printlogo


کد خبر: 280451تاریخ: 1403/1/21 00:00
اخبار

حضور تماشاخانه‌های سیار کانون در مراسم عید سعید فطر
تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روز عید سعید فطر در داخل و اطراف مصلای امام‌ خمینی(ره) تهران با حضور گروه‌های هنری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی - هنری اجرا خواهند کرد. «درِ ورودی چهار خیابان چهارم»، «حد فاصل بین درهای ۱۹ و ۲۰»، «خیابان بهشتی، تقاطع علی‌اکبری» و «خیابان خرمشهر، تقاطع عشقیار» محل‌های استقرار این ۴ تماشاخانه است. پرده‌خوانی، شعرخوانی گروهی، سرودخوانی، اجرای نمایش، برگزاری مسابقه، بازی و سرگرمی، اجرای نمایش «هناس» و... از جمله برنامه‌هایی است که کانون برای روزه‌اولی‌ها و خانواده‌ها تدارک دیده است. این برنامه‌ها از ساعت ۶ تا ۹ صبح روز عید سعید فطر در تهران روی تماشاخانه سیار کانون اجرا می‌شود.بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده از سوی شماری از کارشناسان، هلال ماه شوال شاید شامگاه سه‌شنبه ۲۱ فروردین دیده شود و با این گمان، روز چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ می‌تواند روز عید سعید فطر باشد.
***
انتشار فراخوان چهل‌‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران
فراخوان چهل‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران توسط انجمن سینمای جوانان ایران منتشر شد و بر اساس آن، این رویداد از ۲۷ مهر تا ۲ آبان‌ ۱۴۰۳ در تهران برگزار خواهد شد. چهل‌‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به ‌منظور شناسایی و معرفی آثار کوتاه برگزیده در سطح ملی و بین‌المللی، جریان‌سازی و رقابت سازنده بین فیلمسازان و ارج نهادن به خلاقیت سینماگران جوان، برگزار می‌شود و فیلمسازان ایرانی باید تا یکم مرداد ۱۴۰۳ نام‌نویسی و اثر خود را در سامانه بارگذاری کنند. دوره چهل‌‌ویکم این رویداد همچنان با تاکید بر توسعه فیلمسازی با رویکرد «بومی‌گرایی در ژانر»، این بار با شعار «جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، پذیرای جهان خیال‌انگیز تو»، به فیلم‌هایی که به عنصر تخیل و روایت خلاقانه توجه کرده‌اند، نگاه ویژه دارد و در عین حال فیلمسازان استان‌های مختلف کشور می‌توانند براساس تجربه زیسته، جلوه‌ای از فرهنگ‌ها، آیین و رسوم، زندگی شهری و زیست اقوام سرتاسر ایران را با تکیه بر هویت ملی و دینی مردم و تمرکز بر ژانر و داستان‌گویی خلاقه در فیلمسازی بازتاب دهند.
***
هومن برق‌نورد با «آنها دروغ می‌گویند» به صحنه می‌آید
هومن برق‌نورد که آخرین بار سال ۱۳۹۸ در نمایش «زیبایی گاهی زن است» به کارگردانی سهراب حسینی ایفای نقش کرده بود، پس از بیش از ۴ سال با نمایش «آنها دروغ می‌گویند» به نویسندگی و کارگردانی سهراب حسینی به صحنه تئاتر بازمی‌گردد. پیش از این حضور سارا رسول‌زاده و سهیل مستجابیان به عنوان دیگر بازیگران این نمایش قطعی شده بود. حسن مصطفوی تهیه‌کنندگی این اثر را برعهده دارد و مریم نراقی مجری طرح پروژه است. طراحی گریم این پروژه برعهده بهنام معیریان است و ارکستر موسیقی ۱۵ نفره به آهنگسازی بهزاد عبدی بازیگران را همراهی می‌کند. «آنها دروغ می‌گویند» روایت زن و مردی جوان است که پس از آشنایی با هم دست به طراحی یک سرقت می‌زنند و در مسیر این کار فجایعی پیش می‌آید. این نمایش از نیمه اردیبهشت در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.
***
«مگالوپولیس» لحظه تاریخی برای سینما
فیلم «مگالوپولیس» فرانسیس فورد کاپولا هنوز هیچ توزیع‌کننده‌ای ندارد و زمان برای تصمیم‌گیری درباره حضور احتمالی آن در کن در حال تمام ‌شدن است. اکنون پس از نمایش هفته پیش فیلم در لس‌آنجلس برای مخاطبان خصوصی شامل توزیع‌کنندگان و چهره‌های صنعت، یک نمایش از آن در لندن هم انجام شده است.آنچه تا به حال درباره این فیلم گفته شده این است که فیلم حماسی ۱۲۰ میلیون دلاری کاپولا یک فیلم گیج‌کننده است: کاملا گیج‌کننده، تعریف‌ناپذیر، مناسب برای موزه و کار یک دیوانه. در اکران خصوصی فیلم «مگالوپولیس» که چهارشنبه در لندن برگزار شد، فیلیپ گودج از «لوپون» آن را چنین توصیف کرد: این فیلم مانند اینشتین و نسبیت در سال ۱۹۰۵ و پیکاسو و گرنیکا در سال ۱۹۳۷ است. کاپولا یک لحظه جدید تاریخی را برای سینما رقم‌ زده است.

Page Generated in 0/0062 sec