printlogo


کد خبر: 280520تاریخ: 1403/1/25 00:00
شهادت 3 فرزند و 3 نوه اسماعیل هنیه در غزه توسط رژیم صهیونیستی پایبندی رهبران مقاومت به آرمان آزادی قدس را ثابت کرد
فداییان فلسطین
واکنش باصلابت هنیه پس از شنیدن خبر شهادت اعضای خانواده‌اش: خداوند را بابت این افتخار شکر می‌گویم

گروه بین‌الملل: 3 فرزند و 3 نوه اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در حمله هوایی نیروهای رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات در منطقه غرب غزه به شهادت رسیدند. این شهادت‌ها باعث شد بسیاری از گزارش‌ها درباره اینکه فرزندان هنیه و بسیاری از رهبران حماس در خارج از غزه هستند، ابطال شود. 
شبکه الجزیره گزارش داد در پی حمله رژیم صهیونیستی در غزه 3 تن از فرزندان اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و شماری از نوه‌های وی به شهادت رسیدند. منابع فلسطینی اسامی شهدا را «حازم، امیر و محمد» فرزندان رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کردند. همچنین 3 نوه اسماعیل هنیه نیز در این حمله وحشیانه هوایی به شهادت رسیدند. 
طبق اعلام دفتر دولت غزه، فرزندان رهبر حماس در حال بازدید از اردوگاه نصیرات و عیادت از مجروحان فلسطینی در حملات اسرائیل بودند که به شهادت رسیدند و در یک ماشین غیرنظامی توسط رژیم صهیونیستی ترور شدند. 
پس از شهادت فرزندان هنیه در غزه، رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی به دروغگویی صهیونیست‌ها اشاره کرده‌ و واکنش باصلابت هنیه هنگام شنیدن خبر شهادت اعضای خانواده‌اش را تحسین کردند. هنیه گفت: خداوند را به خاطر این افتخاری که با شهادت 3 فرزند و نوه‌هایم نصیب ما کرد، شکر می‌کنم. با این دردها و خون‌ها، ما برای ملت و مسأله فلسطین و امت خود امید، آینده و آزادی می‌آفرینیم. او گفت: فرزندانم نزد مردم ما در غزه مانده و این باریکه را ترک نکردند. تمام فلسطینیان و همه ساکنان غزه با دادن خون فرزندان خود بهای سنگینی پرداخت کرده‌اند و من نیز یکی از آنها هستم. 
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین گفت: حدود ۶۰ نفر از اعضای خانواده من مانند تمام ملت فلسطین به شهادت رسیده‌اند و میان آنها هیچ تفاوتی وجود ندارد. وی تاکید کرد: دشمن صهیونیست گمان می‌کند با هدف قرار دادن فرزندان رهبران، عزم و اراده ملت ما را درهم می‌شکند اما ما خطاب به اشغالگران می‌گوییم این خون‌ها ما را در اصول و پایبندی به سرزمین‌مان ثابت‌قدم‌تر و استوارتر خواهد کرد. 
دروغ‌های اسرائیل علیه هنیه در حالی است که «یائیر نتانیاهو» پسر نتانیاهو در بحبوحه جنگ در فلوریدای آمریکا اقامت داشت و در حال خوشگذرانی بود؛ اقدامی که صدای صهیونیست‌ها را درآورد. روزنامه دیلی‌میل حدود یک ماه پس از جنگ علیه غزه نوشت پسر ۳۲ ساله نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از ماه آوریل و پس از آنکه پدرش به او گفت مطالب تحریک‌آمیز در رسانه‌های اجتماعی منتشر نکند، در فلوریدا به سر می‌برد. 
 اسماعیل هنیه پس از این جنایت در سخنانی تأکید کرد: «اگر دشمن فکر می‌کند با هدف قرار دادن فرزندان‌مان از مطالبات بحق‌مان درباره غزه یا فلسطین کوتاه می‌آییم، باید بگویم سخت در اشتباه است. خون پسران من رنگین‌تر از خون شهدای غزه نیست، چرا که همه آنان فرزندان من هستند». در همین راستا «فهمی هویدی» نویسنده و تحلیلگر سرشناس مصری در واکنش به شهادت 3 فرزند و 3 نوه اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه نوشت: رهبران مقاومت با این مناسبت دردناک، بار دیگر با ملت خود با خون و جان تجدید میثاق کردند. برادرم ابوالعبد(هنیه)! این صداقت بزرگ تاریخی را به تو تبریک می‌گویم.  
از طرف دیگر آرامش و شکر اسماعیل هنیه بعد از شنیدن خبر شهادت فرزندانش در فضای مجازی بسیار دیده شد. هنیه که از شهادت فرزندانش مطلع نبود، بعد از اطلاع با کمال آرامش گفت: الحمدلله، آنها فدای فلسطین شدند.  شماری از فعالان در پی شهادت فرزندان و نوه‌های رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه، این سخن شهید صالح العاروری (معاون هنیه که در حمله ارتش صهیونیستی به بیروت به شهادت رسید) را بازنشر کردند: «ما با بقیه فرزندان ملت خود فرقی نداریم، ما بخشی از این مقاومت هستیم و ممکن است بخشی از بهای آن نیز باشیم». 
از آغاز جنگ و نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی در غزه، 60 نفر از اعضای خانواده اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس به شهادت رسیده‌اند که از جمله آنها می‌توان به 3 فرزند، 6 نوه و 2 برادرزاده او اشاره کرد. 
بعد از انتشار این خبر، حماس اعلام کرد سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران تلفنی با اسماعیل هنیه گفت‌وگو کرده و شهادت 3 نفر از فرزندان و 3 نفر از نوه‌های ایشان را در حمله جنایتکارانه دشمن صهیونیستی تسلیت گفته است. 
هنیه در این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کرد این ترور بزدلانه تنها عزم ملت فلسطین را جزم‌تر می‌کند و ملت فلسطین به جهاد و مقاومت و تلاش برای آزادی ادامه می‌دهد؛ یا پیروز می‌شود یا شهادت سرانجامش خواهد بود. 
بعد از انتشار این خبر بود که اسرائیلی‌ها بشدت رسوا شدند و اخبار آنها درباره رهبران حماس پوچ از آب درآمد. روزنامه عبری‌ زبان هاآرتص در این باره نوشت: حتی دشمنان حماس هم ادعای ارتش درباره فرزندان هنیه را باور نمی‌کنند. این روزنامه تاکید کرد ادعای ارتش رژیم صهیونیستی درباره اینکه فرزندان هنیه در حال رفتن برای عملیات علیه نیروهای این رژیم بودند را حتی دشمنان حماس هم باور ندارند، چرا که کودکان آنها هم در داخل خودرو همراه‌شان بودند. 
«احمد الطنانی» رئیس مرکز پژوهشی و تحقیقات استراتژیک «عروبه» در نوار غزه و تحلیلگر سیاسی تاکید کرد ترور 3 فرزند اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و 3 نوه وی با هدف قرار دادن خودروی آنها حامل پیام‌های زیادی است. الطنانی گفت: هنیه و خانواده وی در ماه‌های گذشته مشکلات زیادی را متحمل شدند اما آنها با این منطق رفتار کردند که هر شخصی در کارهای عمومی پیشقدم شود، در معرض انتقاد و مخالفت و حتی بیشتر از آن قرار خواهد گرفت؛ این رفتار برای رهبران منطقه ما و خانواده‌های‌شان بسیار مهم است. وی افزود: شهادت فرزندان و نوه‌های هنیه در اردوگاه الشاطی به صورت روشن اشاره به آن دارد که آنها حاضر نشده‌اند غزه و حتی این اردوگاه ویران را ترک کنند و همراه فرزندان ملت فلسطین گرسنگی را تحمل کرده و به شهدای نسل‌کشی ادامه‌دار علیه ملت فلسطین پیوستند. از سوی دیگر «محمد القیق» نویسنده و تحلیلگر سیاسی نیز در این باره تاکید کرد رژیم صهیونیستی با ترور فرزندان و نوه‌های هنیه اعلام کرد سلاح استراتژیک آنها برای تحریف تصویر رهبران مقاومت و فرزندان آنان بی‌فایده شده است.  وی افزود: اشغالگران ادعا می‌کنند فرزندان هنیه از اعضای شاخه نظامی حماس بودند اما از سوی دیگر این اقدام به تمام شایعات مطرح شده پایان داد که تاکید داشتند آنها از نخستین افرادی بودند که از غزه فرار کردند و در تجملات و بهره‌مند از لذات‌ دنیا بودند. 
از سوی دیگر «‌ام عبدالسلام» همسر اسماعیل هنیه چندروز مانده به عید فطر بر اثر بیماری در بیمارستان بستری بود و هنیه پنجشنبه به ملاقات او رفت و خبر شهادت فرزندان و نوه‌هایش را به اطلاع او رساند. همسر هنیه پس از شنیدن این خبر خدا را شکر کرد، وضو گرفت و 2 رکعت نماز شکر به جا آورد. ام‌عبدالسلام علاوه بر فرزندان شهید خانواده، قبلا با 2 نوه و یکی از برادران، همسر برادر و همین‌طور نوه‌های برادر دیگرش که به شهادت رسیده بودند، وداع کرده بود. 
در همین رابطه پژوهشگر حوزه فلسطین و غرب آسیا نوشت: غیر از خود اسماعیل هنیه که بسیار به او تهمت می‌زدند که در رفاه و آسایش نشسته و حتی در این گیر و دار با یک دختر جوان ازدواج کرده، به فرزندان او هم تا بخواهی تهمت می‌زدند. حتی «آویخای ادرعی» (سخنگوی تنفرانگیز ارتش اسرائیل به زبان عربی) اسنادی از مثلا فساد مالی یکی از فرزندان هنیه رو کرده بود که حتی بر فرض صحت سند، چیزی نبود جز کاغذ خرید طلا؛ انگار خرید طلا جرم است. کوچک‌ترین تهمتی که به خانواده هنیه خصوصا پسرانش می‌زدند این بود که با جا زدن خودشان به اسم بیماران که به صورت بسیار محدود از مرز رفح امکان خروج داشتند، از غزه خارج شده و به ترکیه رفته‌اند. چقدر می‌گفتند ملت زیر بمب و موشک است، آقازاده‌های هنیه در ترکیه زیر باد کولر نشسته‌اند. حالا این 3 پسر و فرزندان آنها شهید شدند؛ در کجا؟ در اردوگاه الشاطی در شمال غرب غزه. این یعنی نه تنها پسران هنیه و خانواده آنها از غزه خارج نشده بودند، بلکه حتی به جنوب غزه هم نرفته و جزو کسانی بودند که در سخت‌ترین شرایط در همان شمال باریکه غزه ماندند. این شهادت با همه تلخی‌هایش آبرویی شد برای مقاومت و آبروی سنگینی از مخالفان مقاومت برد. 

Page Generated in 0/0071 sec