printlogo


کد خبر: 280592تاریخ: 1403/1/27 00:00
اخبار

رئیسی: «مقاومت» کلید‌واژه‌ای برای احیای صلح و امنیت است
رئیس‌جمهور در پی عملیات تاریخی، مقتدرانه و پیروزمندانه نیروهای مسلح کشورمان که در پاسخ به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه اهداف و منافع جمهوری اسلامی ایران خصوصاً حمله نظامی ۱۳ فروردین امسال علیه ساختمان کنسولی سفارت کشورمان در دمشق تمهید و عملیاتی شد، اظهار داشت: فرزندان غیور و دلاور ملت ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری و هماهنگی همه بخش‌های دفاعی و سیاسی کشور، صفحه جدیدی از تاریخ اقتدار ایران را رقم زدند و درس عبرت‌آموزی به دشمن صهیونیست دادند. رئیسی تاکید کرد: امروز برای هر ناظر منصفی کاملاً روشن شده است که اقدامات رژیم صهیونیستی به عنوان یک موجودیت اشغالگر، تروریستی و نژادپرست – که خود را مقید به هیچ قاعده و هنجار حقوقی یا اخلاقی یا انسانی ندانسته و طی ۶ ماه گذشته کارزار نسل‌کشی فلسطینیان و ناامن‌سازی بیشتر منطقه و جهان را با حمایت همدستانه آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غرب به پیش برده است – تهدید فوری علیه صلح و امنیت منطقه است. رئیس‌جمهور گفت: «مقاومت» کلیدواژه‌ای است برای احیای صلح و امنیت در منطقه و نفی اشغالگری و تروریسم از هر نوع آن. جمهوری اسلامی ایران ریشه بحران در منطقه را نسل‌کشی و خشونت‌طلبی رژیم صهیونیستی ارزیابی می‌کند و برای حفظ ثبات و امنیت در منطقه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.
***
هشدار ایران به کاخ سفید
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در محل وزارت امور خارجه در جمع سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران گفت: نیروهای مسلح ما هیچ مکان اقتصادی یا جمعیتی را مورد هدف قرار ندادند. حتی در حمله به پایگاه نظامی که مرکز عملیات رژیم صهیونیستی علیه سفارت ایران قرار داشت، دقت لازم برای برخورد و پاسخ به رژیم صهیونیستی مورد توجه قرار گرفت. وی افزود: به برادران و دوستان در منطقه که آمریکا در آن کشورها دارای پایگاه نظامی است، اعلام کردیم هدف ما در دفاع مشروع، صرفا تنبیه رژیم اسرائیل است. ما به دنبال هدف قرار دادن افراد و پایگاه‌های آمریکا در منطقه نیستیم. تأکید کردیم که ما هرگز از توسعه تنش در منطقه استقبال نکرده‌ایم. ولی هشدار دادیم چنانچه از فضا یا سرزمین کشورهای مورد نظر، آمریکا برای دفاع و حمایت جانبدارانه از تل‌آویو استفاده کند، ناچار پایگاه نظامی آمریکا در آن کشور مورد هدف قرار خواهد گرفت. وزیر امور خارجه درباره عملیات بامداد دیروز با بیان اینکه عملیات نظامی ایران محدود بود، اظهار داشت: ما به کاخ سفید طی پیامی بامداد امروز اعلام کردیم که عملیات ما محدود و حداقلی و با هدف دفاع مشروع و تنبیه رژیم اسرائیل صورت می‌گیرد.
***
سفیر ایران در بیروت: 
در صورت پاسخگویی به عملیات ما سیاست تنبیهی ایران تغییر خواهد کرد
مجتبی امانی، سفیر ایران در بیروت روز گذشته گفت: واکنش جمهوری اسلامی ایران به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به سفارت ایران در دمشق چند چیز را ثابت کرده است: نخست ایران مصمم به دفاع از خود است. دوم  موشک‌های ایرانی با وجود همه کمک‌ها و حمایت‌های آمریکا و... از فاصله 1100 کیلومتری به هدف اصلی خود اصابت کردند. سوم مشخص بود ایران قصد حمله همه‌جانبه نداشت و فقط به مجازات اکتفا کرد و در آن موفق شد. ایران می‌توانست با همین تاکتیک مکان‌های بیشتری را هدف قرار دهد. و نهایتا اینکه جبهه مقاومت در این جریان فقط ناظر بود. بزرگ‌ترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز (بامداد دیروز) خواهد بود که در این صورت سیاست تنبیهی ایران تغییر خواهد کرد.
***
قالیباف: سیلی مردم ایران به دشمن صهیونیست محکم و درس‌آموز بود
رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی روز گذشته مجلس گفت: سیلی مردم ایران به دشمن صهیونیست که به کنسولگری ایران تعرض کرده بود که خاک کشورمان محسوب می‌شود محکم و درس‌آموز بود. 
محمدباقر قالیباف افزود: جمهوری اسلامی ایران  بر این اصل تاکید دارد که هرگونه تهدید از مبدا هر کشوری پاسخ مناسب و شدید به منشأ تهدیدات را در پی خواهد داشت. ایجاد امنیت پایدار منوط به پشیمان کردن هر متعرض به کشور است و جمهوری اسلامی ایران که نشان داده است غیرتمندانه نسبت به حفظ خاک و امنیت کشور برخورد می‌کند با اقتدار به وظیفه ملی خود عمل کرد.
***
سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان به وزارت امور خارجه احضار شدند
در پی مواضع غیرمسؤولانه برخی مقام‌های انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به سلسله اقدامات رژیم صهیونیستی علیه اتباع و منافع کشورمان که آخرین مورد آن حمله بزدلانه به کنسولگری کشورمان در دمشق بود، سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان در تهران بامداد دیروز به‌صورت جداگانه از سوی مدیر کل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شدند.
***
هشدار ارتش به حامیان رژیم صهیونیستی
امیر سرلشکر موسوی با اشاره به عملیات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی، گفت: لازم می‌دانم به همرزمان عزیزم در نیروی هوافضای سپاه و همه رزمندگان نیروهای مسلح در ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تبریک و خدا قوت عرض کنم به دلیل این موفقیت بزرگ. یک بار دیگر هشدار می‌دهیم اگر رژیم نامشروع صهیونیستی بخواهد بر اقدامات تجاوزکارانه خود اصرار بکند، این بار با مجازاتی سنگین‌تر و سخت‌تر مواجه خواهد شد.

Page Generated in 0/0062 sec