printlogo


کد خبر: 280512تاریخ: 1403/1/25 00:00
تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب 5 مدال طلا قهرمان آسیا شد
آقای آسیا

سی‌وششمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا با حضور ۲۳ کشور در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد و تیم ایران با کسب ۵ مدال طلا و ۳ مدال برنز مقتدرانه به عنوان قهرمانی دست یافت. برای تیم ایران رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در ۷۰ کیلوگرم، محمد نخودی در ۷۹ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در ۹۲ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا، همچنین حسین ابوذری در وزن ۷۴ کیلوگرم، هادی وفایی‌پور در ۸۶ کیلوگرم و محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند. تیم ایران که در این دوره از رقابت‌ها به دلیل حضور برخی کشتی‌گیران اصلی خود در مسابقات کسب سهمیه المپیک از جمله احمد محمدنژاد جوان، یونس امامی و امیرعلی آذرپیرا و مصدومیت و آسیب‌دیدگی حسن یزدانی با ترکیبی از کشتی‌گیران جوان و عنوان‌دار به مصاف حریفان خود رفت، توانست با کسب نیمی از مدال‌های طلا، عنوان قهرمانی را از آن خود کند. این در حالی است که تیم ایران سال گذشته در این رقابت‌ها تنها یک مدال طلا کسب کرده بود و در جایگاه تیمی سوم شده بود. در رده‌بندی تیمی ایران با اقتدار و با ۱۹۰ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم‌های ژاپن با ۱۳۰ و قرقیزستان با ۱۲۱ امتیاز دوم و سوم شدند. 3 مدال طلای ایران در روز نخست این مسابقات صید شد و دیروز جمعه نیز 2 مدال دیگر توسط فیروزپور و زارع به دست آمد. در وزن ۹۲ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر ساتوشی میورا از ژاپن را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر صفر شوهی گانگ از چین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل ماگومد شریپوف روس از بحرین با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری دست یافت و به دیدار فینال رفت. فیروزپور در فینال هم با نتیجه ۸ بر یک از سد شرزاد پویونوف از ازبکستان گذشت و به مدال طلا دست یافت. در ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر کومار آنیروده از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل شامیل شریپوف روس از بحرین با نتیجه ۵ بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. زارع در دیدار فینال مقابل آیال لازاریف از قرقیزستان با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.
درخشش روز نخست آزادکاران با ۳ طلا
‎مسابقات 5 وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا در شهر بیشکک قرقیزستان روز پنجشنبه برگزار شد و در پایان نمایندگان کشورمان صاحب ۳ مدال طلا و یک مدال برنز شدند.
‎در پایان مسابقات 5 وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا در شهر بیشکک قرقیزستان رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در ۷۰ کیلوگرم و محمد نخودی در ۷۹ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند و محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم صاحب مدال برنز شد. نتایج کشتی‌گیران کشورمان در پایان مسابقات ۵ وزن نخست به شرح زیر است:
‎در وزن ۵۷ کیلوگرم ابراهیم خواری در دور نخست با نتیجه ۸ بر ۱۰ مغلوب اودیت از هند شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، وی به گروه بازنده‌ها رفت. خواری در این گروه با نتیجه ۶ بر ۴ از سد آلماز سامانبیکوف از قرقیزستان گذشت و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۷ بر ۴ مغلوب کوم هیوک کیم از کره‌شمالی شد و در جایگاه پنجم ایستاد.
‎در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد در دور اول با نتیجه ۴ بر ۲ اولوکبکژولدوشبیکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۷ بر صفر «سئون هو یو» از کره‌جنوبی را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر عباس رحمان‌اف از ازبکستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. عموزاد در فینال هم با نتیجه ۲ بر یک از سد تولگا تومور اوچیر، دارنده مدال برنز جهان و قهرمان بازی‌های آسیایی از مغولستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.
‎در وزن ۷۰ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۴ مقابل علی‌بک عثمان‌اف از قرقیزستان به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله مقابل مصطفی احمداف از تاجیکستان با نتیجه ۸ بر ۳ به برتری دست یافت و به دیدار فینال رفت. یزدانی در دیدار فینال هم با نتیجه ۱۳ بر ۹ یوشینوسوکه آئویاگی از ژاپن را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.
‎در وزن ۷۹ کیلوگرم محمد نخودی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۴ از سد خیدیر سیف‌الدین‌اف از بحرین گذشت و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل ماگومد اولویف از تاجیکستان با نتیجه ۱۱ بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. نخودی در دیدار پایانی نیز با نتیجه ۱۲ بر ۲ انخبایار بایامبادورج از مغولستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.
‎در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدحسین محمدیان پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر باتزول اولزیسایخان دارنده مدال نقره آسیا از مغولستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. وی در این مرحله در مصاف با احمد تاج‌الدینوف قهرمان داغستانی جهان و بازی‌های آسیایی از بحرین با نتیجه ۸ بر ۲ مغلوب شد و به دیدار رده‌بندی رفت. محمدیان در این دیدار با نتیجه ۷ بر صفر هیبیکی ایتو از ژاپن را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.
 

Page Generated in 0/0062 sec