printlogo


کد خبر: 280536تاریخ: 1403/1/26 00:00
اخبار

درخواست یک حزب اسپانیایی برای اخراج رژیم صهیونیستی از المپیک
حزب سومار اسپانیا که از احزاب حاکم در دولت این کشور به ‌شمار می‌رود، خواستار اخراج رژیم صهیونیستی از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد. حزب سومار اسپانیا که از احزاب حاکم در دولت این کشور به ‌شمار می‌رود، با تنظیم لایحه‌ای خواستار اخراج رژیم صهیونیستی از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد. سخنگوی این حزب در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حال حاضر یک نسل‌کشی و قتل‌عام علیه ملت فلسطین انجام می‌شود و تا زمانی که این امر ادامه داشته باشد حضور اسرائیل در رویدادی چون المپیک که جایی برای برادری و صلح است قابل پذیرش نیست. او در ادامه یادآور شد چنین درخواستی از سوی کشورهای مختلف مانند برخی احزاب فرانسوی هم مطرح شده است. او ضمن انتقاد از سیاست دوگانه کمیته بین‌المللی المپیک در مواجهه با روسیه و رژیم صهیونیستی، گفت: این کمیته باید کاری را که با روسیه انجام داده است در قبال اسرائیل هم انجام دهد. این یک ابتکار عملی است تا به وضوح به اسرائیل بگوییم باید فوراً این نسل‌کشی و کشتن کودکان و خانواده‌ها در غزه را متوقف کند. گفتنی است بر اساس قطعنامه سازمان ملل، کشورهای شرکت‌کننده موظف هستند در زمان برگزاری بازی‌های المپیک آتش‌بس اعلام کنند در غیر این صورت از المپیک اخراج خواهند شد. 
***
اسامی بازیکنان تیم‌ ملی فوتسال در جام ملت‌های آسیا اعلام شد
اسامی ۱۴ بازیکن اعزامی به رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا در تایلند از سوی سرمربی تیم‌ ملی اعلام شد. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، وحید شمسایی، سرمربی تیم‌ ملی فوتسال اسامی ۱۴ بازیکن نهایی این تیم برای رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا را به شرح زیر اعلام کرد: باقر محمدی، سعید مؤمنی، علی خلیلوند، علیرضا رفیعی‌پور، محمدحسین درخشانی، محمدرضا سنگ‌سفیدی، علی‌اصغر حسن‌زاده، مسلم اولادقباد، سعید احمدعباسی، سالار آقاپور، مهدی کریمی، علی اکرمی، مسعود یوسف و بهروز عظیمی. تیم ملی فوتسال ایران از ۲۹ فروردین در مسابقات جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا به میزبانی تایلند شرکت خواهد کرد و در مرحله گروهی با تیم‌های افغانستان، کویت و بحرین هم‌گروه است. 
***
پرسپولیس امروز قطعا واگذار می‌شود
مدیرعامل پرسپولیس روز گذشته مدعی شد مراحل نهایی واگذاری سهام این باشگاه انجام شده و این اتفاق فردا (امروز) رخ خواهد داد. آخرین مرحله دریافت مجوز حرفه‌ای باشگاه پرسپولیس به بحث تعیین مالکیت اختصاص دارد. مالکیت مشترک این باشگاه و استقلال باعث شده یکی از موانع دریافت مجوز حرفه‌ای شکل گیرد. رضا درویش در ادامه ابراز امیدواری کرد این مانع بزرگ برطرف شود و سهام پرسپولیس عرضه شود. مدیرعامل پرسپولیس درباره روند خصوصی‌سازی و تفکیک مالکیت این باشگاه گفت: یکشنبه (امروز) فروش سهام باشگاه به صورت کنسرسیوم به 5 بانکی که از پیش اعلام شده بودند، انجام خواهد شد. وی همچنین درباره حواشی شکل‌گرفته در این باره و اینکه این موضوع به سود آینده باشگاه خواهد بود یا خیر، گفت: واگذاری سهام باشگاه به بانک‌ها مانعی از نظر قانونی نخواهد داشت، زیرا همه جوانب بررسی شده است و مشکلی نخواهد بود. درویش درباره قطعی بودن این واگذاری در تاریخ مقرر، گفت: چاره‌ای نیست و باید حتما در این زمان (یکشنبه) واگذاری انجام شود و تا 4 اردیبهشت کارهای واگذاری به سرانجام برسد تا مدارک را بارگذاری کنیم. 
***
زمان پایان لیگ برتر مشخص شد
مسؤول مسابقات سازمان لیگ زمان پایان رقابت‌های لیگ برتر را اعلام کرد. سهیل مهدی درباره تعطیلات طولانی‌مدت لیگ برتر در نوروز ۱۴۰۳ عنوان کرد: مسابقات لیگ برتر طبق برنامه مصوب و اعلام شده تا ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از ۲۸ اسفند بازیکنان در اختیار سرمربی تیم‌ ملی قرار گرفتند تا در روزهای فیفا 2 مسابقه رسمی در مقدماتی جام‌جهانی برگزار شود. بر این اساس تیم‌ ملی در نوروز ۱۴۰۳ در روزهای دوم و هفتم فروردین 2 مسابقه با ترکمنستان در تهران و عشق‌آباد برگزار کرد. او ادامه داد: تیم‌ ملی ۸ فروردین به تهران بازگشت و ۹ فروردین بازیکنان در اختیار باشگاه‌های‌شان قرار گرفتند. دهم فروردین مصادف با  نخستین شب قدر، یازدهم فروردین برابر با نوزدهم ماه مبارک رمضان و ضربت خوردن حضرت علی(ع) بود که امکان برگزاری مسابقات در چنین ایامی نبوده است. بعد از شب‌های پرفیض قدر و ایام شهادت حضرت علی(ع) در نخستین فرصتی که امکان برگزاری مسابقات بود بازی‌های معوقه را برگزار کردیم تا تعداد مسابقات تیم‌ها در جدول لیگ برابر شود. از سوی دیگر با توجه به اینکه رقابت‌های لیگ آزادگان محدودیت روزهای فیفا را نداشت، مسابقات هفته بیست‌وپنجم لیگ یک ۸ فروردین ۱۴۰۳ برگزار شد. مسؤول مسابقات سازمان لیگ درباره پیش‌بینی‌‌اش از زمان به پایان رسیدن مسابقات لیگ برتر گفت: در صورتی که برنامه نهایی ما مورد تایید سرمربی تیم‌ ملی قرار بگیرد، قبل از ۱۴ خرداد لیگ‌ برتر به پایان خواهد رسید و بعد از روزهای فیفا نیز بازی‌های باقیمانده جام حذفی در مرحله نیمه‌نهایی و فینال برگزار می‌شود که پیش‌بینی می‌کنم فینال جام حذفی نیز حداکثر تا اول تیرماه برگزار خواهد شد تا رقابت‌های باشگاهی فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به پایان برسد. 

Page Generated in 0/0052 sec