printlogo


کد خبر: 280573تاریخ: 1403/1/27 00:00
دور دنیا

ترس اسرائیل از باز شدن جبهه جدید
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با ابراز امیدواری نسبت به عدم ایجاد جبهه‌ای جدید میان این رژیم و ایران، گفت اسرائیل باید برای این احتمال آماده باشد. «پیتر لرنر» گفت احتمال اینکه حمله ایران به اسرائیل جبهه جدیدی در درگیری‌های ۲ طرف ایجاد کند پایین است اما تل‌آویو باید برای این احتمال آماده باشد. وی در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه خبری اسکای مبنی بر اینکه آیا حمله ایران جبهه‌ای جدید در درگیری‌های طرفین باز می‌کند، گفت: «بی‌شک امیدوارم چنین نباشد». با این ‌حال، او اذعان کرد رژیم اشغالگر باید برای چنین احتمالی خود را آماده کند. او با بیان اینکه اسرائیل باید با چشمان باز اوضاع را تحت‌ نظر داشته باشد، گفت: در این راستا سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل در وضعیت آماده‌باش قرار دارند.
***
عقب‌نشینی تل‌آویو از تشدید تنش با ایران
وزیر پیشین جنگ و عضو فعلی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برخلاف اظهارات جنگ‌طلبانه برخی مقام‌های صهیونیست گفت تل‌آویو به ‌دنبال ایجاد ائتلاف منطقه‌ای علیه تهران است. «بنی گانتس» وزیر پیشین جنگ و یکی از اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفت این رژیم در زمان مناسب به حملات پهپادی و موشکی گسترده ایران علیه اراضی اشغالی پاسخ خواهد داد. بنا به گزارش روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در این باره گانتس گفت: ما ائتلافی منطقه‌ای ایجاد می‌کنیم و کاری می‌کنیم که ایران به طریق و زمانی که برای ما مناسب است، بهای آن (حمله به اسرائیل) را بپردازد.
***
نیویورک‌تایمز:
اسرائیل گزینه حمله تلافی‌جویانه به ایران را کنار گذاشته است
روزنامه نیویورک‌تایمز روز گذشته به نقل از برخی مقامات صهیونیست نوشت کابینه جنگ رژیم صهیونیستی امروز بعدازظهر (دیروز) تشکیل جلسه خواهد داد تا درباره نحوه «پاسخ به حمله ایران» گفت‌وگو و رایزنی کند. این مقامات صهیونیست گفتند یکی از پاسخ‌های احتمالی مبنی بر «حمله تلافی‌جویانه‌ علیه ایران» که برخی از اعضای کابینه جنگ پیشنهاد داده‌ بودند، پس از تماس تلفنی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا لغو شده است. طبق آنچه نیویورک‌تایمز نوشته است، این مقامات صهیونیست ادعا کرده‌اند دلیل این تصمیم‌گیری «ایجاد نشدن خسارت عمده» در عملیات بوده است و البته جزئیات تماس نتانیاهو و بایدن را به اشتراک نگذاشتند.
***
زلنسکی از پاسخ ایران به اسرائیل عصبانی شد
رئیس‌جمهور اوکراین با طرح ادعاهایی علیه ایران گفت کشورش خواهان تشدید درگیری و تنش در منطقه «خاورمیانه» نیست. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز گذشته با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس به عملیات پهپادی و موشکی بامداد یکشنبه ایران در پاسخ مشروع به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی علیه کشورمان واکنش نشان داد. زلنسکی در پیام خود با تاکید بر اینکه «کی‌یف خواستار تلاش برای جلوگیری از تشدید بیشتر درگیری در خاورمیانه است» ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرد و مدعی شد اقدامات تهران کل منطقه و جهان را «تهدید» می‌کند.
وی بدون اشاره به حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن بخش کنسولی سفارت تهران در دمشق و به شهادت رساندن جمعی از مستشاران نظامی ایران در سوریه مدعی شد: «همان‌طور که اقدامات روسیه تهدیدی برای درگیری بیشتر است، همکاری آشکار بین این ۲ کشور (ایران و روسیه) در گسترش رعب و وحشت باید با واکنش قاطع و متحد جهانی مواجه شود».
***
مدودف: دود جنگ ایران و اسرائیل به چشم بایدن می‌رود
معاون شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد دولت آمریکا نمی‌خواهد تنش و جنگ در خاورمیانه بیشتر شود.  معاون شورای امنیت ملی روسیه گفت آمریکا از تنش بیشتر میان ایران و اسرائیل زیان خواهد دید. «دیمیتری مدودف» رئیس‌جمهور سابق روسیه روز گذشته اعلام کرد: جنگ بین اسرائیل و ایران، چشم‌انداز «جو بایدن» برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا را بدتر می‌کند. رئیس‌جمهور سابق روسیه در پیامی در کانال خود در تلگرام نوشت: آمریکا خواهان جنگ بزرگ در خاورمیانه نیست. کشتار غزه چشم‌انداز بایدن را در انتخابات بدتر می‌کند و جنگ بین اسرائیل و ایران باعث ایجاد عدم اطمینان بیشتر در این زمینه می‌شود.
***
خواهش بورل از ایران
مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی از گفت‌وگو با وزیر امور خارجه کشورمان درباره حمله ایران به نقاطی در اراضی اشغالی خبر داد و بر اهمیت جلوگیری از گسترش تنش‌ها تاکید کرد. «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی در پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: به نیابت از کشورهای اتحادیه اروپایی، حملات ایران علیه اسرائیل را قویا محکوم کرده و از طرفین می‌خواهم بیشترین خویشتنداری را از خود نشان دهند. بورل همچنین از گفت‌وگو با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در این باره خبر داد و گفت: با امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفت‌وگو کردم تا این پیام‌ها را منتقل کنم و از ایران بخواهم بیش از این تنش‌ها را گسترش ندهد. مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی پیش‌تر خبر داده بود خواستار تشکیل جلسه فوق‌العاده وزرای امور خارجه اتحادیه اروپایی برای کاهش تنش‌ها در منطقه در پی حمله ایران به نقاطی در اراضی اشغالی شده است.

Page Generated in 0/0057 sec