printlogo


کد خبر: 278451تاریخ: 1403/1/19 00:00
اخبار

تالار هنر، دفتر دائم جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شد
در روزهای آغازین سال، دفتر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به تالار هنر انتقال یافت و این تالار به عنوان مکان دائمی این جشنواره تعیین شد. بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اسفند سال گذشته در شهر اردکان برگزار و با استقرار دفتر دائم، فعالیت این جشنواره در دوره بیست‌ونهم آغاز شده است. تالار هنر تنها سالن حرفه‌ای اداره کل هنرهای نمایشی است که به اجراهای ویژه گروه سنی کودک و نوجوان اختصاص دارد و پایگاه هنرمندان و دست‌اندرکاران این شاخه تخصصی به شمار می‌رود.
***
حضور «پوست شیر» در جشنواره فیلم مسکو
سریال «پوست شیر» محصول اختصاصی فیلم‌نت به کارگردانی جمشید محمودی، نویسندگی رضا بهاروند و جمشید محمودی و تهیه‌کنندگی نوید محمودی در چهل‌وششمین جشنواره فیلم مسکو حضور می‌یابد.
جشنواره مسکو دومین جشنواره قدیمی جهان است و به ‌عنوان یکی از جشنواره‌های رتبه الف شناخته می‌شود. این رویداد ۱۹ تا ۲۶ آوریل برابر با ۳۱ فروردین تا ۷ اردیبهشت در مسکو برگزار خواهد شد.
این جشنواره برای نخستین بار بخش غیررقابتی برای معرفی و نمایش اپیزود اول سریال‌ها از سراسر جهان در نظر گرفته است که در همین راستا سریال «پوست شیر» به این رویداد جهانی دعوت شده است.
با توجه به اینکه روسیه دارای چندین پلتفرم ott، VOD، همچنین شبکه‌های تلویزیونی متعدد است، حضور این سریال پیشرفت صنعت سریال‌سازی در سیستم خصوصی ایران را به پخش‌کنندگان روسی و حاضران در این رویداد نشان می‌دهد.
سریال «پوست شیر» بر اساس رای کاربران سایت سینمایی «IMDB» توانسته نمره 8.4 را به دست بیاورد. این سریال در ۳ فصل ۸ قسمتی نخستین تجربه برادران محمودی در شبکه نمایش خانگی نیز است. هادی حجازی‌فر، پانته‌آ بهرام، مهرداد صدیقیان، علیرضا کمالی، پردیس احمدیه، ژیلا شاهی مجتبی پیرزاده و شهاب حسینی از جمله بازیگران سریال «پوست شیر» هستند.
***
آغاز اکران سیار و دانشگاهی فیلم «آسمان غرب»
فیلم سینمایی «آسمان غرب» به نویسندگی و کارگردانی محمد عسگری و تهیه‌کنندگی حبیب والی‌نژاد که از ابتدای سال ١۴٠٣ روی پرده سینماها رفت، با اتمام تعطیلات نوروزی، اکران سیار و دانشگاهی خود را در سراسر کشور آغاز کرد. فعالان فرهنگی و دانشگاهی جهت هماهنگی اکران گروهی و سیار این فیلم، می‌توانند با شماره ٩١٠٧١٢۵٣-٠٢١ دفتر پخش سیار بهمن سبز تماس بگیرند یا از طریق درگاه اینترنتی https://esayar.ir درخواست خود را ثبت کنند.
همچنین روز جمعه همزمان با برپایی روز قدس در سراسر کشور، غرفه معرفی و ثبت‌نام اکران فیلم «آسمان غرب» در بیش از ۱۰ شهر کشور برپا شد. تهران، اصفهان، خمینی‌شهر، گلپایگان، خور، بهارستان، طالخونچه، تیران، رامشه، برخوار و... از جمله این شهرها بودند. معرفی فیلم، فروش بلیت سینما به مخاطبان و برپایی چند سانس اکران سیار فیلم از جمله این اقدامات بودند.
این فیلم سینمایی که نامزد ۶ سیمرغ و برنده ٣ سیمرغ بلورین از چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر است، روایتی قهرمان‌محور از حماسه‌آفرینی شهید «علی‌اکبر شیرودی»، خلبان هوانیروز ارتش و گروه همرزمانش را در روزهای نخست و غافلگیرانه شروع جنگ در غرب کشور برای جلوگیری از سقوط شهر سرپل ذهاب و نفوذ دشمن به خاک وطن به تصویر می‌کشد.
میلاد کی‌مرام، امیرحسین آرمان، نادر فلاح، آرمین رحیمیان، کریم امینی، روح‌الله زمانی و... با حضور افتخاری تورج الوند و هنرمندی نسیم ادبی بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند. «آسمان غرب» محصول بنیاد سینمایی فارابی و سازمان سینمایی سوره با مشارکت ارتش جمهوری اسلامی ایران است که اکران آن در سینماهای سراسر کشور ادامه دارد.
***
بازیگران نمایش«بیژن و منیژه» معرفی شدند
نمایش «بیژن و منیژه» جدیدترین اثر شکرخدا گودرزی در مقام کارگردان با تهیه‌کنندگی مهدی بخشیانی و فاطمه کریمی است. علیرضا عابدی، زهره کدخدازاده، اشکان شریعتی، سیاوش خادم‌حسینی و شکرخدا گودرزی ترکیب بازیگران نمایش «بیژن و منیژه» را تشکیل می‌دهند. آیسان نوریان و اسد پورحمزه هم در کنار دیگر جوانان هنرجوی تئاتر، فهرست بازیگران این نمایش را کامل می‌کنند.
سایر بازیگران این اثر نمایشی عبارتند از: یوسف نکویی، صادق اکبری، مهدیه خوش‌فطرت، رزا کاوه، سویل محمدنژاد، ماتیسا توسلی، ملیحه زمان‌پور، مهنا میرقادری، خورشید خلج، مستانه علایی، غزل حسینی‌کاردر و صبا حسینی‌کاردر.
«بیژن و منیژه» با حضور بازیگران تئاتر و هنرمندان موسیقی و به صورت موزیکال با همراهی خوانندگان پس از ۹ ماه تمرین آماده اجرا می‌شود.

Page Generated in 0/0063 sec