printlogo


کد خبر: 280567تاریخ: 1403/1/27 00:00
اخبار

گلن پاول پا جای پای آرنولد می‌گذارد
نسخه سینمایی «مرد فراری» نول‌ کینگ، داستان‌نویس ژانر ترس و دلهره را ادگار رایت کارگردانی می‌کند. 
امتیاز برگردان سینمایی نول کینگ را کمپانی پارامونت خریداری کرده و از مدتی قبل به دنبال بازیگری مناسب برای ایفای نقش اصلی آن بود. موفقیت گلن پاول در چند ماه اخیر و فروش بالای کمدی رومانتیک «هر کسی به جز تو» او، زمینه شهرت فراوان او را فراهم کرد و همین مساله، توجه مدیران پارامونت را به سوی وی جلب کرد. 
«مرد فراری» قبل از این در سال ۱۹۸۷ به صورت فیلمی سینمایی با بازی آرنولد شوارتزنگر درآمده و این دومین نسخه‌ای است که براساس داستان کینگ جلوی دوربین می‌رود. 
مدیران پارامونت گفته‌اند نسخه جدید بیشتر به داستان نول وفادار است تا فیلمی که آرنولد در آن بازی کرده بود. این در حالی است که منتقدان و طرفداران نسخه اصلی، از آن به عنوان یکی از کالت‌های محبوب تاریخ سینما اسم می‌برند. 
***
گوینده پیشکسوت به بخش عمومی بیمارستان منتقل شد
مسعود اسکویی، گوینده و کارشناس - مجری پیشکسوت که چند روز پیش به دلیل شکستگی ناحیه لگن و پا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان لاله بستری بود به بخش عمومی منتقل شد. مهدی آذرمکان، قائم‌مقام معاونت صدا بعد از انتقال مسعود اسکویی به بخش عمومی به عیادت این گوینده و کارشناس - مجری پیشکسوت رفت و جویای احوال او شد. وی با آرزوی صحت و سلامتی برای این پیشکسوت رادیو، در گفت وگو با پزشکان معالج اسکویی در جریان روند درمانی وی قرار گرفت. 
همچنین کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان و نیز مدیران ارشد ورزش به دیدار این پیشکسوت رادیویی رفتند. بیش از نیم قرن از فعالیت مسعود اسکویی در تلویزیون و رادیو می‌گذرد. خیلی از شنوندگان، رادیو ورزش را با صدای اسکویی می‌شناسند. در سال‌هایی که خبری از تصویر و تلویزیون نبود، خیلی‌ها با صدای اسکویی، صحنه‌های مسابقات ورزشی را خیالپردازی می‌کردند. 
مسعود اسکویی با گذراندن دوره‌های مختلف تهیه خبر ورزشی به عنوان نخستین گزارشگر در ورزش‌های مختلف شناخته می‌شود. 
***
«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
فیلم‌ سینمایی «بعد از رفتن» به کارگردانی رضا نجاتی و تهیه‌کنندگی محمود بابایی در بخش مسابقه و فیلم سینمایی «روایت ناتمام سیما» به کارگردانی علیرضا صمدی و تهیه‌کنندگی مجید رضابالا در بخش خارج از مسابقه هشتمین دوره جشنواره فیلم «بریکس» نمایش داده می‌شوند که از بخش‌های چهل‌وششمین جشنواره فیلم مسکو است. «بعد از رفتن» روایتی از فراق یک عشق گمشده است؛ آرش بریده از خانه و خانواده، پس از سال‌ها بی‌خبری ردی از عشق رفته‌اش می‌یابد که آرامش زندگی‌ او را بر هم می‌ریزد و بهانه‌ای می‌شود برای بازگشت. صابر ابر، سارا بهرامی، پوریا رحیمی‌سام، پانته‌آ پناهی‌ها، بهرام شاه‌محمدلو، احترام برومند و روشنک گرامی در این فیلم نقش‌آفرینی کردند. «روایت ناتمام سیما»، نیز داستان زندگی دکتر آرش سیمین است که زندگی موفقی دارد اما پخش یک خبر در فضای مجازی، شرایط خانوادگی او را دستخوش تغییر می‌کند. حامد کمیلی، آزاده صمدی، مهران احمدی، مسعود کرامتی و غزل شاکری، بازیگران فیلم «روایت ناتمام سیما» هستند. 
بنا بر اعلام معاونت امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی، جشنواره فیلم «بریکس»، از بخش‌های چهل‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو است که امسال هشتمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد. این رویداد نخستین حضور بین‌المللی فیلم «بعد از رفتن» و دومین حضور فیلم «روایت ناتمام سیما» بعد از فستیوال بین‌المللی هند (گوآ) است. هشتمین جشنواره فیلم بریکس از ۱۹ تا ۲۳ آوریل (سی‌‌ویکم فروردین تا چهارم اردیبهشت) به میزبانی شهر مسکو برگزار می‌شود. 
***
بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
انجمن سینمای جوانان ایران درباره پاسخ پهپادی و موشکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق بیانیه‌ای صادر کرد. 
متن این بیانیه به شرح زیر است: شکر و سپاس خدای بزرگ را که ملت ایران را یاری‌گر است و به واسطه جان‌فشانی‌های رزمندگان جمهوری اسلامی ایران عزت و اقتدار ایران عزیز بیش از پیش جلوه‌گر کرده ‌است. عملیات «وعده صادق» که پاسخی کوبنده و بازدارنده به تجاوز رژیم غاصب صهیونیستی پس از حمله این غده سرطانی به کنسولگری ایران اسلامی بود؛ هم دفاعی مشروع برای ملت ایران رقم زد و هم امیدآفرین در جهان اسلام شد. امروز جهانیان با معادله‌ای متفاوت از قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی در غرب آسیا مواجه‌اند؛ قدرتمندان سر تعظیم در برابر ایران بزرگ فرود می‌آورند و ملت‌های مظلوم و مستضعف نیز تکیه‌گاهی مستحکم‌تر از پیش را در کنار خود حس می‌کنند. جهانیان می‌دانند که ما کشوری جنگ‌طلب نبوده و نیستیم اما در طول 5 دهه استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی به لطف از جان‌گذشتگی‌های رزمندگان ایران همواره مدافع تمامیت ارضی این خاک بوده‌ایم و قدمی از وجب به وجب ایران عقب ننشستیم؛ این بار نیز با استفاده از حق دفاع مشروع خود قدمی در جهت بازدارندگی برداشتیم که با لطف خداوند فتح و ظفر گسترده‌ای را نصیب ایران و اسلام کرده است و زوال این غده سرطانی را تسریع می‌کند که نبود آن یعنی ایجاد امنیت برای تمام جهانیان! انجمن سینمای جوانان ایران ضمن حمایت تمام‌قد از این پاسخ کوبنده و به‌موقع؛ از نیروهای مسلح ایران اسلامی تشکر می‌کند و برای آنان همچنان نصرت الهی را‌ طلب می‌نماید که «إنْ تَنْصُروا ‌الله یَنْصُرُکُم وَ یُثَبّتْ أقدامَکُم». 

Page Generated in 0/0054 sec