printlogo


کد خبر: 278439تاریخ: 1403/1/18 00:00
اخبار

در حسینیه امام‌خمینی(ره) توسط رهبر انقلاب اقامه شد
نماز بر شهدای قدس
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پنجشنبه شب بر پیکر ۷ شهید راه قدس نماز اقامه کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این مراسم که خانواده‌های شهیدان سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی، سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی‌رحیمی، حسین امان‌اللهی، سیدمهدی جلادتی، محسن صداقت، علی آقابابایی و سیدعلی صالحی‌روزبهانی حضور داشتند، رهبر انقلاب ضمن دعا برای این شهیدان، با خانواده‌های معظم این شهیدان از نزدیک گفت‌وگو کردند.
***
معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور خبر داد
واکنش واشنگتن به پیام تهران: اهداف آمریکایی را نزنید!
معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور با انتشار متنی در شبکه ایکس، محتوای پیام مکتوب جمهوری اسلامی ایران به کاخ سفید را در رابطه با هشدار درباره پاسخ سخت به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق بازتاب داد.  محمد جمشیدی نوشت: «جمهوری اسلامی ایران در پیامی مکتوب به آمریکا هشدار داد در دام نتانیاهو نیفتد: کنار بکش تا ضربه نخوری». به نوشته او «در پاسخ، آمریکا از ایران درخواست کرد اهداف آمریکایی را 
نزند».  پیش از این وزیر امور خارجه در پی حمله جنایتکارانه دوشنبه گذشته رژیم اسرائیل به ساختمان نمایندگی دیپلماتیک کشورمان در  پایتخت سوریه که به شهادت چند تن از مستشاران رسمی نظامی در این کشور منجر شد، از احضار کاردار سفارت سوییس در تهران به وزارت امور خارجه خبر داده بود. حسین امیرعبداللهیان گفته بود پیام مهمی به دولت آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی ارسال شده و خواستار پاسخگویی دولت ایالات متحده شده بود.
***
فرمانده‌کل ارتش:
هدف توفان ‌الاقصی تبدیل فلسطین به مسأله اول جهان اسلام است
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع راهپیمایان روز قدس در اصفهان با بیان اینکه روز قدس نشانگر اهمیت مساله فلسطین در جهان اسلام است، گفت: امروز معلوم شده است تنها راه علاج زخم‌های فلسطین، قطع غده سرطانی رژیم صهیونیستی است و این راهکار کاملا امکان‌پذیر و در دسترس است. 
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی بزرگ‌ترین هدف عملیات توفان الاقصی را ممانعت از فراموشی مساله فلسطین و تبدیل دوباره آن به مساله اول جهان اسلام دانست و اظهار داشت: امروز نه‌تنها این هدف محقق شده، بلکه مساله غزه و جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی، مساله اول نه فقط مسلمانان، بلکه مساله‌ای جهانی شده است. وی در ادامه با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: حمله به مراکز دیپلماتیک و ترور دیپلمات‌ها و مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران، نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی در ادامه نبرد و اداره یک جنگ فرسایشی مستأصل و ناکام شده است.  
فرمانده کل ارتش گفت: حمله تروریستی اخیر یک اقدام انفعالی و نشان‌دهنده شکست، ضعف و ترس شدید ارتش صهیونیستی در برابر مقاومت در میدان نبرد است و این حمله واکنشی به ناکامی‌ها به منظور تحت‌الشعاع قرار دادن جنایات گسترده رژیم صهیونیستی است تا به کمک فعالیت‌های امپراتوری رسانه‌های شیطانی غرب، اخبار جنایات شنیع‌شان در غزه و بیمارستان شفا به گوش جهان نرسد و توجه جهانیان به موضوع دیگری جز غزه و فلسطین منحرف شود. 
امیر سرلشکر موسوی با بیان اینکه تمام تلاش رژیم صهیونیستی این است که مساله بزرگ‌تری بیافریند تا مساله فلسطین و غزه را تحت‌الشعاع قرار دهد و موضوع فلسطین را به موضوعی فرعی تبدیل کند، خاطرنشان کرد: شکست رژیم صهیونیستی در جنگ غزه کاملا آشکار شده است، زیرا با گذشت ۶ ماه از جنگ، این رژیم نتوانسته به هیچ‌یک از اهداف اعلامی خود مبنی بر نابودی حماس و آزادسازی اسرا دست پیدا کند.
***
وزیر کشور:
تذکر کنترل مرزها به پاکستان داده شده و می‌شود
وزیر کشور با تاکید بر اینکه در جریان حادثه تروریستی در راسک و چابهار که توسط بیگانگان اداره می‌شوند، تروریست‌ها تودهنی بسیار محکمی خوردند، تصریح کرد: از قبل از پاکستان خواسته شده مرزها را کنترل کند، این تذکرات داده شده و می‌شود. احمد وحیدی در گفت‌وگو با ایسنا  اظهار کرد: این حادثه تلاش ناکام تروریست‌هایی بود که توسط بیگانگان و سرویس‌های خارجی اداره می‌شوند اما تودهنی بسیار محکمی خوردند، همه عناصرشان به درک واصل شدند و با اقتدار بسیار ارزشمند، نیروهای نظامی، سپاه، فراجا و نیروهای اطلاعاتی توانستند ضربه بسیار کشنده‌ای به آنها بزنند و همه آنها به درک واصل 
شدند. وی درباره اینکه آیا در ارتباط با حادثه بامداد پنجشنبه  با مقامات پاکستانی گفت‌وگوهایی انجام شده یا خیر؟ گفت: از قبل خواسته شده مرزها را کنترل کنند، چون اینها (تروریست‌ها) از آن طرف مرزها می‌آیند، باید مرزها را بیشتر کنترل کنند تا نتوانند به راحتی اقداماتی کنند و این تذکرات داده شده و خواهد شد.

Page Generated in 0/0053 sec