printlogo


کد خبر: 280504تاریخ: 1403/1/25 00:00
اخبار

پویش زندگی با آیه‌ها ۱۰‌ میلیونی شد
دبیرخانه پویش «زندگی با آیه‌ها» اعلام کرد این پویش با عبور از مرز ۱۰ میلیون مخاطب، توانست یکی از بزرگ‌ترین پویش‌های قرآنی کشور را رقم بزند. دبیرخانه پویش «زندگی با آیه‌ها» که همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز به کار کرده است، اعلام کرد، این پویش با عبور از مرز ۱۰ میلیون مخاطب، توانست یکی از بزرگ‌ترین پویش‌های قرآنی کشور را رقم بزند. این پویش که در طرح ویژه‌ ماه مبارک رمضان خود ۳۰ آیه منتخب از قرآن کریم را محور قرار داده، در تلاش است تا با ترویج خواندن، فهمیدن، حفظ کردن و زندگی کردن با آیات کتاب خدا، ضمن تبیین گفتمان قرآنی، ارتباط عموم مردم را با قرآن‌کریم مستحکم‌تر کند. علاقه‌مندان به شرکت در این طرح بزرگ قرآنی می‌توانند با ارسال عدد یک به سامانه‌ پیامکی ۳۰۰۰۲۱۲ ضمن دریافت اطلاعات بیشتر، وارد صفحه‌ رسمی این پویش ملی شوند. 
 
گسترش واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس در کشور
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از گسترش پوشش واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس در هفته‌های آینده در مناطق گرمسیری کشور خبر داد. پدرام پاک‌آیین با بیان اینکه واکسیناسیون با واکسن‌های  پنوموکوک و روتاویروس در چند استان که بیشتر در معرض خطرند، از هفته‌های آینده آغاز می‌شود، گفت: امیدواریم با تامین مقدار بیشتری از واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس که در حال سفارش و تامین اعتبار است، واکسیناسیون به صورت سراسری انجام شود. وی افزود: استان‌های هدف در فاز بعدی واکسیناسیون روتاویروس، مناطق گرمسیری، جنوبی و جنوب شرقی است و در استان‌های جنوبی نیز پوشش واکسیناسیون پنوموکوک گسترش می‌یابد. به گزارش وبدا، پاک‌آیین با اشاره به تصویب استفاده از این 2 واکسن در کمیته ملی واکسیناسیون در سال ۱۳۹۳ یادآور شد: در طول یک دهه گذشته، واکسیناسیون با این 2 واکسن انجام نشده بود که این اقدام در دولت سیزدهم از اواخر سال گذشته و با تامین اعتبارات و واکسن مورد نیاز  از استان هرمزگان آغاز شد. 
 
کنترل و نظارت پایلوت حریم شهر تهران با پهپاد
مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران از برداشت اطلاعات، کنترل و نظارت بر حریم شهر تهران با بهره‌گیری از پهپاد به صورت پایلوت خبر داد. مسعود رنجبریان در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند بهره‌گیری از پهپاد برای کنترل و نظارت بر حریم شهر تهران گفت: شهر تهران با داشتن ۱۳۰۰ کیلومتر حریم نیازمند صیانت از این وسعت بالاست. وی افزود: در راستای صیانت از حریم تهران در این شرکت در حال حاضر حدود ۳۵۰ نفر مشغول کنترل، نظارت و پایش هستند که در قالب ۱۳۰ اکیپ در ۱۱ منطقه فعال هستند. تعداد تخلفات در حریم شهر تهران زیاد است و سال گذشته حدود ۱۹۹ هزار متر مربع از تخلفات انجام شده در حریم شهر تهران تخریب شد که این رقم کل تخلفات نیست، زیرا برخی تخلفات از دست ما خارج شدند. رنجبریان تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم در حریم شهر تهران رسیدگی فوری در صورت بروز تخلف است که برای رسیدن به این موضوع برنامه‌ریزی شده تا با هوشمندسازی و استفاده از پهپاد و هواپیما تخلفات در حریم شهر تهران را رصد کنیم. وی افزود: موافقت‌های اصولی اخذ شده و ارتباط خوبی با دانشگاه امام حسین (ع) برقرار کردیم که مجوزهای لازم را دارند. در همین راستا هماهنگی‌های لازم انجام شده و به صورت پایلوت در حال انجام برداشت اطلاعات در حریم شهر تهران با بهره‌گیری از پهپاد هستیم. 
 
بهره‌برداری از نخستین نیروگاه مرکز خورشیدی در روستای پنداس کاشان
نخستین نیروگاه مرکز خورشیدی حمایتی کشور (۲۱۵ کیلووات) روز پنجشنبه با حضور مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، فرماندار ویژه کاشان و مدیر کمیته نیروگاه‌های خورشیدی تجدید‌پذیر در روستای پنداس کاشان به بهره‌برداری رسید. مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این آیین گفت: این نیروگاه الگوی موفقی از مشارکت مردم در راستای جهش تولید است. محمد ترکمانه افزود: این نیروگاه هم در بحث تولید برق، هم در حوزه پدافند غیرعامل،کاهش هزینه زیرساخت شبکه برق، افزایش درآمد برای روستای پنداس و... تاثیرگذار است. مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بیان کرد: امیدواریم این الگو در دیگر روستاهای کشور هم اجرا شود، این نیروگاه امکان ثروت‌آفرینی برای مردم روستا را دارد و کمبود برق با ایجاد این نیروگاه‌ها رفع می‌شود. ترکمانه گفت: بنیاد برکت در سال جاری ۱۰ درصد از طرح‌های اشتغال‌زایی خود را به راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی اختصاص می‌دهد. وی افزود:۴۰ نفر از بانوان روستای پنداس در این طرح مشارکت کردند، ۶۵ میلیارد ریال هزینه راه‌اندازی این مکان بود و ۸۰ میلیارد ریال کار زیرساختی برای این طرح اجرا شد، این نیروگاه امکان برق‌رسانی به ۲۳۰ خانه را داشته و قابلیت توسعه دارد و خریدار برق تولیدی آن وزارت نیرو است. فرماندار ویژه کاشان هم گفت: نیروگاه مرکز خورشیدی حمایتی روستای پنداس طرحی مردمی است که توسط ۴۰ نفر از بانوان این روستا اجرا شد و در سطح کشور بی‌نظیر است و برای ۴۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می‌کند. محمدشریف زارعی افزود: عملیات اجرایی این طرح سال ۱۴۰۲ آغاز شد و امروز به بهره‌برداری رسید، این اقدام الگویی برای ایجاد فرصت برای مشارکت مردم در بحث تولید است. 
 

Page Generated in 0/0055 sec