال بود. محمودی اظهار داشت: در نوروز امسال به ۳۴ هزار و ۵۵۲ نفر امداد‌رسانی شد، ۴ هزار و ۳۳۰ نفر در محل درمان، هزار و ۴۶۴ نفر به مراکز درمانی منتقل، ۲۷۷ نفر در حوادث جاده‌ای رهاسازی و ۳ هزار و ۹۰۸ نفر در مکان مناسب اسکان داده شدند.
***
لو رفتن سوالات امتحانات نهایی صحت ندارد
وزیر آموزش‌و‌پرورش با اعلام اینکه ۷۲ هزار معلم در سال ۱۴۰۳ استخدام می‌شوند، گفت: سال تحصیلی جدید در پایه اول دبستان کتاب‌های درسی جدید می‌شوند. رضامراد صحرایی درباره تأمین امنیت امتحانات نهایی افزود: کیفیت آموزش از دغدغه‌های جدی این وزارتخانه است و مصوبه کاهش ضریب کنکور در پذیرش دانشجویان در ۲ دوره مجلس تصویب و به ۲ دولت ابلاغ شد اما به دلایلی توان اجرا نداشتند، سال ۱۴۰۲ این موضوع را اجرایی کردیم و در کنار تمام فشارهای روانی بر داوطلبان و تلاش مافیای کنکور برای لغو مصوبه، آن را اجرا کردیم و به معلم، کتاب و مدرسه مرجعیت دادیم. وی یادآور شد: موضوع کیفیت آموزش روی میز رئیس‌جمهور قرار دارد. با اجرای مصوبه کنکوری، ۱۱ استان که سهم آنها از صندلی‌های برتر دانشگاه‌ها بین ۵۰ تا ۱۵۰ درصد بیشتر از نسبت داوطلبان‌شان بود، منطقی شد و سهم استان‌های محروم افزایش یافت؛ برای مثال استان سیستان‌وبلوچستان که 0.16 درصد از یک (شاخص عدالت آموزشی) کسب می‌کرد در سال ۱۴۰۲، 0.48 درصد سهم کسب کرد. وزیر آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه مصوبه کنکوری به دنبال کیفیت آموزش و اجرای برنامه درسی ملی است، گفت: حتی یک مورد از شایعات لو رفتن سوالات امتحانات نهایی صحت نداشت و اگر سوالی لو برود ابتدا خودمان به خانواده‌ها خواهیم گفت. در سال ۱۴۰۳ امنیت امتحانات نهایی بیشتر از سال گذشته تامین می‌شود.

Page Generated in 0/0055 sec