printlogo


کد خبر: 280543تاریخ: 1403/1/26 00:00
اخبار

آغاز ثبت سفارش ‌کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده از سه‌شنبه
زمان ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ برای پایه‌ها و رشته‌های تحصیلی اعلام شد که بر اساس آن ثبت‌نام‌ها برای پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم از سه‌شنبه ۲۸ فروردین و همچنین پایه‌های ورودی مقاطع تحصیلی (اول ابتدایی، هفتم و دهم) نیز از دهم تیرماه آغاز می‌شود. سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌و‌پرورش شیوه‌نامه سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ را ابلاغ کرد که بر اساس آن ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰4-۱۴۰3 دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان، همچنین کتاب‌های درسی دانش‌آموزان استثنایی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir  یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش‌و‌پرورش my.medu.ir یا سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی www.irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی پیوست انجام و پیرو آن کتاب‌های درسی براساس سفارشات ثبت‌شده در سامانه توزیع می‌شود. بر این اساس ثبت‌نام‌ها برای پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم از سه‌شنبه ۲۸ فروردین، همچنین پایه‌های ورودی مقاطع تحصیلی (اول ابتدایی، هفتم و دهم) نیز از دهم تیرماه آغاز می‌شود. مدارس موظفند با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، نسبت به ثبت سفارش گروهی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اقدام و از ارجاع دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز به کافی‌نت‌ها پرهیز کنند.
***
انجام مشاوره دارویی با تلفن ۱۹۰
سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو با اشاره به ارائه مشاوره دارویی در مراکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم کشور، در عین حال بر لزوم مصرف منطقی دارو تأکید کرد. دکتر زهرا جهانگرد اظهار کرد: مراکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم سراسر کشور در راستای ارائه مشاوره دارویی و کنترل مسمومیت از طریق شماره تلفن 190 (داخلی 3-2) آماده ارائه مشاوره به مردم در این حوزه هستند. سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو با تأکید بر لزوم منطقی‌سازی مصرف دارو و ارتقای فرهنگ مصرف آن در میان جامعه گفت: برای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی لازم به منظور آموزش‌های عمومی در جامعه از طریق تهیه محتوای آموزشی را انجام داده‌ایم. بنا بر اعلام سازمان غذا و دارو وی گفت: آموزش‌های عمومی توسط سازمان غذا و دارو و با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه می‌شود.
***
فداکاری پاکبان اردبیلی
کارگر شهرداری در حالی کانال آب در اردبیل را تمیز می‌کند که خود سختی زیادی را از این بابت متحمل می‌شود. اخیرا ویدئویی در فضای مجازی دست به دست شده که در آن یک کارگر زحمتکش شهرداری اردبیل، در حال تمیز کردن کانال آب شهری است. این کارگر زحمتکش با حرکت خود مقدار زیادی از زباله‌هایی را که درون کانال افتاده‌اند و احتمالا موجب آبگرفتگی شده‌اند به حرکت درمی‌آورد تا مسیر آب مسدود نشود.

Page Generated in 0/0052 sec