printlogo


کد خبر: 280478تاریخ: 1403/1/21 00:00
اخبار

انتخابات دور دوم مجلس و رقابت در 21 حوزه
با نزدیک‌شدن به تاریخ ۲۱ اردیبهشت‌ماه، شمارش معکوس برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شده است. در مرحله اول، ۱۵ هزار نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی و ۱۴۴ نامزد نمایندگی مجلس خبرگان رهبری با یکدیگر رقابت کردند و در مرحله دوم، تنها ۹۰ داوطلب راه‌یافته به دور دوم حضور دارند.
به گزارش مهر، در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ۱۴ داوطلب با اخذ بیش از ۲۰ درصد از ۱۵۶۹۸۵۷ کل آرای صحیح از ۵۰۰۰ شعبه انتخابیه، نماینده مردم تهران شده و مستقیما عضو بهارستان دوازدهم شدند و ۳۲ نفر بعدی جدول برای ۱۶ صندلی باقیمانده در دور دوم انتخابات رقابت خواهند کرد.
از طرفی از ۲۰۸ حوزه کل کشور در ۲۰۴ حوزه انتخابات به صورت سنتی و دستی و در 4 حوزه آبادان، رشت، ملایر و قم انتخابات الکترونیکی برگزار شد. انتخابات مرحله دوم در ۸ حوزه از ۲۱ حوزه باقیمانده انتخابات شامل «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائمشهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد. دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، روز جمعه ۲۱ اردیبهشت در ۲۱ حوزه با رقابت برای 45 کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.
اسامی این ۲۱ حوزه به شرح زیر است:
«تبریز، آذرشهر و اسکو»، «شبستر»، «میانه»، «پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان»، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «بیرجند، درمیان و خوسف»، «مشهد و کلات»، «آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدابنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبد کاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی» و «ملایر».
در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی هم مانند دور اول، نامزدها ۷ روز فرصت برای تبلیغات دارند که این فرصت، از ۸ روز پیش از برگزاری انتخابات آغاز می‌شود و ۲۴ ساعت تا شروع انتخابات پایان می‌یابد.
***
سرلشکر موسوی: 
حیات دولت نتانیاهو وابسته به تداوم جنگ غزه است
فرمانده کل ارتش تأکید کرد: حیات دولت نتانیاهو وابسته به تداوم جنگ غزه است و در صورت توقف این جنگ به احتمال قریب به یقین دولت نتانیاهو سقوط خواهد کرد، بنابراین شیشه عمر اوست. به گزارش فارس، سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی دیروز در حاشیه همایش اندیشه‌های دفاعی و نظامی شهید صیاد شیرازی در جمع خبرنگاران گفت: ادامه حیات دولت تندرو نتانیاهو به ادامه جنگ غزه است. وی افزود: در صورت توقف جنگ غزه، به احتمال قریب به یقین دولت نتانیاهو سقوط خواهد کرد، بنابراین شیشه عمر او است. فرمانده کل ارتش تأکید کرد: نتانیاهو 6 ماه با حمایت تمام‌قد آمریکا به آب و آتش ‌زده ولی به هیچ دستاوردی دست نیافته است، قرار بود اسرا را آزاد کند و حماس را از بین ببرد که موفق نشد. سرلشکر موسوی بیان کرد: عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از بخش‌هایی از غزه جزء تاکتیک‌های آنهاست، الان هم به بمباران رو آورده‌اند. وی در پاسخ به سوال فارس درباره اینکه آیا فیلم زندگینامه شهید صیاد شیرازی ساخته خواهد شد، گفت: بله! این موضوع در دست برنامه‌ریزی و اقدام است. فرمانده کل ارتش در پایان اظهار کرد: در کتاب‌های درسی و دوره‌های آموزشی و پرورشی خیلی می‌توان از ظرفیت‌های دفاع ‌مقدس، دفاع از حرم و از جمله شخصیت‌های الگویی چون شهید صیاد شیرازی به عنوان الگو‌های موفق برای پرورش نسل‌های آینده استفاده کرد.
***
وحیدی: موضوعات اربعین در حال پیگیری است
وزیر کشور گفت: جلسات ستاد اربعین پیگیری می‌شود و جدول زمانی برنامه‌های دستگاه‌ها و کمیته‌های مختلف نیز ارائه خواهد شد. به گزارش تسنیم، احمد وحیدی در جلسه ستاد اربعین حسینی بیان کرد: الحمدلله سال گذشته مردم عزیزمان از میزان خدمات در حوزه اربعین رضایت داشتند و البته باید سال به سال مسائل این موسم عظیم را بهتر پیگیری و برگزار کنیم. وی افزود: موضوع تصادفات جاده‌ای، پارکینگ‌ها و اسکان زوار از جمله مسائلی است که باید مورد رسیدگی ویژه قرار بگیرد و کمبودها و ضعف‌ها مورد دقت قرار گیرد تا بزودی حل شود. وی اضافه کرد: به‌کارگیری تاکسی‌های اینترنتی در امر اربعین و جابه‌جایی زائران، سال گذشته کمک خوبی کرد و خوب است امسال هم از این ظرفیت استفاده کنیم. در این زمینه می‌توانیم بهتر عمل کنیم. وزیر کشور بر لزوم هماهنگی برای عبور زائران کشورهای پاکستان و افغانستان از کشورمان برای عزیمت به عراق و زیارت تأکید کرد و گفت: در این زمینه موضوع حمل‌و‌نقل اهمیت بالایی دارد که باید مورد رسیدگی قرار بگیرد. وحیدی خاطرنشان کرد: جلسات ستاد اربعین پیگیری می‌شود و جدول زمانی برنامه‌های دستگاه‌ها و کمیته‌های مختلف نیز ارائه خواهد شد.

Page Generated in 0/0154 sec