printlogo


کد خبر: 278478تاریخ: 1403/1/19 00:00
اخبار

با موافقت رهبر انقلاب انجام شد
عفو یا تخفیف مجازات بیش از ۲ هزار نفر از محکومان محاکم
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای به مناسبت سال نو و عید سعید فطر با عفو یا تخفیف مجازات بیش از ۲ هزار نفر از محکومان محاکم موافقت کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، به مناسبت سال نو و عید سعید فطر، رهبر حکیم انقلاب اسلامی با درخواست رئیس قوه‌قضائیه برای عفو، تخفیف و تبدیل مجازات بیش از ۲ هزار نفر از محکومان محاکم موافقت کردند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه‌قضائیه در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی خواستار عفو، تخفیف و تبدیل مجازات ۲ هزار و 127 نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح شده بود.
***
سفیر ایران در سازمان ملل:
شورای امنیت حمله تروریستی جیش‌العدل را محکوم کند
سفیر ایران در سازمان ملل در پی حمله تروریستی گروهک تروریست موسوم به جیش‌العدل در سیستان‌وبلوچستان ایران، از شورای امنیت سازمان ملل خواست این اقدامات شنیع را به‌شدت محکوم و تدابیر مناسب را اتخاذ کند.
امیرسعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، روز جمعه به وقت محلی در نامه‌ای به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل، نوشت: مکاتبه حاضر متعاقب حمله تروریستی مذموم و بزدلانه اخیر در خاک جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. این حمله هولناک تنها ۲ روز پس از حمله تروریستی مذموم و نفرت‌انگیز رژیم اسرائیل به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در پایتخت جمهوری عربی سوریه رخ داد. سفیر ایران در سازمان ملل تصریح کرد: گروهک تروریستی جیش‌العدل که تحت حمایت بیگانگان است، در ساعات پایانی روز چهارشنبه ۳ آوریل ۲۰۲۴، مجموعه‌ای از حملات تروریستی هماهنگ را در شهرهای چابهار و راسک واقع در استان سیستان‌وبلوچستان انجام داد. مهاجمان در راستای برهم زدن صلح و ثبات، 5 مکان عمومی مهم، پایگاه‌های نظامی و مراکز کنترل امنیتی را هدف قرار دادند و تعداد زیادی غیرنظامی را به گروگان گرفتند. ایروانی تاکید کرد: اما با وجود انگیزه شوم آنها، واکنش سریع و شجاعانه نیروهای امنیتی و انتظامی ایران، تلاش آنها برای به دست گرفتن کنترل مراکز نظامی و امنیتی در چابهار و راسک را ناکام گذاشت. در جریان عملیات ضد تروریستی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران، تمام گروگان‌ها با موفقیت آزاد شدند. سفیر ایران در سازمان ملل اضافه کرد: متأسفانه این اقدامات تروریستی نفرت‌انگیز جان 16 افسر پلیس و پرسنل امنیتی شجاع را گرفت که خود را در راه دفاع از ملت ما فدا کردند. چند نفر دیگر حین انجام وظیفه مجروح شدند. علاوه بر این، ۴۴ غیرنظامی در این حملات زخمی شدند. از این تعداد، ۲۹ نفر تحت درمان قرار گرفته و ترخیص شده‌اند و ۱۵ نفر در بیمارستان چابهار تحت مراقبت‌های پزشکی هستند. دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران این گونه اقدامات منفور و وحشیانه تروریستی را به‌شدت محکوم و بر تعهد تزلزل‌ناپذیر خود برای اطمینان از محاکمه و پاسخگو کردن مسؤولان آن تاکید می‌کند.
***
رئیسی در جمع نمایندگان تشکل‌های دانشجویی تأکید کرد
استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در دستور کار دولت
رئیس‌جمهور برگزاری نشست‌های مختلف از سوی دولتمردان با جامعه دانشجویی کشور را فرصتی موثر و مغتنم جهت بهره‌گیری از ایده‌ها، ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و حتی نقدهای منصفانه دانشجویان دانست و افزود: بالاترین میزان حضور دولتمردان در دانشگاه‌ها در تاریخ پس از پیروزی انقلاب اسلامی مربوط به دولت سیزدهم است که نشان از اهمیت جایگاه دانشگاه و دانشجو در این دولت دارد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در ادامه دیدارهای رمضانی خود شامگاه جمعه میزبان جمعی از نمایندگان تشکل‌ها، جنبش‌ها و فعالان دانشجویی بود و در فضای صمیمانه پای صحبت‌ها و بیان دغدغه‌های آنها نشست و در ادامه درباره برخی مسائل مطرح شده توضیحاتی ارائه کرد. رئیس‌جمهور در این دیدار ابتدا ضمن قدردانی از حضور حماسه‌ساز و بی‌نظیر مردم بویژه جوانان در راهپیمایی روز جهانی قدس در اقصی نقاط کشور به تشریح مواضع قاطعانه و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در دفاع از آرمان فلسطین و قدس شریف پرداخت و گفت: مساله فلسطین همانطور که از آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی از جمله مسائل اصلی نظام مقدس ما بوده است، امروز نیز در دولت منطق قوی راهبرد حمایت‌ از آرمان‌ها و حقوق مردم مظلوم فلسطین بویژه مظلومان غزه با قوت پیگیری شده است. رئیسی گفت: موضع روشن و قاطع جمهوری اسلامی ایران برای حل مساله فلسطین راهکار کاملا منطقی و دموکراتیک مراجعه به آرای عمومی همه فلسطینیان و هر فلسطینی یک رای است که در همه محافل و نشست‌های بین‌المللی نیز بر آن تاکید شده است. رئیس‌جمهور در ادامه برگزاری نشست‌های مختلف از سوی دولتمردان با جامعه دانشجویی کشور را فرصتی موثر و مغتنم جهت بهره‌گیری از ایده‌ها، ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و حتی نقدهای منصفانه دانشجویان دانست و افزود: بالاترین میزان حضور دولتمردان در دانشگاه‌ها در تاریخ پس از پیروزی انقلاب اسلامی مربوط به دولت سیزدهم است که نشان از اهمیت جایگاه دانشگاه و دانشجو در این دولت دارد.
رئیسی ضمن استقبال از اعلام آمادگی گروه‌های مختلف دانشجویی برای کمک به دولت، افزود: استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و محافل دانشجویی به‌عنوان سرمایه‌های ارزشمند کشور در دستور کار دولت است و همان‌طور که اقدامات دولت در همه بخش‌ها مستند به اسناد علمی و پژوهشی است، دولت نهاد دانشگاه را اتاق فکر و پشتوانه علمی و پژوهشی خود می‌داند.

Page Generated in 0/0069 sec