printlogo


کد خبر: 280576تاریخ: 1403/1/27 00:00
اخبار

انتقاد شدید پورتو به ناداوری علیه طارمی
باشگاه پورتوی پرتغال بشدت به ناداوری‌ها علیه این تیم در لیگ پرتغال انتقاد و اعلام کرد پنالتی واضح روی مهدی طارمی گرفته نشد. تیم فوتبال پورتو شنبه شب در چارچوب هفته بیست‌ونهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر پرتغال میزبان فامالیسائو بود که در نهایت این دیدار با تساوی ۲ - ۲ به پایان رسید. به گزارش ایرنا، ملی‌پوش ایرانی تیم فوتبال پورتو از ابتدای نیمه دوم وارد میدان و موفق شد در دقیقه ۸۲ گل تساوی را به ثمر برساند و مانع شکست پورتو در این دیدار شود. قبل از گلزنی، طارمی در محوطه جریمه فامالیسائو متوقف شد که داور این دیدار اعتقاد به خطای پنالتی نداشت و این تصمیم او باعث عصبانیت و اعتراض شدید کادر فنی پورتو شد. رسانه پرتغالی آبولا در خبری مدعی شد باشگاه پورتو بشدت به ناداوری‌ها علیه این تیم در لیگ برتر پرتغال انتقاد دارد و اعلام کرده پنالتی واضح روی مهدی طارمی گرفته نشده است. باشگاه پورتو با انتشار این مطلب، اعتراض رسمی خود به اشتباهات داوری علیه این تیم در لیگ برتر پرتغال را اعلام کرد: «درک این واقعیت به معنای توجیه اشتباهات خودمان نیست اما گزارش نکردن آن به منزله چشم‌پوشی از کسانی است که به باشگاه پورتو آسیب می‌زنند. از ابتدای سال ۲۰۲۴ پورتو در سفر به بسا، آروکا و استوریل و در پذیرایی‌های ریو آوه، ویتوریا و فامالیسائو بشدت توسط داور جریمه شده است».
***
قیمت ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس مشخص شد
سازمان خصوصی‌سازی ضمن اعلام آگهی مزایده
۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس تهران، شرایط مرتبط با خریداری سهام این ۲ باشگاه را اعلام کرد. به گزارش مهر، تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس تهران برای کسب مجوز حرفه‌ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) ملزم به داشتن ۲ مالک مجزا از هم هستند که تا یکشنبه ۲۶ فروردین این اتفاق رخ نداد و کماکان هر ۲ تیم زیرمجموعه وزارت ورزش و جوانان به حساب می‌آیند. طبق اعلام مدیران ۲ باشگاه، بدهی‌های خارجی و داخلی این ۲ تیم تا تاریخی که از قبل اعلام شده بود، تسویه شده و تنها مشکل سرخابی‌ها برای اخذ مجوز حرفه‌ای، داشتن مالک مشترک است. در همین حال سازمان خصوصی‌سازی دیروز قیمت پایه و شرایط عرضه سهام ۲ شرکت فرهنگی- ورزشی استقلال و پرسپولیس تهران را اعلام کرد. بر این اساس برای باشگاه استقلال، ۹,۱۷۲,۴۷۷,۵۰۰ سهام قابل واگذاری است که شامل ۸۵ درصد کل سهام این باشگاه می‌شود. قیمت پایه هر سهام 2.996 ریال و ارزش پایه کل سهام قابل واگذاری ۲۷,۴۸۰,۷۴۲,۵۹۰,۰۰۰ ریال است. برای باشگاه پرسپولیس نیز ۸,۹۳۷,۷۶۲,۷۵۰ سهام قابل واگذاری است که شامل ۸۵ درصد کل سهام باشگاه خواهد بود و قیمت هر سهم 3.570 ریال است. ارزش پایه کل سهام قابل واگذاری نیز ۳۱,۹۰۷,۸۱۳,۰۱۷,۵۰۰ ریال خواهد بود. شرایط تسویه ثمن معامله برای هر ۲ شرکت فرهنگی - ورزشی استقلال و پرسپولیس تهران به این صورت است که ۱۰ درصد حصه نقدی و مدت اقساط ۷۲ ماه خواهد بود، همچنین فاصله هر قسط ۶ ماه است.
***
ورزشکار طلایی ایران سهمیه المپیک نگرفت
تیراندازان ایران در تپانچه بادی مردان مسابقات جهانی و سهمیه المپیک پاریس در برزیل به فینال نرسیدند و سهمیه المپیک را از دست دادند. در دومین روز مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و سهمیه المپیک در برزیل، نمایندگان کشورمان در تپانچه آقایان در خط آتش ایستادند. به گزارش مهر، در پایان دور مقدماتی، وحید گلخندان با ۵۸۰ امتیاز و تنها یک امتیاز کمتر، از صعود به فینال باز ماند و در رده دهم ایستاد. سجاد پورحسینی، دیگر نماینده کشورمان با ۵۷۴ امتیاز سی‌وسوم شد و جواد فروغی با ۵۶۶ امتیاز در رده شصت‌وششم ایستاد. مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و آخرین مرحله توزیع سهمیه المپیک پاریس ۲۴ تا ۳۱ فروردین با حضور ۴۶۶ ورزشکار از ۷۶ کشور در برزیل برگزار می‌شود.
***
«الماس سیاه» در بوندسلیگا می‌ماند؟
سرمربی و مدیر ورزشی اشتوتگارت ابراز امیدواری کردند «سرهو گیراسی» برای فصل بعد هم در این تیم باقی بماند. به گزارش ایسنا، اشتوتگارت به نخستین حضورش در لیگ قهرمانان پس از ۱۵ سال می‌اندیشد. شگفتی‌ساز این فصل بوندسلیگا پس از پیروزی مقابل آینتراخت فرانکفورت یک گام دیگر به کسب سهمیه لیگ قهرمانان نزدیک‌ شد.
به گزارش اسپورت بازر، سرهو گیراسی و دنیز اونداو ۲ ستاره باارزش اشتوتگارت و بوندسلیگا در این فصل بودند و از همین حالا تیم‌های بزرگ اروپایی برای به خدمت گرفتن این ۲ بازیکن تلاش‌شان را شروع کرده‌اند. «فابیان وولگموت» مدیر ورزشی اشتوتگارت درباره شانس باشگاه برای حفظ سرهو گیراسی و دنیز اونداو صحبت کرد و گفت: بسیار مشتاق هستیم تا هر ۲ بازیکن را فصل بعد هم در تیم داشته باشیم. اگر به لیگ قهرمانان برسیم باید این بازیکنان را حفظ کنیم و تمام تلاش ما در این راستاست.  ما سعی می‌کنیم تمام تلاش‌مان را برای نگه داشتن گیراسی انجام دهیم.
قرارداد گیراسی با اشتوتگارت تا سال ۲۰۲۶ اعتبار دارد ولی بند خروج ۲۰ میلیون یورویی این بازیکن باعث می‌شود او مورد توجه خیلی از تیم‌ها در اروپا قرار داشته باشد. گیراسی در دیدار با فرانکفورت بیست‌وپنجمین گل خود در این فصل را به ثمر رساند تا رکورد «ماریو گومز» مهاجم ملی‌پوش سابق اشتوتگارت در فصل ۲۰۰۹- ۲۰۰۸  را بشکند. این بازیکن در فصل ۲۰۰۹- ۲۰۰۸ توانسته بود ۲۴ گل برای اشتوتگارت به ثمر برساند و بهترین گلزن این تیم آلمانی در یک فصل بود.

Page Generated in 0/0057 sec