printlogo


کد خبر: 280527تاریخ: 1403/1/26 00:00
اخبار

«شکرستان» به آنتن بازگشت
مجموعه پویانمایی «شکرستان» که همه عناصر آن برگرفته از فرهنگ، آداب و رسوم ظرفیت‌های هنر ایرانی است به تهیه‌کنندگی سیدمسعود صفوی و کارگردانی هژیر ضیایی در مرکز پویانمایی صبا تولید شده  و قرار است از شبکه یک سیما روی آنتن برود.
این مجموعه با سبک قصه‌گویی اصیل ایرانی با استقبال خوبی همراه بوده و تاکنون به زبان‌های عربی، انگلیسی و زبان برخی از کشورهای آسیای جنوب شرقی دوبله شده است. در سری جدید «شکرستان» محور اصلی محیط زیست، آب و صرفه‌جویی در مصرف آب است و پایه‌های فیلمنامه بیشتر بر مبنای این موضوع‌ها پی‌ریزی شده است.
***
تصادفات نوروزی در فصل جدید «تهران بیست»
مجتبی احمدی، تهیه‌کننده «تهران بیست» درباره فصل جدید این برنامه در سال ۱۴۰۳ بیان کرد: جدا از تغییراتی که به‌زودی در گرافیک و زیبایی‌شناسی برنامه به لحاظ دکور و آیتم‌ها خواهیم داشت، بخش‌هایی چون «پرونده روز» نیز به برنامه اضافه می‌شود تا نگاهی عمیق‌تر به اتفاقات داشته باشیم. وی اضافه کرد: تلاش بر این است در این فصل نقش محوری‌تری به مخاطبان داده شود و با پررنگ‌شدن آیتم «هشتگ تهران بیست»، هر شب یکی از درخواست‌های مخاطبان را در کنداکتور برنامه با حضور مسؤول مرتبط پیگیری کنیم. برنامه «تهران بیست» در فصل جدید پرونده‌محور خواهد بود تا بتوانیم مطالبات مردم بویژه اهالی استان تهران را به نتیجه برسانیم.
احمدی یادآور شد: اتاق فکر و تحقیقات برنامه در نخستین قسمت از «تهران بیست» در سال پیش رو بر اساس وضعیت تصادفات کشور در ۲ مناسبت تعطیلات نوروز و تعطیلات عید سعید فطر، سراغ آیتم‌هایی چون دلیل تصادفات، چرایی وقوع، استاندارد خودروها و... رفته است و به همین مناسبت سراغ سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا رفتیم تا با نگاهی علمی و عملیاتی، چالش جدی تصادفات کشور را این بار از زوایای مختلف تحلیل و بررسی کنیم. این تهیه‌کننده در پایان گفت: تصادفات، ترافیک و حمل‌و‌نقل از پرونده‌های ثابت «تهران بیست» است که هر بار به بهانه‌های مختلف روی میز برنامه قرار می‌گیرد تا نگاهی موشکافانه و مطالبه‌گر به آن داشته باشیم. برنامه «تهران بیست» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه تهران می‌رود.
***
بازگشت فرهاد فخرالدینی با «منظومه سیمرغ»
موزیسین سرشناس و نامدار ایرانی از اتمام نگارش تازه‌ترین اثر خود با عنوان «منظومه سیمرغ» همزمان با روز  ملی عطار خبر داد. فرهاد فخرالدینی با اعلام اتمام نگارش مجموعه جدید خود گفت: اوایل سال ۱۴۰۰ نگارش این مجموعه را با عنایت و ارادتم به ادبیات کهن ایران‌زمین آغاز کردم. عطار نیشابوری در ادبیات ما چهره‌ای شناخته‌شده و شاعری بسیار شیرین‌سخن و دلنشین است. «منطق‌الطیر» هم بی‌شک بهترین اثر عطار است. بنابراین تصمیم گرفتم در یک روند زمانبر، چکیده‌ای از اشعار را انتخاب و کار نگارش موسیقی را آغاز کنم. فخرالدینی درباره ایامی که به دور از هیاهو، تصمیمی برای فعالیت هنری جدید نداشت نیز توضیح داد: با وجود اینکه آزرده‌خاطر بودم و شخصا تصمیم به کناره‌گیری از فعالیت‌های هنری گرفته بودم، این انگیزه بار دیگر من را به وجد آورد و احساس کردم می‌توانم اثری قابل توجه را به موسیقی وطنم ارائه کنم. من همیشه مشغول کار بوده‌ام و از مطالعه دور نبودم. خلاصه اشعار و گزینش را بر عهده دوست هنرمندم آقای آرش امینی گذاشتم و این هنرمند هم با نهایت دقت و وسواس، گلچینی از اشعار عطار را آماده کرد. حقیقتا انتخاب‌های درستی هستند و من گزیده‌ای از ابیاتی را که ایشان انتخاب کردند استفاده کردم به شرطی که انسجام داستان به هم نریزد. این مجموعه را «منظومه سیمرغ» نامگذاری کردم و در 5 موومان طراحی شده است. این هنرمند گفت: همه توان من و دوستانم در تیم اجرایی بر این است که بتوانیم به‌زودی این مجموعه را به شکلی متفاوت و به بهترین شکل روی صحنه ببریم و دوست دارم تا زمانی که هستم، در حضور مخاطبان موسیقی آن را 
اجرا کنیم.
***
فراخوان انجمن صنفی سراسری منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر
انجمن صنفی سراسری منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر، مطابق با اساسنامه خود، برای سال 1403 از سراسر کشور عضو جدید می‌پذیرد. فرآیند پذیرش مدارک متقاضیان از یکم تا 16 اردیبهشت سال جاری است و تمدید نخواهد شد. پس از پذیرش مدارک متقاضیان عضویت، هیأت‌مدیره انجمن در نیمه دوم اردیبهشت سال جاری پرونده‌ها را بررسی و نتایج را به متقاضیان اعلام می‌کند. دارا بودن تابعیت ایران، برخورداری از حداقل 5 سال سابقه کار مداوم و حداقل 4 اثر منتشر شده در هر سال برای فعالان رسانه‌ای حوزه تئاتر یا 3 اثر پژوهشی برای پژوهشگران حوزه تئاتر، کپی تمام صفحات شناسنامه، کپی کارت ملی، کپی آخرین مدرک تحصیلی، 4 قطعه عکس 3 در4، رزومه شخصی و حرفه‌ای، ارائه فرم درخواست عضویت، قبول و تعهد اجرای مقررات اساسنامه و مصوبات قانونی ارکان انجمن صنفی و پذیرش نتایج آنها، عدم عضویت در سایر انجمن‌های صنفی استانی یا سراسری و انجمن‌ها وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا انجمن هنرهای نمایشی که در زمینه‌های مشابه و به موازات این انجمن صنفی در حال فعالیت و انجام وظیفه در حوزه تئاتر و رسانه هستند، ارائه درخواست عضویت و اسناد لازم (موید فعالیت حرفه‌ای ایشان در حرفه‌های مرتبط با فعالیت این انجمن) در موعد مقرر (یکم تا شانزدهم اردیبهشت 1403) یا حضور موفق در مسابقه سالانه انجمن (کسب رتبه یا نامزدی در هر یک از بخش‌های مسابقه مطبوعاتی انجمن از سوی هیات داوران) و پرداخت حق ورودی و حق عضویت انجمن، از جمله مدارک لازم برای ارائه درخواست عضویت این انجمن صنفی تئاتری است.

Page Generated in 0/0061 sec