printlogo


کد خبر: 280513تاریخ: 1403/1/25 00:00
اخبار

تمدید قرارداد سرمربی یونانی تیم‌ ملی بسکتبال بانوان
قرارداد النی کاپوچیانی، سرمربی تیم‌ ملی بانوان با فدراسیون بسکتبال تمدید شد.
به گزارش فارس، النی کاپوچیانی سرمربی تیم‌ ملی بسکتبال بانوان ایران تا پایان سال 2025 قرارداد خود را با فدراسیون تمدید کرد.
کاپوجیانی سرمربی ۵۴ ساله یونانی کار خود را از سال ۲۰۰۷ به عنوان دستیار در لیگ بسکتبال یونان و تیم استراس آغاز کرد و در تیم‌های پاناتینایکوس، آتنایکوس و پانیونیوس هم دستیاری را تجربه کرد. 
او در سال ۲۰۱۳ نخستین تجربه سرمربیگری خود را در تیم اف‌ای‌ای یونان پشت سر گذاشت و پس از آن در تیم‌های هلینیکوس و المپیاکوس یونان و تیم هومنتمن لبنان هم سرمربیگری را تجربه کرد و از سال ۲۰۱۹ تاکنون هم سرمربیگری تیم پاناتینایکوس یونان را برعهده دارد. او در دوران سرمربیگری خود ۶ بار قهرمان لیگ بسکتبال یونان و ۶ بار قهرمان جام حذفی یونان شده است.
شایان ذکر است تیم‌ ملی بسکتبال بانوان ایران سال ۲۰۲۳ زیر نظرکاپوچیانی به مسابقات سطح ب آسیا اعزام شد و برای نخستین بار به فینال این دوره از رقابت‌ها صعود کرد.
 
نصیرشلال: ۱۱۰ روز تا المپیک باقی‌مانده و باید سخت‌تر از قبل کار کنیم
سرمربی تیم‌ ملی وزنه‌برداری گفت: ۱۱۰ روز تا المپیک پاریس باقی‌مانده و باید در این مدت سخت‌تر از قبل کار کنیم.
به گزارش فارس، نواب نصیرشلال در پایان رقابت دسته فوق‌سنگین با ابراز رضایت از عملکرد شاگردانش در جام‌جهانی گفت: خدا را شکر علی داوودی توانست بهترین رکورد شخصی‌اش را ارتقا بدهد. این اتفاق برای آیت شریفی هم در یک ضرب و دوضرب و مجموع رخ داد، ضمن اینکه رضا دهدار هم در یک ضرب بهترین رکورد شخصی خود را زد. 
وی ادامه داد: در واقع از ۴ نفری که به مسابقات آوردیم به جز سیدمصطفی جوادی که قصد نداشتیم اینجا سنگین کار کند ۳ وزنه‌بردار دیگر توانستند رکورد بزنند و رکوردهای شخصی‌شان را بالا ببرند. این نشان می‌دهد بچه‌ها در مسیر پیشرفت قرار دارند و به اهدافی که برنامه‌ریزی شده نزدیک می‌شوند.
سرمربی تیم‌ ملی وزنه‌برداری با اشاره به زمان کوتاه باقی مانده تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس، عنوان کرد: این ۴ نفری که اینجا وزنه زدند همگی شانس اعزام دارند. علی داوودی و آیت شریفی در فوق‌سنگین جزو ۱۰ نفر برتر هستند. سیدمصطفی جوادی هم که سهمیه خود را قطعی کرد و رضا دهدار هم الان نفر یازدهم است و به هر دلیلی یک وزنه‌بردار در چرخه خارج شود، رضا هم شانس حضور در المپیک را به دست می‌آورد. ما ۱۱۰ روز باقیمانده را خیلی سخت‌تر و بیشتر از گذشته تمرین می‌کنیم و با تمرکز بیشتر پیش می‌رویم تا ان‌شاءالله همانطور که بچه‌ها در مسابقات اخیر افزایش رکورد داشتند، در المپیک هم افزایش رکورد داشته باشند.
 
‎پس گرفتن مدال دونده روس در المپیک لندن
دوپینگ دونده ۸۰۰ متر زنان در المپیک لندن باعث خواهد شد سرنوشت جدول مدالی این ماده از رقابت‌های دوومیدانی تغییر کند.
‎به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، واحد کنترل دوپینگ فدراسیون جهانی دووومیدانی اعلام کرد کاترینا پویستوگوا گولیف دونده ۸۰۰ متر زنان به مدت 2 سال از هر گونه فعالیت ورزشی محروم شده است و مدال نقره او در المپیک ۲۰۱۲ لندن نیز از وی پس گرفته خواهد شد.
‎این ورزشکار که تابعیتش را به ترکیه تغییر داده است به دلیل استفاده از یک ماده ممنوعه 2 سال قادر به رقابت نخواهد بود. ‎این ورزشکار ۴۵ روز فرصت درخواست تجدید نظر دارد و در صورت رد درخواستش، پاملا جلیمو کنیایی به مدال نقره خواهد رسید و آلیسیا مونتانو آمریکایی  مدال برنز کسب خواهد کرد.
 
‎قرارداد رونالدو را فسخ کنید  تا رسوا نشویم!
‎کارشناس فوتبال عربستان اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌های این کشور علیه رونالدو، بهترین بازیکن دنیا را «خجالت‌آور» توصیف کرد.
‎«به خاطر رونالدو  خجالت بکشید!»، این انتقاد تند محمد الدویش، کارشناس فوتبال عربستان به مسؤولان برگزاری لیگ این کشور به خاطر اقداماتی است که علیه رونالدو در این چند ماه انجام شده است. دارنده 5 توپ طلای بهترین بازیکن دنیا با دریافت دستمزد سالانه 200 میلیون یورو در النصر عربستان پردرآمدترین فوتبالیست دنیاست.
‎رونالدو در چند ماه گذشته به‌شدت از سوی تماشاگران و بازیکنان رقبا  بویژه الهلالی‌ها تحت فشار قرار گرفته است. از زمان پیوستن رونالدو به النصر ریاض رقیب سنتی‌اش یعنی الهلال از هیچ اقدام غیرورزشی برای تحریک رونالدو دریغ نکرده است. از شعارهای برنامه‌ریزی شده با اسم رمز مسی برای تحریک رونالدو تا شیطنت‌های علی البلیهی سلطان حاشیه‌سازی فوتبال عربستان، گوشه‌ای از رفتار غیرحرفه‌ای عربستانی‌ها علیه فوتبالیست سرشناس دنیاست. البلیهی که سابقه بدی در شیطنت کردن در زمین دارد، در بازی آخر تیمش با النصر، رونالدو را در زمین آنقدر تحریک کرد تا ابرستاره پرتغالی مجبور شود به سینه این بازیکن ضربه بزند و به خاطر این حرکت از زمین بازی اخراج شد.
‎کارشناس فوتبال عربستان می‌گوید قرارداد رونالدو را فسخ کنید تا خیال‌مان راحت شود! نباید این اقدامات غیرورزشی علیه مشهورترین فوتبالیست دنیا رخ دهد چون کاملا به ضرر این کشور است. الدویش معتقد است برنامه‌ریزی‌ها برای تحریک و عصبانی کردن رونالدو، چهره کشور عربستان را در دنیا بد نشان می‌دهد و خجالت‌آور است.

Page Generated in 0/0057 sec