printlogo


کد خبر: 280525تاریخ: 1403/1/25 00:00
اخبار

مجید فروغی فعال عرصه رسانه‌ و هنر درگذشت
مجید فروغی، فعال باسابقه عرصه رسانه‌ای هنر و روابط عمومی فرهنگی و هنری پنجشنبه ۲۳ فروردین در ۴۷ سالگی چشم از جهان فرو بست. مجید فروغی کارشناسی روزنامه‌نگاری و کارشناسی ارشد تحقیق در ارتباطات و چندین سال سابقه و تجربه فعالیت در حوزه روزنامه‌نگاری را در کارنامه هنری خود ثبت کرده بود. وی طی سال‌های اخیر علاوه بر فعالیت‌های پژوهشی و رسانه‌ای متعدد در عرصه فرهنگ و هنر، مدیریت روابط‌عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیریت روابط‌عمومی جشنواره‌های ملی و بین‌المللی عرصه فرهنگ و هنر و مدیریت روابط‌عمومی دفتر هنرهای تجسمی را به عهده داشت. نگارش مقالات و تدریس در رشته روابط‌عمومی و خبرنگاری نیز از فعالیت‌های دیگر وی بود.
 
«توقف اتانازی» اجرای خود را آغاز کرد
نمایش «توقف اتانازی» به کارگردانی محمدرضا عطایی‌فر، با حضور رحمت امینی و قطب‌الدین صادقی در تئاتر شهر روی صحنه رفت. این نمایش به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا عطایی‌فر، همه روزه به غیر از شنبه‌ها ساعت ۲۰ در تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود. همچنین از پوستر نمایش «توقف اتانازی» در حضور قطب‌الدین صادقی و رحمت امینی که میهمانان شب اول این اجرا بودند رونمایی شد.
قطب‌الدین صادقی در پایان نخستین اجرای این اثر نمایشی خطاب به مخاطبان حاضر در تئاتر شهر گفت: «از شما تماشاگران همیشه همراه تئاتر ممنونم که تنهایش نمی‌گذارید. اگر هنر و فرهنگ نباشد زندگی دچار تحول نخواهد شد». او ادامه داد: «نمایشی دیدیم که اشاره‌ای به مرگ داشت؛ نمایش با پایانی بسیار خوب و درست همراه بود و نشان داد که باید برای زندگی جنگید و تلاش کرد».
یعقوب ‌صباحی، حسین ‌کشفی‌اصل، علی خازنی، سامان ‌تیرانداز، آناهید ‌ادبی، علی حیدری، محمد ‌مغانی، محمدرضا معصومی، سارا ‌واحدنوعی، سهراب ‌گلدره، علیرضا ‌عرب، فاطمه ساکتی، پیام شیخ نوازجاهد و امیرحسین ‌امیری، بازیگرانی هستند که در این نمایش حضور دارند. «توقف اتانازی»، یک کمدی درام است که زندگی 5 نفر با مرگ را در صحنه تئاتر به تصویر می‌کشد.
 
«صدای خاص» بستری شد
مسعود اسکویی، گوینده، مجری و کارشناس پیشکسوت رادیو ورزش که به مرد «صدای خاص» شهرت دارد، در بخش مراقبت‌های ویژه یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد. اسکویی به دلیل شکستگی ناحیه لگن و پا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان لاله بستری شده و تحت نظر پزشکان است. دوستداران ورزش از نسل قدیم گزارش‌های این پیشکسوت رسانه‌های ورزشی را در برنامه ورزش از نگاه دو تلویزیون از جمله فوتبال به یاد دارند. 
او از سال ۱۳۶۰ به رادیو رفت و مسابقات ورزشی را گزارش می‌کرد. اسکویی قدیمی‌ترین مجری، کارشناس و گوینده ورزشی صداوسیما است. او دوره تهیه‌کنندگی برنامه‌های تلویزیونی را در تلویزیون آلمان گذراند و یک سال در شهرهای زونه گورگ و ماینس با تلویزیون آن کشور همکاری کرد.
یکی از شاخصه‌های وی در اجرا، ارائه گزارش مسابقات ورزشی بدون داشتن نگاه جانبدارانه است. این پیشکسوت همیشه در مصاحبه‌هایش با اهالی رسانه به ریشه‌اش در ایران و عشق به کارش تاکید می‌کند و همین عشق به مردم باعث شد با اینکه حال مساعدی نداشت اما سال تحویل پشت میکروفن رادیو بنشیند تا شنوندگان رادیو ورزش بخش‌هایی از برنامه سال تحویل را با اجرای او بشنوند. ‌ 
اسکویی که متولد سال ۱۳۱۸ است از سال ۱۳۴۵ به استخدام تلویزیون ملی ایران درآمد و سابقه ۵۷ سال گزارشگری و فعالیت در رادیو و تلویزیون را دارد.
 
آزادی ۱۵ زندانی توسط خانم بازیگر
همزمان با عید سعید فطر، لیلا اوتادی، بازیگر مطرح تلویزیون و سینما، مقدمات آزادی ۱۵ زندانی با جرائم غیرعمد را فراهم کرد. 
این بازیگر که اوایل ماه مبارک رمضان و تحویل سال نو هم برای آزادی حدود ۹ زندانی مشارکت کرده بود، فعالیت هنرمندان، ورزشکاران، سیاستمداران و فعالان اقتصادی در امور خیریه را امری زیبا برشمرد و گفت: کمک‌رسانی در همه بخش‌ها از جمله تهیه جهیزیه و تامین دارو برای بیماران، لذتبخش است اما مشارکت برای آزادی زندانی‌های بی‌گناه لذتی دارد که از تمام افراد واجد شرایط دعوت می‌کنم تا حداقل برای یک بار هم که شده، طعم این لذت را بچشند. 
وی با بیان اینکه از سال ۸۶ به صورت داوطلبانه به عنوان سفیر آزادی زندانیان بی‌گناه فعالیت می‌کند، افزود: بازی در فیلم «آزادی به قید شرط»، در نقش دختری که پدرش در زندان بود، انگیزه مرا برای کمک به خانواده‌های زندانیان چند برابر کرد؛ به همین دلیل بعد از آن فیلم بنده و امیر جعفری، سفیر آزادی زندانی‌های بی‌گناه شدیم. 
 
از ماجرای مستعان تا آب سیستان در فصل دوم «بی‌واسطه»
برنامه «بی‌واسطه» با اجرای محمد دلاوری و تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدمحمدعلی صدری‌نیا از شنبه ۲۵ فروردین روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود. 
فصل دوم برنامه تلویزیونی «بی‌واسطه» با اجرای محمد دلاوری و تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید محمدعلی صدری‌نیا از شنبه ۲۵ فروردین‌ماه روزهای زوج ساعت ۱۹ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. این برنامه در هر قسمت یکی از پرونده‌های مهم و چالشی کشور را بدون واسطه بررسی می‌کند. فصل اول برنامه‌ «بی‌واسطه» در ۲۶ قسمت از شبکه یک سیما پخش شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.
برنامه «بی‌واسطه» محصول سازمان هنری - رسانه‌ای اوج است و مجری طرح این برنامه استودیو 22 است.
 

Page Generated in 0/0059 sec