printlogo


کد خبر: 279473تاریخ: 1403/1/20 00:00
اخبار

تخفیف۲۰ درصدی به خودروهای دارای معاینه فنی برتر
سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از تخفیف ۲۰ درصدی عوارض تردد به خودروهای دارای معاینه فنی برتر در محدوده‌های ترافیکی شهر تهران در سال ۱۴۰۳ خبر داد. سیدمحمدمهدی میرزایی‌قمی در تشریح جزئیات این خبر گفت: با توجه به اهمیت تردد خودروهای دارای آلایندگی کمتر در محدوده‌های طرح ترافیک و کم‌انتشار آلایندگی برای مدیریت شهری، از سنوات گذشته تخفیفاتی برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر لحاظ شده که امسال نیز این تخفیف ویژه برای این خودروها ۲۰ درصد احتساب شده است. همچنین بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، برای نخستین بار دارندگان معاینه فنی از مراکز شهر تهران نیز مشمول ۱۰ درصد تخفیف می‌شوند که اجرای آن مستلزم ایجاد دسترسی لازم از طریق سامانه سیمفای وزارت کشور است. میرزایی‌قمی ضمن درخواست از وزارت کشور برای پیگیری ایجاد دسترسی لازم در سامانه سیمفا برای استفاده شهروندان از تخفیف ۱۰ درصدی گفت: آزمون‌ها و کنترل‌های انجام شده در مراکز معاینه فنی شهر تهران منطبق بر آیین‌نامه، دستورالعمل و استانداردهای ابلاغی دولت انجام می‌شود و به صورت مستمر صحت عملکرد مراکز معاینه فنی و انطباق‌سنجی رویه‌های آن مراکز با دستورالعمل‌ها توسط کارگروه استانی وزارت کشور، ستاد معاینه فنی خودروهای تهران و سایر دستگاه‌های نظارتی دارای تکلیف در این ارتباط پایش و کنترل می‌شود.
***
برگزاری امتحانات شبه‌نهایی از ۲۷ فروردین
مدیرکل دفتر متوسطه دوم نظری وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه امتحانات شبه‌نهایی از ۲۷ فروردین تا 4 اردیبهشت برگزار می‌شود، گفت: تاثیر نمرات امتحانات شبه‌نهایی در نمره مستمر و معدل دانش‌آموزان به نظر معلم بستگی دارد. نادر کریمی‌بیرانوند در گفت‌وگو با ایرنا درباره برگزاری امتحانات شبه‌نهایی افزود: پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش‌و‌پرورش مبنی بر برگزاری امتحانات پایه دهم و یازدهم به صورت نهایی، امتحانات شبه‌نهایی به منظور آشنایی دانش‌آموزان با شیوه این امتحانات انجام می‌شود. وی افزود: کارگروه آزمون‌های وزارت آموزش‌و‌پرورش تصمیم گرفت در هر پایه دهم و یازدهم، 4 آزمون به صورت شبه‌نهایی و با رویکرد امتحانات نهایی برگزار شود تا دانش‌آموزان آمادگی نسبی برای قرار گرفتن در فضای امتحانات نهایی را پیدا کنند. مدیرکل دفتر متوسطه دوم نظری وزارت آموزش‌و‌پرورش ادامه داد: ۲ درس عمومی و ۲ درس تخصصی در رشته‌ها را به صورت شبه‌نهایی برگزار می‌کنیم و طراحی سوالات به صورت یکسان و سراسری در دبیرخانه‌های راهبری طراحی و به استان‌ها ارسال می‌شود.
***
اعمال یک ماه کاهش خدمت سربازان ماهر در سال جاری
مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از اعمال یک ماه کاهش خدمت سربازان ماهر در سال جاری خبر داد. سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با مهر درباره مهارت‌آموزی سربازان گفت: مهارت‌آموزی در کشور مظلوم واقع شده و مدرک‌گرایی جای مهارت‌آموزی را گرفته و خانواده‌ها و جوانان به دنبال مدرک‌گرایی هستند تا مهارت‌آموزی؛ بر همین اساس قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی برای مقابله با بیکاری و کمک به اشتغال جوانان در حوزه مهارت‌آموزی ورود کرده است. وی گفت: شعاری که مطرح کردیم هر سرباز یک مهارت تخصصی و چند مهارت شغلی عمومی است و به دنبال این هستیم که بتوانیم در سال جاری این شعار را محقق و مهارت‌آموزی را تقریبا به 100 درصد برسانیم.

Page Generated in 0/0064 sec