printlogo


کد خبر: 278473تاریخ: 1403/1/19 00:00
۵۰ هزار بازمانده از تحصیل جذب شدند
بازگشت بازماندگان از تحصیل به کلاس درس

با آنکه برخی گزارش‌ها حکایت از ترک تحصیل دانش‌آموزان زیادی دارد اما وزارت آموزش‌و‌پرورش سال گذشته توانست 50 هزار بازمانده از تحصیل را جذب کلاس‌های درس کند. این اقدام البته با تلاش‌های زیاد و در راستای اجرای طرح‌هایی برای شناسایی و بازگرداندن بازماندگان از تحصیل صورت گرفت و همچنان ادامه دارد. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش از جذب ۵۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل و اجرای شیوه جدید آموزشی برای ۹۶ هزار نفر از معلمان خبر داد و گفت: آیین‌نامه جذب بازماندگان از تحصیل تدوین شده است. 
حمید طریفی‌حسینی در جلسه‌ای با حضور رضامراد صحرایی، وزیر آموزش‌و‌پرورش و اعضای شورای معاونان این وزارتخانه اظهار کرد: سال تحصیلی گذشته حدود ۵۰ هزار نفر از افراد بازمانده از تحصیل را جذب کردیم و امسال با اینکه در موضوع شناسایی افراد بازمانده از تحصیل دستاوردهایی داشتیم اما همچنان عمده چالش این معاونت، جذب این افراد به تحصیل است. وی با بیان اینکه برای حدود ۸۰ هزار نفر از بازماندگان از تحصیل، مسؤول پیگیری تعیین شده است، بیان کرد: ۲۰ عامل در بازماندگی و ترک از تحصیل تاثیر دارد و به راحتی نمی‌توانیم کسانی را که یک سال تحصیلی در مدرسه ثبت‌نام نکردند به عنوان بازمانده از تحصیل اطلاق کنیم. طریفی‌حسینی افزود: آیین‌نامه جذب بازماندگان از تحصیل را تدوین کردیم که به‌زودی در نخستین جلسه ستاد پیگیری و هماهنگی سند تحول با حضور معاون اول رئیس‌جمهور این موضوع بررسی 
خواهد شد. وی با تاکید بر اینکه موضوع دیگر بحث عدالت تربیتی و کیفیت‌بخشی به مدارس عشایری است، افزود: ما به طور چشمگیری در آزمون استخدامی ماده ۲۸ امسال و در کنکور سراسری ۱۴۰۲ به طور ویژه به استخدام معلم در مدارس عشایری توجه کرده‌ایم‌. تلاش این بوده است افرادی جذب شوند که در این مناطق سکونت داشتند، به طوری که جذب این افراد تاکنون بی‌سابقه بوده است. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش تصریح کرد: سال‌های گذشته حدود یک میلیارد تومان بابت کیفیت‌بخشی مدارس عشایری سرمایه‌گذاری می‌شد که امسال این رقم به ۴۰ میلیارد تومان رسید. حتی در استان آذربایجان غربی یک مدرسه تیزهوشان ویژه عشایر راه‌اندازی شده است. طریفی‌حسینی گفت: بنا داریم در 3 محور امور مربوط به معاونت آموزش ابتدایی را پیش ببریم. اصلاح نظامات حکمرانی و اداره امور در نظام آموزش ابتدایی، عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر و و بحث کیفیت‌بخشی آموزشی و توانمندسازی نظامات مدرسه هم موضوع دیگر است. طریفی‌حسینی در پایان گفت: بحث دیگر استقرار نظام دوری است که می‌خواهیم ۴۰ درصد معلمان ابتدایی دوره اول در نظام دوری فعالیت کنند.

Page Generated in 0/0052 sec