printlogo


کد خبر: 278459تاریخ: 1403/1/19 00:00
اخبار

روزنامه ایتالیایی: لژیونر ایرانی تاوان انتخابش را می‌دهد
مهدی طارمی در آخرین ماه‌های حضورش در پورتوی پرتغال روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد و مشتاقانه منتظر پایان فصل و حضور در «اینتر» است. طارمی لژیونر ایرانی تیم پورتو در هفته‌های اخیر جایگاه ثابت خود را در تیمش از دست داده است و سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتو نه‌تنها به او بازی نمی‌دهد بلکه در ۳ دیدار اخیر حتی در لیست نفرات تیمش هم حضور نداشت. قرارداد طارمی در پایان فصل با پورتو به پایان می‌رسد. این بازیکن طبق مذاکراتی که با «اینتر» انجام داده است قصد دارد فصل آینده با پیراهن این تیم ایتالیایی به میدان برود و ظاهراً همین مساله موجب بروز چنین مشکلاتی برای او در پورتو شده است. در این باره پایگاه خبری «Tuttosport» ایتالیا در یادداشتی به بررسی وضعیت مهدی طارمی پرداخته و درباره شرایط سخت او در پورتو نوشت که این بازیکن تاوان انتخابش را می‌دهد و در هفته‌های اخیر به دلیل اینکه فرصت بازی به او نرسیده، تشنه بازی است و رنج می‌برد. طارمی از زمان بازگشت از جام ملت‌های آسیا تنها ۳۲ دقیقه مقابل آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا و ۲۲ دقیقه دیگر در لیگ داخلی مقابل آروکا به میدان رفته که این غیبت ابتدا به دلیل مصدومیت بود اما در ادامه تصمیمات فنی کونسیسائو منجر به غیبت او در تیم شد. هرچند کونسیسائو در آخرین کنفرانس خبری خود اعلام کرده است غیبت طارمی هیچ ارتباطی با تصمیمش مبنی بر ترک پورتو ندارد و همچنان از قابلیت‌های طارمی بهره می‌گیرد. با این وجود، این روزنامه ایتالیایی توضیح می‌دهد که طارمی از قبل برای فصل آینده یک هدف شخصی تعیین کرده بود و این ستاره ایرانی مشتاق است نقش مهمی در سیستم سیمونه اینزاگی ایفا کند و تاوان این انتخاب را اکنون در پورتو پرداخت می‌کند. پورتو در حال حاضر با ۵۸ امتیاز در رده سوم لیگ برتر فوتبال پرتغال قرار دارد و اختلافش با اسپورتینگ صدرنشین ۱۰ امتیاز و با بنفیکای رده دومی ۹ امتیاز است. 
***
سعدالله‌یف: این محرومیت ناعادلانه است
دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک به محرومیت از حضور در انتخابی المپیک واکنش نشان داد و آن را ناعادلانه توصیف کرد. به گزارش ایسنا، اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد عبدالرشید سعدالله‌یف، دارنده ۷ مدال طلای جهان و المپیک ملقب به تانک روس، پس از آنکه نتوانست معیارهای لازم تعیین شده توسط کمیته بین‌المللی المپیک برای ورزشکاران بی‌طرف در تجاوز نظامی روسیه به اوکراین را برآورده کند، از مسابقات کشتی آزاد کسب سهمیه المپیک در قاره اروپا کنار گذاشته شد.  رسانه کشتی داغستان نوشت: سعدالله‌یف در صحبت‌هایی درباره محرومیت از حضور در بازی‌های المپیک گفت: در رسانه‌ها در این مورد زیاد گفته شد.  این محرومیت ناعادلانه و از بسیاری جهات غیرمنتظره است.  غربالگری ورزشکاران روس که شرایط کمیته بین‌المللی المپیک را ندارند از سال گذشته آغاز شد. ابتدا در لیست سیاه نبودم و توانستم در مسابقات جهانی شرکت کنم.  به نظر می‌رسید دیگر نباید از من شکایت شود و بعد دوباره شکایت‌ها درباره حضورم شروع شد. انگار تصمیم گرفته بودند من را قربانی کنند. ابتدا من را برای مسابقات قهرمانی اروپا به رومانی راه ندادند و حالا که تمریناتم را تمام کرده‌ام ناگهان به من اطلاع دادند نمی‌توانم در رقابت‌های انتخابی المپیک نیز حضور داشته باشم.
 او با ناراحتی از اتفاق رخ داده افزود: می‌توانستم رکوردهای زیادی را در کشتی آزاد ثبت کنم اما زیاد به آن فکر نمی‌کنم؛ فقط می‌خواهم بجنگم، پیروز شوم و هواداران را راضی کنم.  باید به داشته‌هایت راضی باشی و من تسلیم نمی‌شوم. باز هم می‌جنگم و امیدم را از دست نمی‌دهم.  
***
پنجمین جلسه ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس برگزار شد
پنجمین جلسه ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ به ریاست غفور کارگر، رئیس کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد. به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، این نشست به ریاست غفور کارگر رئیس و حضور سیدمحمد پولادگر سرپرست کاروان، مریم کاظمی‌پور نایب‌رئیس بانوان، علی‌اصغر حسن‌زاده سرپرست دبیر اجرایی و مسؤول ستاد دائمی بازی‌ها و مدیران کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد. در این نشست درباره مواردی نظیر مکمل‌های مورد نیاز ورزشکاران، پیگیری پرونده الکترونیک سلامت، خدمات پزشکی مورد نیاز ورزشکاران در اردوهای آمادگی، تغذیه، ماساژور، روانشناس، برگزاری دوره‌های آموزشی برای ورزشکاران درباره مواد نیروزا و... بحث و تبادل نظر شد. 
***
تعویق رقابت‌های تکواندوی قهرمانی آسیا در ویتنام
اتحادیه تکواندوی آسیا با ارسال نامه‌ای به تهران از تعویق رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۴ به میزبانی ویتنام خبر داد.  به گزارش ایسنا، بیست‌وششمین دوره رقابت‌های تکواندو و هشتمین دوره رقابت‌های پومسه قهرمانی آسیا قرار بود روزهای ۲۵ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ به میزبانی ویتنام در شهر «دا نانگ» برگزار شود اما اتحادیه تکواندوی آسیا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون تکواندو اعلام کرد این رقابت‌ها به تعویق افتاده است. در این نامه اشاره‌ای به دلایل تعویق مسابقات نشده و تنها عنوان شده است که زمان جدید به‌زودی اعلام خواهد شد.

Page Generated in 0/0063 sec