printlogo


کد خبر: 278442تاریخ: 1403/1/18 00:00
«وطن امروز» از شکست پروژه صهیونیستی جیش‌الظلم در راسک و چابهار گزارش می‌دهد
خودکشی پیش از انتقام

گروه سیاسی: ساعات اولیه بامداد پنجشنبه (16 فروردین‌) گروهک تروریست جیش‌الظلم (فعال با نام جیش‌العدل) در ۲ شهرستان چابهار و راسک علیه سپاه این ۲ شهرستان و دریابانی و کلانتری 11 اقدام به عملیات تروریستی کرد. این عملیات تروریستی که همزمان با حضور افراد مسلح در صفحات شبکه اجتماعی این گروهک تروریست در حال بازتاب بود، نخست با گشودن آتش از سمت ارتفاعات بیمارستان راسک به سمت مقر سپاه آغاز شد. در این بین برخی افراد مسلح قصد داشتند با ایجاد حفره بر دیوار مقر سپاه از طریق انفجار وارد سپاه شوند که با هوشیاری و درگیری سنگین نیروهای سپاه ناکام ماندند. این درگیری‌ها تا ظهر روز پنجشنبه به دلیل فرار تروریست‌ها به مناطق مسکونی و پرجمعیت ادامه داشت. گروهک جیش‌الظلم پس از شکست در انجام عملیات طراحی‌شده، در ساختمان‌های مسکونی اقدام به گروگان‌گیری کرده بود که همه افراد گروگان گرفته‌شده به سلامت آزاد شدند. 
حدود ظهر روز پنجشنبه «سیدمجید میراحمدی» معاون امنیتی - انتظامی وزیر کشور در گفت‌وگوی تلویزیونی از پایان درگیری‌ها در چابهار و راسک خبر داد. وی در این باره گفت: «به لطف پروردگار و در سایه شجاعت و شهامت و رشادت و شهادت‌طلبی نیروهای جان برکف سپاه، انتظامی، مرزبانی، دریابانی و همه حافظان امنیت، عملیات آنها با شکست کامل روبه‌رو شد». در همین رابطه روابط عمومی قرارگاه امنیتی جنوب شرق نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از هلاکت ۱۸ نفر از تروریست‌ها و اشرار مسلح وابسته به سرویس‌های بیگانه که با حمله به ۵ نقطه از اماکن عمومی و پایگاه‌های نظامی و انتظامی شهرهای چابهار و راسک، قصد برهم زدن امنیت را داشتند، خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: «۱۰ نفر از نیروهای حافظ امنیت نیز به فیض عظیم شهادت نائل آمدند و تعدادی دیگر نیز مجروح شدند». در پی شهادت سه نفر از پاسداران تیپ الغدیر سپاه در حادثه تروریستی راسک و چابهار امروز (هجدهم فروردین‌ماه) در استان یزد عزای عمومی اعلام شد.
* تروریست‌ها؛ از دمشق تا چابهار
حمله تروریستی راسک و چابهار تنها ۳ روز پس از حمله روز دوشنبه (13 فروردین‌) به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد که بنا به تحلیل بسیاری از کارشناسان با هماهنگی کامل بین صهیونیست‌ها و نیروهای تحت حمایت آنها بوده است. رژیم صهیونیستی پس از حمله به کنسولگری خود را وارد بحران جدیدی در منطقه کرد؛ ساعتی پس از این حمله تروریستی بود که روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت سرداران سرلشکر محمدرضا زاهدی و سرلشکر محمدهادی حاج‌رحیمی و 5 نفر از همراهان‌شان در حمله موشکی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق خبر داد. ترورهای منطقه‌ای صهیونیست‌ها پس از عملیات 7 اکتبر و آغاز یک جنگ تمام‌عیار در سرزمین‌های اشغالی به طور فزاینده‌ای افزایش یافته است. رژیم صهیونیستی که تاکنون پس از روشن شدن نشانه‌های شکست در صحنه نبرد عقب‌نشینی می‌کرد، حال چند ماه است در غزه در بحران به سر می‌برد؛ بحرانی که تاکنون تنها دستاوردش نسل‌کشی فلسطینی‌ها و کشته شدن چند اسیر صهیونیست بوده است. 
رهبر معظم انقلاب در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق و شهادت فرماندهان سپاه در پیامی موضع ایران نسبت به این اقدام تروریستی را روشن و تاکید کردند: «رژیم خبیث به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد. آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد؛ به حول و قوه‌ الهی».
از آن زمان وضعیت سرزمین‌های اشغالی بشدت به‌هم ریخت، سفارتخانه‌های منطقه‌ای این رژیم تعطیل شد و رژیم صهیونیستی در آماده‌باش کامل قرار گرفت. پیش‌بینی‌‌های کارشناسان دفاعی و امنیتی این بود که در روزهای پایان هفته ایران به یکی از مراکز مرتبط با رژیم صهیونیستی حمله می‌کند و آنها را هدف قرار می‌دهد. هر چند این یک احتمال قوی بود و برنامه انتقام ایران نزد فرماندهان ارشد ایرانی به امانت مانده است اما در همین روزهای پایان هفته و در ساعاتی که منطقه در حال تجربه شدیدترین عملیات‌های اطلاعاتی و امنیتی است، گروهک تروریست جیش‌الظلم با نفوذ به بخش جنوبی ایران، دست به اقدام تروریستی می‌زند. هرچند این اقدام با شکست مواجه شد اما به نظر می‌رسد این اقدام در راستای تمرکززدایی از نهادهای نظامی و امنیتی و خرید وقت برای آماده شدن رژیم صهیونیستی برای مقابله احتمالی با برنامه انتقام ایران انجام شده است. 
پس از دستگیری عبدالمالک ریگی و برادرش عبدالحمید و هلاکت تعدادی از سرکردگان گروهک جندالشیطان (فعال با نام جندالله)، باقیمانده‌های این گروهک تروریست در قالب گروهک جیش‌الظلم با استفاده از خاک پاکستان دست به برخی اقدام‌های کور تروریستی زدند. «عبدالمالک ریگی» سرکرده گروهک تروریستی شرق کشور پس از دستگیری در اعترافات خود گفته بود: زمانی که در مراکش بوده، عوامل «آمریکایی و اسرائیلی» به وی لیستی از افراد در تهران را داده بودند تا وی آنها را ترور کند. پس از این موضوع بود که ارتباط تروریست‌های جنوب شرق با موساد و سیا برای افکار عمومی کاملا آشکار شد، خط ارتباطی‌ای که موجب شکل گرفتن جیش‌الظلم شد و در ادامه این افراد توسط موساد و سیا، تجهیز شدند و آموزش دیدند.
این گروهک تروریست اما در حوادث 1401 به شکلی جدید ظهور پیدا کرد! به گونه‌ای که افرادی که سابقه عملیات‌های مسلحانه تروریستی آنها در جنوب شرق ایران بویژه در سیستان‌وبلوچستان مشهود بود، از سوی رسانه‌های ضدانقلاب چون اینترنشنال به عنوان مبارز مدنی(!) معرفی و با دریافت تریبون رسانه‌ای به عنوان مبارز مدنی آزادی‌خواه معرفی شدند. رسانه‌های ضدانقلاب که در جریان حوادث 1401 در صدد تجزیه ایران برآمده بودند، نقش بسزایی در تصویر‌سازی از تروریست‌های جیش‌الظلم ایفا کردند و تحولات جنوب شرق را با سلسله اقدامات تروریست‌ها گره زدند. پس از آن در جریان حمله پیشین مسلحانه به مقر انتظامی شهرستان راسک نیز بی‌بی‌سی فارسی در گزارشی با عنوان «جیش‌العدل چیست و چه می‌خواهد؟» این گروهک را صرفا یک «گروه اسلام‌گرای(!) مسلح مخالف دولت ایران» معرفی کرد! حتی در حمله اخیر این گروهک تروریست چهره‌های نزدیک و مبلغ عبدالحمید که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، از به کار بردن واژه «حمله تروریستی» که موجب زخمی شدن و گروگان گرفته شدن مردم سیستان‌وبلوچستان شده بود، خود‌داری و آنها را مبارزان مسلح معرفی کردند.
گروهک تروریستی که سال‌ها تلاش کرده است علیه پیشرفت مردم سیستان‌وبلوچستان اقدام و فعالیت‌های اقتصادی این استان را متوقف کند، حال در نزدیک‌ترین لحظات به برنامه انتقام ایران دست به عملیات مسلحانه می‌زند و برای سازمان تحت حمایت خود یعنی موساد وقت می‌خرد. باید عنوان کرد حمله تروریستی اخیر چابهار و راسک را نمی‌توان جدای مساله ایران برای انتقام از صهیونیست‌ها تحلیل کرد. ایران در میانه جنگی قرار گرفته است که تمام تلاش خود را می‌کند تا مرزهای خود را به منظور ایجاد امنیت در کشور، امن نگه دارد. وضعیت ایران در حالی است که رژیم صهیونیستی در آماده‌باش کامل قرار گرفته و به شهروندان خود توصیه می‌کند از غارت فروشگاه‌ها و تشکیل صف مقابل دستگاه‌های خودپرداز بانک خودداری کنند. یعنی دقیقا عکس وضعیتی را که در ایران جاری است در سرزمین‌های اشغالی شاهد هستیم، لذا پیش‌بینی‌پذیر بود که نیروهای تحت حمایت خود را به منظور تمرکززدایی از انتقام و خرید وقت به‌کار گیرند.

Page Generated in 0/0050 sec