printlogo


کد خبر: 280483تاریخ: 1403/1/21 00:00
اژه‌ای با اشاره به برخی بداخلاقی‌ها و شایعه‌پراکنی‌ها در رسانه‌ها:
وضعیت امنیت روانی جامعه خوب نیست

گروه سیاسی: رئیس دستگاه قضا در ادامه نشست‌های هم‌اندیشی مستمر خود با اقشار و گروه‌های مختلف، اخیرا با جمعی از مدیران مسؤول رسانه‌های کشور دیدار و به مدت ۳ ساعت، سخنان و دغدغه‌های آنان را استماع کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، در این نشست بیان داشت: امروز وضعیت امنیت روانی جامعه خوب نیست؛ این امنیت را چه کسی به هم می‌زند؟ این امنیت از کدام ناحیه به هم می‌خورد؟ آیا در همه این موارد دشمنان دخیل هستند؟ آیا همه این موارد از ناحیه یک طیف خاص صورت می‌گیرد؟ بدون تردید در وهله نخست باید رفع عیوب و نواقص را از خودمان شروع کنیم و همگان به حفظ و تقویت امنیت روانی جامعه یاری رسانیم. در خیلی از مواقع خود ما از طریق رسانه‌ها و تریبون‌هایی که در اختیار داریم امنیت روانی جامعه را مخدوش می‌کنیم، لذا در این زمینه باید بسیار مراقب بود.
محسنی‌اژه‌ای در ادامه تاکید کرد: امروز به سبب اقتدار بالای نظام جمهوری اسلامی، دشمن کاملا از اقدام نظامی علیه کشور ما ناامید است، لذا به توطئه‌چینی و اختلاف‌افکنی و تهدید امنیت روانی مردم در داخل دل خوش کرده است؛ باید بسیار هوشیار باشیم و بدانیم وقتی دشمن به تعریف و تمجید از ما می‌پردازد، قطعاً یک اشکال و نقصی در ما وجود دارد.
قاضی‌القضات تصریح کرد: آیا احساس نمی‌کنید در کشور بداخلاقی وجود دارد و در خیلی مواقع، خودی‌ها را ناراحت می‌کنیم و در خیلی موارد چیزهایی را می‌نویسیم و می‌گوییم که سبب رنجش دوستان و خوشحالی دشمنان می‌شود؟ چگونه باید این نقیصه را رفع کنیم؟ نباید از اینکه امروز شایعه یا مطلبی در قبال فردی منتشر شد و آبروی او ریخت خوشحال باشیم.
رئیس دستگاه قضا افزود: بعضا مطلب یا خبری به نقل از فردی منتشر می‌شود که با کنکاش و مداقه در اصل ماجرا، پی می‌بریم نحوه تنظیم خبر و مطلب مزبور به گونه‌ای بوده است که مقاصد یا اغراض تنظیم‌کننده و منتشرکننده خبر، به نقل از فرد مورد اشاره، بیان و عرضه شده است؛ این امر، اصلا مطلوب و حرفه‌ای نیست که ما حرف خودمان را از زبان دیگری مطرح کنیم و در این راستا، به صداقت و امانتداری در انتقال کلام پایبند نباشیم.

Page Generated in 0/0116 sec