printlogo


کد خبر: 278441تاریخ: 1403/1/18 00:00
میلیون‌ها ایرانی در 2 هزار نقطه کشور یکی از به یاد‌ماندنی‌ترین راهپیمایی‌‌های روز قدس را برپا کردند
همخون قدس

گروه سیاسی: راهپیمایی بزرگ روز قدس امسال یکی از باشکوه‌ترین و بزرگ‌ترین اجتماعات و حضور مردمی را به خود دید. چهل‌وششمین راهپیمایی روز قدس تبدیل به یک اجتماع بزرگ در سراسر ایران علیه رژیم صهیونیستی شد. این نخستین راهپیمایی روز قدس پس از آغاز جنایات 6 ماهه رژیم صهیونیستی در غزه است. خشم و نفرت ملت آزاده ایران از صهیونیست‌ها در راهپیمایی روز قدس امسال با شعارهای محکم و رسا و دست‌نوشته‌های آنان پیدا بود. در تهران، مردم روزه‌دار پایتخت ضمن حضور در راهپیمایی برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه، در مراسم تشییع شهدای حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق نیز شرکت کردند. این 2 موضوع یعنی نخستین مراسم روز قدس پس از عملیات توفان الاقصی، همچنین مراسم تشییع شهدای کنسولگری ایران در دمشق، باعث شد در پایتخت جمعیتی بسیار بزرگ از مردم در راهپیمایی روز قدس حاضر شوند. میزان چشمگیر و کم‌سابقه حضور مردم در این راهپیمایی و فریادهای آنها در اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی، البته با فریادهای آنان برای گرفتن انتقام خون شهدای کنسولگری نیز همراه بود.
به گزارش «وطن امروز»، روز گذشته راهپیمایی روز قدس در سراسر ایران یک راهپیمایی منحصربه‌فرد بود. ایده راهپیمایی روز قدس، یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح و با اعلام امام خمینی(ره) تصویب شد. روز قدس ابتکار ایران و یکی از اسناد حمایت‌های همه‌جانبه ایران از آرمان آزادی قدس شریف است. برگزاری هر ساله این راهپیمایی در جمعه پایانی ماه مبارک رمضان نشان می‌دهد جمهوری اسلامی غیر از سیاست‌های اعلامی و اعمالی خود در حمایت از مجاهدان فلسطینی، در حوزه اجتماعی و دیپلماسی عمومی نیز در همه این سال‌ها در خط مقدم جبهه مقابله با صهیونیست‌ها حضور داشته است. امسال اما روز قدس ایران روز متفاوتی شد. در پایتخت ایران، مردم پیکرهای پاک 7 نفر از فرماندهان، مستشاران و افسران را که در حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری کشورمان در دمشق به شهادت رسیدند، تشییع کردند. مراسم تشییع پیکرهای این شهدا که در راهپیمایی روز قدس در تهران برگزار شد، تمثیلی زیبا از عجین شدن مساله آزادی قدس با جان و خون و روح مردم ایران را نشان داد. این نخستین بار پس از پیروزی انقلاب و تاریخ راهپیمایی‌های روز قدس است که پیکر 7 شهید ایرانی راه قدس که مستقیما توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند در راهپیمایی روز قدس تشییع می‌شود. حضور زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و عبدالعزیز المحمداوی (ابوفدک) رئیس ستاد حشدالشعبی عراق در راهپیمایی روز قدس در تهران و مراسم تشییع شهدای مقاومت نیز مصداق دیگری از یکپارچگی ملت‌های آزاده منطقه در راه آرمان آزادی قدس شریف و از بین بردن رژیم صهیونیستی بود. پیکرهای پاک این 7 شهید ایرانی، در کنار سایر شهدای ایرانی ماه‌های اخیر که توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند؛ نشانی واضح از همخونی و هم‌هدفی مردم ایران با مردم فلسطین است. ایران در روز قدس پیکر فرزندان شهید خود را روی دست تقدیم راه آزادی قدس کرد. اگر در غزه خون مردم مظلوم توسط صهیونیست‌ها ریخته می‌شود، مردم ایران نیز در روز قدس، روز مردم فلسطین، پیکر پاک شهدای خود را روی دست گذاشتند تا نشان دهند خون ایرانی نیز همانند خون فلسطینی، در راه آزادی قدس شریف و نابودی رژیم صهیونیستی اهدا خواهد شد. این خون‌ها امضای یکپارچگی یک امت است برای درمان یک زخم مانده بر پیکر امت.
با وجود اینکه شروع مراسم از ساعت 10 و در برخی شهرها ساعت 10:30 تا 11 اعلام شده بود اما مردم از همان دقایق اولیه صبح در محل‌های تعیین‌شده حضور یافتند تا بار دیگر ‌با شعار «مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا» فریاد مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانند و همان‌طور که مقام معظم رهبری ‌از بین رفتن رژیم صهیونیستی در سال‌های آینده را نوید دادند، اعلام کنند هر روز که می‌گذرد یک روز از عمر رژیم صهیونیستی کم خواهد شد.
در قطعنامه پایانی این راهپیمایی با اشاره به مقاومت تاریخی مردم غزه در برابر رژیم صهیونیستی آمده است: «نبرد توفان الاقصی و استمرار معجزه‌گونه مقاومت ۱۸۳ روزه مردم غزه و مجاهدان فلسطینی نقطه عطف سرنوشت‌سازی در مبارزه با موجودیت جعلی رژیم خبیث و اشغالگر صهیونیستی را رقم زد و شمارش معکوس برای نابودی غده سرطانی اسرائیل از جغرافیای جهان اسلام را سرعت بخشید». در بخش دیگری از این قطعنامه با اشاره به نقش محوری آمریکا در حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی به واشنگتن هشدار داده شد «بیش از این آبروی مردم آمریکا را قربانی قاتلان زنان و کودکان غزه نکند». مساله حمله به کنسولگری ایران در دمشق از دیگر موضوعاتی بود که در این قطعنامه به آن اشاره شد و شرکت‌کنندگان در راهپیمایی تاکید کردند: «اقدام رژیم جعلی صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه و به‌ شهادت رسیدن سرداران رشید سپاه اسلام سرلشکر محمدرضا زاهدی و سرلشکر حاج رحیمی، مستشاران نظامی ارشد ایران و شهدای همراه و حملات تروریستی جیش‌الظلم در راسک و چابهار جزو منظومه عملیاتی رژیم کثیف اشغالگر برای فرار از گرداب خودساخته در غزه و فرافکنی شکست جبران‌ناپذیر از جبهه مقاومت تعریف می‌شود، لکن این اقدامات مذبوحانه حاصلی جز زوال زودهنگام این غده سرطانی در پی نخواهد داشت و مطمئنا با پاسخی سخت و پشیمان‌کننده مواجه خواهد شد».
* پیروزی حتمی برای مردم فلسطین خواهد بود
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور که در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس حاضر شده بود در پاسخ به این سوال که امروز یکی از متفاوت‌ترین روزهای قدس را شاهد هستیم، به نظر شما پیامدهای این حضور چه خواهد بود؟ تصریح کرد: خداوند اینگونه مقدر کرد که سرداران ما در روز شهادت امیرالمومنین علی(ع) به شهادت برسند و در روز قدس تشییع شوند تا جلوه خاصی به این روز ببخشند. رئیس‌جمهور افزود: این راهپیمایان همان مردمی هستند که در روزهای گذشته قرآن بر سر گرفتند و امروز در خیابان‌های شهرها و روستاهای مختلف از رژیم صهیونیستی اعلام بیزاری می‌کنند و یقین داریم این احساس برآمده از قلب‌ها، دل‌ها و فریادها حتما به نابودی رژیم صهیونیستی و اعتلای عزت مردم فلسطین و مسلمین جهان منتهی خواهد شد. رئیسی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) با اخلاص جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز قدس معرفی کرد، گفت: امروز می‌بینیم نسلی که در خیابان‌ها حضور دارند، نسلی هستند که نه امام راحل را دیده‌اند و نه روزهای ابتدایی انقلاب را اما در اینجا حضور یافته‌اند تا 76 سال جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند و ان‌شاءالله پیروزی حتمی برای مردم فلسطین و مسلمین خواهد بود.
محمدباقر قالیباف نیز که در تهران در جمع راهپیمایان حاضر شده بود درباره علت تفاوت روز قدس امسال با سال‌های پیش گفت: در این ایام رژیم صهیونیستی در غزه ذات اصلی خودش یعنی پستی و دیوصفتی و عدم پایبندی به حقوق بشر و قوانین بین‌المللی را نشان داد. رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همگان رفتار رژیم صهیونیستی را در تجاوز به محل دیپلماتیک ما در دمشق و کودک‌کشی در غزه و همه جنایت‌ها در طول 76 سال گذشته را دیدند. امروز مردم ما و همه مردم دنیا نشان دادند موضوع فلسطین نه تنها موضوع اول جهان اسلام، بلکه موضوع اول بشریت در دنیا است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه‌قضائیه نیز گفت: صهیونیست‌ها در ۶ ماه اخیر از هیچ جنایتی در غزه فروگذار نبودند و جنایاتی را مرتکب شدند که حتی چهارپایان درنده‌خو هم از انجام آنها اکراه دارند. صهیونیست‌ها علاوه بر نسل‌کشی و کودک‌کشی، در غزه به نوزادکشی نیز روی آوردند. آنها ماهیت جنایتکارانه خود را به منصه ظهور رساندند و ثابت کردند برای هیچ اصل و اصولی، اندک اعتباری قائل نیستند. امروز دیگر کسی در دنیا کمترین تردیدی در جنایتکار بودن صهیونیست‌ها ندارد.
* لحظه فروپاشی اسرائیل نزدیک است
سردار سرلشکرحسین سلامی در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران با بیان اینکه روز قدس امسال متفاوت از ایام قدس سال‌های دور و نزدیک است، اظهار کرد: این روز با ابتکار و اعجاز ذهنی رهبر کبیر انقلاب اسلامی به‌عنوان روز تمرکز جهان بر موضوع فلسطین نامگذاری شد. ما امروز شاهد بدرقه آسمانی ملت بزرگ ایران از 7 ستاره درخشان و پرفروغ هستیم که در سرزمین مبارک پیرامون مسجد الاقصی به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. مسافران قدس امروز در این لحظه‌های مقدس بر دست مردم ما در حال عروج به عرش اعلا هستند تا در جوار رحمت واسعه الهی روزی‌خوار شوند. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: سرلشکر شهید محمدرضا زاهدی یک مجاهد پرافتخار، اهل وعده صادق، اهل ذکر، اهل اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر بود. او ۴۳ سال لباس جهاد به تن داشت. او همرزم شهیدان حاج حسین خرازی، حاج احمد کاظمی و سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود. او یک اسطوره جاودان و شخصیتی شبه‌افسانه‌ای از جهاد بود که بعد از خاتمه دفاع‌مقدس به همراه فرمانده جاودانه جبهه‌های مقاومت حاج‌قاسم سلیمانی در لبنان و سوریه برای ساخت قدرتی عظیم دربرابر صهیونیست‌ها مجاهدت کرد.
سردار سلامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه رژیم صهیونیستی خنجری است که نظام شیطانی و مزور انگلیس آن را بر پهلوی پیکره امت اسلامی وارد کرد، گفت: آمریکا هم این رژیم را بعد از آن به عنوان یک سرپل سیاسی، امنیتی و جغرافیایی در منطقه جهان اسلام تقویت کرد تا اهرمی برای تنظیم سیاست‌های جنایتکارانه و استعمارگرانه آنان در جهان اسلام باشد. از زمانی که رژیم صهیونیستی به عنوان یک موجودیت تصنعی در ظل حمایت شیطانی غرب بویژه آمریکا و انگلیس قرار گرفت، جنایات بی‌شماری در این منطقه رخ داده است. وی افزود: رژیم صهیونیستی سم مهلکی است که توسط آمریکا به پیکر جهان اسلام تزریق شده و همچنان در حال قتل‌عام مسلمانان است. آمریکای فاقد عقل سیاسی برای حفظ و بقای این رژیم بی‌ریشه که فروپاشی آن از هر جهت بسیار شدنی، ممکن و به فضل الهی نزدیک است، هزینه‌های سنگین سیاسی، اقتصادی و امنیتی فراوان را متحمل شده است.
فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه فلسطین وسعتی جهانی یافته است، ادامه داد: رژیم صهیونیستی بین ممات و ممات است، هر عملی انجام دهد شکست می‌خورد. او اگر جنگ با فلسطین را ادامه دهد سرانجام مجبور خواهد شد به مقاومت آسمانی مردم فلسطین تن دهد. اگر بخواهد از میدان عقب‌نشینی کند هم شکست خورده است. وی افزود: فلسطین اما بین حیات و حیات است. بین یک حیات سخت اما حیاتی سرشار از عزت و عظمت که امروز محکم و در شرایطی ایستاده است که محاصره شده و امکان انتقال تسلیحات و حتی آب و غذا به آنجا وجود ندارد و در چنین شرایطی در برابر ائتلاف امپراتوری‌های بی‌نظیر تاریخ بشر در جنایتکاری، ایستاده و شکوه استقامت را در آن سرزمین نشان می‌دهد. فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: پیام‌هایی که از درون غزه به ما منتقل می‌شود این است که می‌گویند ما هیچ مشکلی برای ادامه استقامت نداریم، شما محکم باشید؛ ما این رژیم را در غزه مدفون خواهیم کرد. فلسطین می‌ایستد و توطئه شوم دشمنان به خودشان بازخواهد گشت و سرانجام سرزمین فلسطین به فلسطین بازمی‌گردد و راهی برای نجات صهیونیست‌ها وجود ندارد. سرلشکر سلامی گفت: راه صهیونیست‌ها تسلیم‌ شدن است و این را خواهیم دید. امروز همه سرزمین‌های اشغالی از شمال، از غرب و از شرق در تقاطع آتش مسلمانان است. هاضمه اسرائیل برای جذب این همه نفرت و قدرت و مستهلک کردن این ضربات بسیار کوچک است. بغض، کینه و نفرت در میان جوانان فلسطینی برای ده‌ها سال انرژی لازم برای یک جهاد طولانی‌مدت تا براندازی و فروپاشی کامل این رژیم را فراهم کرده است. هرکس مقاومت کند می‌برد و این منطق قرآن است.

Page Generated in 0/0057 sec