printlogo


کد خبر: 280555تاریخ: 1403/1/26 00:00
پشت پرده فضاسازی سفارت هلند در ایران در حمایت از رژیم صهیونیستی چیست؟
عروس اسرائیلی

گروه سیاسی: ساعت واکنش متقابل ایران به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در پی هدف قرار دادن کنسولگری ایران در حالی به لحظه صفر نزدیک می‌شود که رفتار برخی کشور‌ها در حمایت از این جنایت نیز در حال آشکار شدن است. کشورهایی که حاضر به محکوم کردن این جنایت نشدند پس از اینکه سایه ترس را بر سر ساکنان سرزمین‌های اشغالی مشاهده کردند حال به تکاپو افتاده‌اند تا راه برون‌رفتی از این وضع برای رژیم صهیونیستی پیدا کنند. «حمایت از جنایت» یک رفتار دیپلماتیک یا یک قانون متداول جهانی نیست، بلکه راهبرد غرب است که اکنون در حال تعیین زمین بازی است. در ادامه راهبرد «حمایت از جنایت» غرب، روز گذشته سفارت هلند در تهران در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد «سفارت این کشور در تهران و کنسولگری هلند در اربیل از فردا به دلایل امنیتی تعطیل خواهند بود. وزیر خارجه هلند این تصمیم را به دلیل افزایش تنش‌ها میان ایران و اسرائیل گرفته است. وزیر خارجه هلند درباره فعالیت میز خدمت کنسولی این وزارتخانه، روز دوشنبه تصمیم خواهد گرفت». همچنین پس از تصمیم سفارت هلند بود که رسانه‌ها به نقل از سخنگوی شرکت «کی‌ال‌ام» گزارش دادند پروازهای این شرکت هلندی در اقدامی از آسمان ایران و اسرائیل عبور نخواهند کرد، این در حالی است که پروازهای کی‌ال‌ام به سمت تل‌آویو در سواحل مدیترانه‌ای اسرائیل ادامه خواهد داشت! پس از این اقدام رفتار هلند مجددا مورد سوال افکار عمومی قرار گرفت؛ در شرایطی که ایران قرار است نسبت به هدف گرفتن خاکش توسط رژیم صهیونیستی اقدام متقابل قطعی انجام دهد، چرا هلند سفارت خود را در ایران تعطیل می‌کند؟ آیا عاقلانه این نبود که سفارت هلند در رژیم صهیونیستی تعطیل شود؟ به نظر می‌رسد هدف این رفتار در ۳ لایه قابل تحلیل است، نخست آنکه دولت هلند به دنبال ایجاد فشار روانی در داخل ایران و بر هم زدن نظم جامعه برای تاثیر بر افکار عمومی است. هرچند کشور هلند در حد و اندازه‌ای نیست که چندان بتوان درباره بود و نبود آن در بین جامعه ایرانی سخن راند اما بازتاب رسانه‌ای این اقدام و به بازی گرفتن رسانه‌ها نشان می‌دهد هلند عامدانه و در حمایت از رژیم صهیونیستی در حال فضاسازی روانی در داخل ایران است. چنانکه روز گذشته پس از اینکه خبرگزاری دانشجو از تماس با سفارت هلند و بسته نبودن سفارت و انجام امور معمول خود در ساعات کاری به نقل از مسؤولان این سفارتخانه خبر داد و مسؤولان سفارت خبر درج‌شده بر خروجی رویترز را به صراحت تکذیب کردند اما ساعتی پس از آن سفارت این کشور خبر تعطیلی سفارت هلند به دلایل ازپیش‌تعیین‌شده را بر صفحات مجازی خود منتشر کرد! دومین هدفی که سفارت هلند در پی آن است فشار بر دولت ایران برای محدود کردن عمل متقابل در برابر جنایت رژیم صهیونیستی است. دولت هلند که سابقه نزدیکی آن با رژیم صهیونیستی برای ایران کاملا مشهود است در حال تکاپو برای القای حمایت تمام از رژیم صهیونیستی در برابر عمل متقابل ایران است. سومین هدف هلند را نیز می‌توان در لایه موجه نشان دادن حمله رژیم صهیونیستی به ایران پس از واکنش متقابل ایران دانست. تحمیل این مساله بر افکار عمومی که در صورت انتقام ایران، واکنش رژیم صهیونیستی حتمی بوده و آغاز یک درگیری همه‌جانبه حتمی است بخشی از این سناریوی کثیف است.
* هلند یک بازیچه معروف در دست رژیم صهیونیستی!
اما نکته مهم در این باره که باید درباره آن به بحث نشست این است: چرا هلند به عنوان گزینه این عملیات روانی انتخاب شد؟ یعنی با وجود تحت تاثیر بودن اغلب کشورهای اروپایی از لابی‌های صهیونیستی و نقش‌آفرینی این کشورها بر اساس خواست این جریان، چرا هلند برای ایفای این نقش انتخاب می‌شود؟ آبان سال گذشته ۴ گروه «آکسفام»، «عفو بین‌الملل»، «پاکس» و «انجمن حقوق» اعلام کردند به دلیل تداوم فروش تسلیحاتی هلند به رژیم صهیونیستی، بنای شکایت از دولت این کشور را در پیش گرفتند و اعلام کردند «هلند در نقض قوانین جنگی و کشتار جمعی فلسطینیان به دست این رژیم شریک است». در یک مورد آن دولت هلند قطعات یدکی جنگنده‌های F-35 رژیم صهیونیستی را از یک مرکز توزیع در پایگاه هوایی Woensdrecht به رژیم صهیونیستی صادر می‌کند، همچنین اغلب کارشناسان به این مساله واقف هستند که روته، نخست‌وزیر هلند می‌خواهد تابستان امسال جانشین ینس استولتنبرگ به ‌عنوان دبیرکل ناتو شود و این موضوع بر تصمیمات این کشور در اعلام وفاداری به رژیم صهیونیستی بسیار اثرگذار است. این مساله نشان‌دهنده منفعت مالی و سیاسی هلند در ارتباط با رژیم صهیونیستی است؛ کشوری که حتی معترضان خود را در جهت منافع رژیم صهیونیستی سرکوب می‌کند.
همچنین می‌توان به گزارش «هلند تایم» نیز مراجعه کرد که در جریان خرابکاری سایبری در نطنز در گزارشی نوشته بود: «سال 2008، یک مرد هلندی نقش مهمی در عملیات خرابکارانه ایالات متحده و اسرائیل در برنامه هسته‌ای ایران ایفا کرد. اریک وان سابن 36 ساله در آن زمان به یک مجتمع هسته‌ای ایران نفوذ و ویروس «استاکس نت» را منتشر و برنامه هسته‌ای ایران را فلج کرد. سازمان اطلاعات هلند (AIVD) این مرد را استخدام کرد اما سیاستمداران وقت هلندی هیچ چیز درباره این عملیات نمی‌دانستند».
همچنین برخی اخبار منتشرشده نشان می‌دهد سفارت هلند در ایران در سال‌های اخیر شاهد حضور برخی عناصر رژیم صهیونیستی بوده است. برای نمونه «سوسانا ترستال» سفیر وقت هلند در تهران دارای پاسپورت اسرائیلی بوده است که وی بلافاصله پس از ماموریتش به عنوان نماینده جدید اتحادیه اروپایی در امور خاورمیانه معرفی شد. 
هلند در زمان دولت حسن روحانی موفق شد وابسته نظامی خود را به ایران بفرستد؛ «مارتین فان آسپرن» که در پی تلاش نافرجام برای خارج کردن بسته مشکوک از خاک کشورمان بر سر زبان‌ها افتاد. «وطن امروز» در همان زمان در گزارشی نوشت: وابسته نظامی هلند در تهران که قصد سفر به دوحه قطر با یک بسته پستی را داشت پس از درخواست گیت بازرسی سپاه پاسداران در فرودگاه برای مشاهده محتویات بسته مشکوک از ارائه آن به گیت سر باز زد و سفر خود را لغو کرد. در حالی که حضور وابسته نظامی هلند در کشورمان آن هم در شرایطی که هیچ‌گونه مناسبات نظامی میان ۲ کشور وجود ندارد محل سوال جدی است، تحرکات وی و تلاشش برای انتقال فوری محموله مشکوک را باید به عنوان زنگ خطری پیرامون امنیت کشورمان به حساب آورد.
آغاز نزاع دیپلماتیک تهران و آمستردام به خرداد سال97 و برگزاری دادگاهی پیرامون پرونده قتل «علی معتمد» یا همان «محمدرضا کلاهی» عامل انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی در عملیات تروریستی 7 تیر سال60 برمی‌گردد. پس از برگزاری این دادگاه در حالی که دادستان عمومی هلند اعلام کرده بود در جریان تحقیقات درباره پرونده «نا اوفال اف» متهم ردیف اول قتل علی معتمد در سال ۲۰۱۵ هنوز به شواهدی که به دست داشتن ایران در این قتل مرتبط باشد، دست نیافته است، دولت این کشور اقدام به اخراج 2 دیپلمات ایرانی به اتهام دست داشتن در قتل کلاهی و یکی از عناصر گروهک تروریستی الاحوازیه کرد و سازمان اطلاعات و امنیت هلند (AIVD) در اقدامی که پیش از این در هیچ کشور دیگری رخ نداده است، پس از دعوت از سفیر جمهوری اسلامی ایران به محل این سازمان به وی اعلام کرد ما شواهد و قرائنی داریم که جمهوری اسلامی ایران در ماجرای قتل علی معتمد و احمد نیسی دست دارد و به همین منظور 2 نفر از کارکنان سفارت ایران باید خاک هلند را هرچه سریع‌تر ترک کنند. 
حتی در انفجار و عملیات‌های تروریستی سال‌های اخیر در اهواز، نقش «گروه الاحوازیه» که همان «جبهه خلق عرب» است و نام خود را از جبهه خلق عرب به الاحوازیه تغییر داده کاملا آشکار است. سازماندهی تسلیحاتی، عملیاتی و لجستیکی موساد از این گروه تروریستی کاملا مشهود است و مستندات بسیاری درباره حمایت‌های هلند از این گروهک وجود دارد. سال 96 شخص ناشناسی، یک تروریست عرب به نام احمد نیسی را در شهر هیگ در هلند به هلاکت رساند؛ فردی که مسؤول گروه تروریستی «جنبش آزادى‌بخش الاحواز» بود که پس از دریافت اقامت و پناهندگی در هلند، نام خود را به «احمد مولا ابوناهض» تغییر داد. این گروه تروریستی عرب تاکنون مسؤولیت چندین یورش تروریستی در ایران  را بر عهده گرفته است، از جمله بمب‌گذاری ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۴  در خوزستان که موجب شهادت ۲۹ نفر و زخمی شدن ۳۵۰ ایرانی از جمله ایرانیان عرب‌زبان شده بود.
با ارزیابی ابعاد مختلف ارتباط رژیم صهیونیستی و هلند اکنون کاملا آشکار است چرا هلند مسؤول اتاق عملیات روانی رژیم صهیونیستی در ایران می‌شود.

Page Generated in 0/0061 sec