printlogo


کد خبر: 280533تاریخ: 1403/1/26 00:00
مقاومت لبنان در یک عملیات بزرگ با 50 راکت و موشک سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد
شب موشکی حزب‌الله

گروه بین‌الملل: حزب‌الله لبنان در یک عملیات موشکی شبانه با 50 راکت و موشک مواضع نیروهای اسرائیلی در شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد که این حمله در نوع خود از 7 اکتبر تاکنون بسیار قوی و مخرب بوده است. 
بر اساس این گزارش، بیش از ۵۰ موشک از جنوب لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شد. مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد واحد توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی را در الزاعوره با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار داده است. در بیانیه مقاومت اسلامی لبنان آمده است این موشکباران در پاسخ به تجاوزات دشمن صورت گرفته است که در آخرین تجاوزاتش، به شهرک‌های الطیبه و عیتاالشعب در جنوب لبنان حمله کرده بود. 
از سوی دیگر خبرنگار المیادین گزارش داد یک هدف نظامی رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه از سمت لبنان موشک‌باران شده است. رسانه‌های عبری نیز گزارش  دادند آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی به سبب موشک‌ها همچنان به صدا در می‌آید. 
همچنین حزب‌الله لبنان از هدف قرار دادن موضع نظامی رویسات العلم در تپه‌های کفرشوبای اشغالی لبنان خبر  داد و افزود گلوله‌های توپ مستقیما به هدف اصابت کرد. در بیانیه دیگر حزب‌‌الله اعلام شد رزمندگان مقاومت اسلامی، موضع نظامی المرج را با سلاح مناسب هدف قرار دادند. حزب‌الله همچنین از هدف قرار دادن موضع نظامی السماقه در تپه‌های کفرشوبای اشغالی لبنان خبر داد. از سویی در چارچوب پاسخگویی به حملات رژیم صهیونیستی به روستاهای استوار جنوبی و منازل غیرنظامیان در شهرک‌های الطیبه و عیتا الشعب، مجاهدان مقاومت اسلامی بعدازظهر جمعه با پهپاد‌های انتحاری به پایگاه راموت نفتالی حمله کردند. 
در همین ارتباط معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار کرد: آمریکا بزرگ‌ترین فریبکار است و صفت شیطان بزرگ برایش مناسب است. طبق گزارش پایگاه خبری العهد، شیخ نعیم قاسم گفت: کشتن فرزندان اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، اقدامی بزدلانه است و دشمن بدون هیچ محدودیتی مردم را می‌کشد. قاسم افزود: دیدید که چگونه اسرائیل با مدیریت و حمایت آمریکا و با حمایت غرب و حمایت بین‌المللی دست به کشتار سازمان‌یافته و گرسنگی دادن به همه ملت فلسطین در غزه و همچنین کشتار سیستماتیک کودکان و زنان و تخریب خانه‌های‌شان زد. وی ادامه داد: حقوق بین‌الملل کجاست؟ آنهایی که از حقوق بین‌الملل صحبت می‌کنند، می‌گویند اسرائیل حق دفاع از خود در برابر کودکان و خانه‌ها را دارد! دشمن با مجاهدان نمی‌جنگد و جرات نزدیک شدن به آنها را ندارد و در مقابله با آنها هیچ دستاوردی ندارد. قاسم درباره تهدیدها علیه لبنان نیز خاطرنشان کرد: ما در صورت گسترش دامنه جنگ توسط دشمن، آماده جنگ هستیم و نه تهدید مقامات رژیم اشغالگر ما را از مواضع حمایتی خود منصرف می‌کند و نه مداخلات خارجی و تا زمانی که نبرد در غزه ادامه داشته باشد به این اقدام ادامه خواهیم داد. وی تاکید کرد: خطاب به کسانی که به دنبال راه‌حل هستند؛ جنگ غزه را متوقف کنید، چرا که تنها گزینه موجود برای دستیابی به راه‌حل سیاسی با همکاری مقاومت فلسطین است و در چنین صورتی ثبات در منطقه برقرار خواهد شد. معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: ما در حزب‌الله مصمم هستیم با حضور و کنترل و با کمترین تاثیر بر زندگی لبنانی‌ها، یک جبهه پشتیبان برای غزه باشیم، بنابراین می‌بینیم که جبهه جنوب شعله‌ور است اما لبنانی‌ها در مناطق دیگر زندگی روزمره خود را دارند. شیخ نعیم قاسم در پایان تاکید کرد: مقاومت با سلاح‌ خواسته اصلی اکثر لبنانی‌هاست و اگر سلاح‌های مقاومت نبود، لبنان آزاد نمی‌شد و امروز مقاومت نقطه عطفی برای حفاظت از کشور و مردم است.

Page Generated in 0/0074 sec