printlogo


کد خبر: 278477تاریخ: 1403/1/19 00:00
اخبار

آغاز سومین مرحله طرح فجرانه از ۲۰ فروردین
مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه سومین مرحله از واریز یارانه مضاعف طرح فجرانه ۲۰ فروردین انجام می‌شود، گفت: در ۲ نوبت اجرای این طرح، بیش از ۷۸ هزار میلیارد به سمت سفره غذایی مردم هدایت شده است. سیدرضا یحیوی درباره اجرای طرح فجرانه (کالابرگ الکترونیک) اظهار داشت: مرحله سوم طرح فجرانه از 20 فروردین آغاز می‌شود و مردم تا 18 فروردین(دیروز) فرصت دارند که از اعتبار یارانه مضاعف ماه گذشته خود استفاده کنند. مشاور معاون وزیر رفاه اجتماعی درباره میزان استقبال از طرح فجرانه کالابرگ گفت: در مرحله نخست واریز طرح فجرانه کالابرگ بیش از 87 درصد مردم از یارانه مضاعف استفاده کردند. در مرحله بعدی که مربوط به اسفند بود این مشارکت به 75 درصد رسید که دلیل کاهش آن نیز این بود که مردم درگیر خرید نوروز و سفرهای نوروزی بودند. یحیوی تاکید کرد: در این مدت استقبال دهک‌های یک تا 3 درآمدی جامعه از این طرح به بیش از 88 درصد رسیده که نشان می‌دهد دولت سیزدهم به اهداف خود که ارتقای امنیت غذایی دهک‌های درآمدی پایین بوده جامه عمل پوشانده است. وی با تاکید بر اینکه زمانی که از استقبال 90 درصدی مردم از یک طرح صحبت می‌کنیم، یعنی توسعه طرح عالی بوده و دسترسی مردم به فروشگاه تا سطح روستاها امکان‌پذیر بوده، تصریح کرد: در آخرین آمار مربوط به 52 روز نخست طرح فجرانه، بیش از 18 هزار میلیارد تومان توسط دولت در قالب یارانه و بیش از 60 هزار میلیارد تومان آورده مردم را تشکیل داده که به این واسطه 78 هزار میلیارد تومان در 52 روز به سمت سفره غذایی مردم روانه شده و در کنار آن تولید داخل رونق گرفته و کارخانجات غذایی هم توانسته‌اند تولید خود را افزایش دهند.
***
رد شایعه کارت سوخت ۲۰ میلیونی
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: اعداد و ارقامی که برای کارت‌های سوخت مطرح می‌شود، واقعیت ندارد و اصلا منطقی نیست که شخصی بخواهد ۲۰ میلیون تومان برای کارت سوخت هزینه کند. جعفر سالاری‌نسب درباره بازار سیاه کارت سوخت و اخباری که مبنی بر فروش 5 تا ۲۰ میلیون‌ تومانی کارت سوخت در برخی جایگاه‌ها مطرح می‌شود، اظهار کرد: این موضوع به‌هیچ عنوان صحت ندارد، اگر کارت جایگاه‌دار از جایگاه خارج شود، به دلیل اینکه برای همان جایگاه برنامه‌ریزی شده در جایگاه دیگر قابل استفاده نیست، علاوه بر این اگر فرد بخواهد کارت شخصی خریداری کند باز هم معقول نیست. وی افزود: در کارت‌های شخصی ۱۶۰ لیتر سهمیه وجود دارد، ارزش این میزان بنزین به ۲۰ میلیون تومان نمی‌رسد، بنابراین چنین موضوعی منطقی نیست و زمانی که کارت آزاد جایگاه وجود دارد و مردم در صورت نداشتن کارت شخصی، به‌صورت اضطراری می‌توانند سوخت دریافت کنند، لزومی ندارد شخصی اقدام به خرید کارت سوخت کند.
***
تحویل ۳۵۰۰ واحد مسکونی در پردیس تا خردادماه
رئیس هیات‌ مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با اعلام اینکه ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن پردیس در آستانه افتتاح است، گفت: در برنامه افتتاح خردادماه تعداد ۳۵۰۰ واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان خواهد شد. سعید غفوری افزود: با توجه به تأکید ریاست‌ جمهوری و وزیر راه و شهرسازی، سال ۱۴۰۳ سالی است که باید کلیه پروژه‌های مسکن مهر، را تحویل مالکان دهیم و صرفاً بخش اندکی که مربوط به پروژه‌های معارض‌دار بوده و دیرتر آغاز شده، به‌مرور در سال آینده تحویل می‌شود. وی خاطرنشان کرد: با توجه به بازدید از روند ساخت و آماده‌سازی پروژه‌ها، در برنامه افتتاح خردادماه تعداد ۳۵۰۰ واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان خواهد شد و بخش قابل ‌توجه دیگری را در هفته دولت به انجام خواهیم رساند. رئیس هیأت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید افزود: با توجه به تکمیل بخش عمده عملیات ساختمانی پروژه‌های طرح نهضت ملی، پس از ورود دستگاه‌های خدمات‌رسان و تسریع در عملیات آماده‌سازی واحدهای مذکور، به‌زودی نخستین کلیدهای این پروژه در پردیس تحویل مالکان خواهد شد. غفوری ادامه داد: در صورت همکاری بیشتر دستگاه‌های خدمات‌رسان و تکمیل آماده‌سازی و محوطه‌سازی، اواخر خردادماه نخستین برنامه افتتاح طرح نهضت ملی پردیس را با حضور وزیر راه و شهرسازی خواهیم داشت.
***
حباب سکه از مرز ۱۰ میلیون تومان گذشت
رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار طلا و سکه اظهار کرد: از جمله اصلی‌ترین دلایل افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه مربوط به نوسانات انس جهانی است که از ابتدای سال جاری نرخ انس حدود ۱۶۰ دلار افزایش یافت که دور از انتظار بود. بخشی از افزایش قیمت‌ها در بازار داخل هم ناشی از افزایش بیش از حد قیمت ارز و البته انتشار اخبار سیاسی و اقتصادی و بحران خاورمیانه بود. نادر بذرافشان افزود: سال جاری هر گرم طلای ۱۸عیار حدود ۳۱۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت که باعث شد بازارهای داخلی ملتهب شوند؛ سکه هم از مرز ۴۵ میلیون تومان گذشته و از ابتدای شروع سال کاری ۶ میلیون تومان گران شده است. وی درباره وضعیت تقاضا ادامه داد: تقاضا چندان افزایشی نیافته و شرایط عادی است. مبادله‌ای انجام نمی‌شود و مردم منتظر هستند ببینند شرایط بازار به چه سمتی می‌رود. بذرافشان اضافه کرد: متأسفانه امسال حباب سکه از مرز ۱۰ میلیون تومان گذشته و به ۱۰ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسیده است، بنابراین می‌توان گفت قیمت‌ها در بازار کاذب و غیراصولی است. رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران ضمن توصیه به مردم برای عدم ورود به بازارهای ملتهب گفت: توصیه ما این است که مردم سعی کنند در بازارهایی که التهاب دارد، ورود نکرده و صبر کنند بازار به ثبات برسد و بعد از اینکه قیمت‌ها به ثبات رسید اقدام به خرید و فروش سکه و طلا کنند. وی همچنین تاکید کرد: اگر بانک مرکزی نسبت به کنترل بازار ارز و عرضه سکه و شمش طلا اقدام کند، می‌تواند نقش محوری در ثبات قیمت‌ها در بازار سکه و طلا داشته باشد.

Page Generated in 0/0082 sec