printlogo


کد خبر: 279458تاریخ: 1403/1/20 00:00
اخبار

احتمال حضور سعید معروف در لیگ برتر والیبال
سعید معروف گزینه هدایت تیم والیبال شهداب یزد شد. تیم والیبال شهداب یزد در فینال رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور نتیجه را به فولاد سیرجان واگذار کرد و عنوان نایب‌قهرمانی را به دست آورد. به گزارش فارس، هدایت تیم شهداب در فصلی که گذشت بر عهده رضا تندروان بود که حالا در پایان مسابقات شنیده می‌شود از سمت خود برکنار خواهد شد. امیر شرافت، مدیرعامل باشگاه شهداب یزد در مصاحبه‌ای درباره قطع همکاری با تندروان و احتمال حضور سعید معروف در این تیم اظهار داشت: واقعیت امر این است که با سعید معروف مذاکراتی انجام داده‌ایم. سعید معروف، مهدی مهدوی و رضا تندروان گزینه‌های ما برای هدایت تیم در فصل آینده لیگ برتر و باشگاه‌های آسیا هستند. فعلا همه در استراحت به سر می‌برند تا هفته بعد طی جلساتی با هیأت مدیره باشگاه پس از تامین بودجه سالانه در این باره تصمیم‌گیری شود.
***
درخواست رقیب آمریکایی تانک روس از IOC
کایل اسنایدر، دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک خواستار موافقت کمیته بین‌المللی المپیک برای حضور عبدالرشید سعدالله‌یف در المپیک پاریس شد. به گزارش ایسنا، کایل اسنایدر دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از آمریکا و رقیب سنتی عبدالرشید سعدالله‌یف روس،‌ خواستار تجدیدنظر کمیته بین‌المللی المپیک درباره محرومیت این کشتی‌گیر و صدور مجوز برای او برای حضور در المپیک پاریس شد. متن کایل اسنایدر خطاب به سعدالله‌یف به شرح زیر است: برادر! من تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک و محرومیت شما از حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک در باکو را شنیدم، بسیار متاسفم. امیدوارم IOC نظر خود را تغییر دهد و شما در المپیک پاریس حضور داشته باشید، اگر هم من می‌توانم به شما کمک کنم، به من اطلاع دهید.
***
مبارزه ۷ بانوی ملی‌پوش تکواندو در صربستان
با اعلام سازمان تیم‌های ملی، ۷ عضو تیم‌ ملی تکواندوی بانوان برای حضور در تورنمنت آزاد صربستان راهی این کشور خواهند شد. رقابت‌های آزاد صربستان (G۲) در ۳ رده سنی ۲۴ تا ۲۶ فروردین برگزار خواهد شد که مسابقات بخش بزرگسالان به مدت یک روز مورخ ۲۶ فروردین‌ماه در سالن «رانکو زراویکا» شهر بلگراد با حضور ۴۱۶ تکواندوکار برگزار می‌شود. به همین منظور با اعلام سازمان تیم‌های ملی، ۷ تکواندوکار کشورمان در این رویداد با حریفان به رقابت می‌پردازند. سعیده نصیری و معصومه رنجبر در وزن ۴۶- کیلوگرم، ناهید کیانی در وزن ۵۳- کیلوگرم، الهام حقیقی و ساغر مرادی در وزن ۶۲- کیلوگرم، یلدا ولی‌نژاد در وزن ۶۷- کیلوگرم و ملیکا میرحسینی در وزن ۷۳- کیلوگرم نفرات اعزامی به این دوره از مسابقات هستند. هدایت تیم‌ ملی در این رویداد برعهده مینو مداح به عنوان سرمربی است، مهروز ساعی نیز به عنوان مربی وی را همراهی می‌کند.
***
۳ ورزشکار دوپینگی در انتظار صدور حکم محرومیت
جلسه استیناف ۳ ورزشکاری که سال ۲۰۲۳ میلادی نمونه دوپینگ آنها مثبت شد، برگزار شده و بزودی حکم محرومیت قطعی آنها بر اساس رای اولیه صادر خواهد شد. با وجود گذشت بیش از ۳ ماه از آغاز سال میلادی جاری، پرونده دوپینگ ورزشکاران ایران در سال گذشته میلادی هنوز بسته نشده است. عدم صدور رای قطعی درباره ورزشکاران ۳ رشته فوتبال، جودوی نابینایان و پارادوومیدانی دلیل این مساله است. سال گذشته نتیجه تست دوپینگ این ورزشکاران مثبت اعلام شد. در بررسی اولیه برای جودوکار نابینایان و کم‌بینایان ۴ سال محرومیت در نظر گرفته شد و حکم محرومیت ۲ ساله هم برای هر یک از ورزشکاران فوتبال و پارادوومیدانی اعلام شد. البته این احکام به دلیل درخواست ورزشکاران متهم و نیاز به برگزاری نشست کمیته استیناف، نهایی نشد. نشست استیناف این ورزشکاران هفته پایانی اسفند برگزار شد اما هنوز رای نهایی بر اساس این نشست صادر نشده است.
***
تأثیر حمله تروریستی در مسکو وبرنامه پاریسی‌ها برای افتتاحیه المپیک
مقامات پاریس برنامه خود را برای افتتاحیه المپیک اعلام کردند. به گزارش فارس، مقامات شهر میزبان المپیک تایید کردند مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک پاریس در رودخانه سن برگزار می‌شود و هیچ برنامه‌ای برای جابه‌جایی وجود ندارد. المپیک 2024 از 26 جولای آغاز می‌شود و برای نخستین بار در تاریخ، رژه ورزشکاران در خارج از استادیوم اصلی، در قایق‌های روی رودخانه برگزار می‌شود. با وجود این نوآوری، نگرانی‌هایی درباره امنیت بویژه پس از حملات تروریستی مسکو وجود دارد. اوایل این هفته امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه و آملی اودآ کاسترا، وزیر ورزش این کشور اعلام کردند مراسم افتتاحیه پاریس از رود سن به مکان دیگری منتقل نخواهد شد. امانوئل گرگوار، معاون اول شهردار پاریس و پیر رابادان معاون ورزشی شهردار هر 2 در یک نشست مطبوعاتی در پاریس تایید کردند «طرح B» برای مکان مراسم افتتاحیه وجود ندارد. معاون ورزشی شهردار پاریس گفت: ما این امکان را داریم که در صورت سخت‌تر شدن ریسک بین‌المللی، امکانات مراسم افتتاحیه را کاهش دهیم اما هیچ طرح B برای جابه‌جایی مکان وجود ندارد. گرگوار معاون اول شهردار پاریس هم در مصاحبه‌ای خاطرنشان کرد: ما درباره فرضیه‌ها صحبت می‌کنیم و بر آماده‌سازی شرایط متمرکز هستیم. تمام تلاش خود را برای تضمین امنیت با اقدامات عمده و اساسی انجام می‌دهیم.

Page Generated in 0/0072 sec