printlogo


کد خبر: 280648تاریخ: 1403/1/29 00:00
دور دنیا

۵۰ صهیونیست نجات‌یافته از عملیات ۷ اکتبر خودکشی کردند
برخی اطلاعات فاش شده درباره صهیونیست‌های نجات‌یافته از جشنواره موسیقی که 7 اکتبر گذشته در منطقه النقب، واقع در جنوب فلسطین اشغالی برپا بود، حاکی از سرنوشت مرگبار تعداد زیادی از آنهاست. بر اساس اطلاعاتی که یکی از افراد نجات‌یافته به کمیته بررسی در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) ارائه کرد، نزدیک به ۵۰ نفر از نجات‌یافتگان در جشنواره موسیقی «نوفا» پس از نجات از عملیات توفان الاقصی، دست به خودکشی زدند. به گفته این منبع، همچنین تعداد زیادی از این افراد به دلیل وضعیت روانی بدی که داشتند، به بیمارستان منتقل شدند. یکی از نجات‌یافتگان این عملیات در کمیته کنست گفت: آزمایش پزشکی انجام دادم، شرایط جسمی بسیار بدی دارم. میانگین خوابم در شبانه‌روز یک تا ۲ ساعت است و دچار اختلال‌های روانی شده‌ام تا جایی که زمانی که ببینم فردی به من نزدیک می‌شود، احساس خطر می‌کنم و با پلیس تماس می‌گیرم.
***
لیبرمن: در ارزیابی حمله ایران اشتباه کردیم
یک مقام صهیونیست با اشاره به حمایت آمریکا از این رژیم در مقابله با عملیات ایران، گفت: بخش اطلاعات ما در ارزیابی حمله ایران اشتباه کرد. آویگدور لیبرمن، رئیس حزب «اسرائیل بیتنا» در اظهاراتی گفت: بخش اطلاعات نظامی ما در ارزیابی حمله ایران اشتباه کرد. طبق گزارش المیادین، وی اعتراف کرد: اگر رادارهای زمینی، دریایی و هوایی آمریکا و اطلاعاتی که این کشور به ما داد نبود، امکان مواجهه با حمله ایران را نداشتیم. این مقام صهیونیست خاطرنشان کرد: اکنون زمانی که می‌خواهیم به سوی عملیات دیگری برویم باید در نظر داشته باشیم که آیا پاسخ ما پاسخی دیگر به دنبال خواهد داشت و این پاسخ در چند مرتبه خواهد بود.
***
رسانه عبری:
 ایران مهم‌ترین پایگاه نیروی هوایی اسرائیل را هدف قرار داد
یک رسانه عبری‌زبان در پی هدف قرار گرفتن پایگاه «نواتیم» در حمله کشورمان به اراضی اشغالی، از این پایگاه به عنوان «مهم‌ترین پایگاه نیروی هوایی اسرائیل» نام برد. روزنامه «یدیعوت آحارانوت» در این باره نوشت: پایگاه هوایی «نواتیم» که هدف موشک‌های ایران قرار گرفت، مهم‌ترین پایگاه نیروی هوایی اسرائیل است. در همین راستا روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» نیز اذعان کرد: حمله ایران یادآور از دست رفتن بازدارندگی استراتژیک برای اسرائیل و آمریکاست. این روزنامه گزارش داد: ایران نمی‌ترسد و این خبر بدی برای آمریکایی‌ها و متحدان آنها در منطقه است.
***
بورل: اتحادیه اروپایی نمی‌تواند سپاه را «تروریستی» اعلام کند
مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی در سخنانی گفت این اتحادیه در شرایط فعلی نمی‌تواند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را «تروریستی» اعلام کند. «جوزپ بورل» در گفت‌وگو با روزنامه لوموند در این باره گفت: «ما بارها درباره افزودن نام سپاه پاسداران ایران به فهرست سازمان‌های تروریستی صحبت کرده‌ایم و این کاری بود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا انجام داد، با این وجود مقام قضایی اتحادیه اروپایی باید تشخیص دهد که سپاه مرتکب اقدام تروریستی شده است و در حال حاضر چنین نیست». وی درباره تحریم‌های جدید علیه تهران نیز گفت: این اقدام ابتدا مستلزم وجود چیزهایی است که قابل تحریم باشد. بورل همچنین تاکید کرد: در پی پاسخ احتمالی اسرائیل به حمله‌ای که ایران با پهپاد و موشک انجام داده است، به نفع همه است که شاهد رویارویی منطقه‌ای نباشیم.
***
صهیونیست‌ها ۳ هزار فلسطینی را از غزه ربودند
در پی افشای جنایت‌های ضدبشری صهیونیست‌ها علیه اسرا و بازداشت‌شدگان فلسطینی از نوار غزه، یک مرکز حقوق‌بشری گزارشی درباره شرایط هولناک این بازداشت‌شدگان در زندان‌های رژیم اشغالگر ارائه داد. مرکز حقوق بشری المیزان در گزارش خود به این منظور روز سه‌شنبه اعلام کرد نظامیان رژیم اشغالگر از ابتدای تجاوزات وحشیانه خود به نوار غزه، 3 هزار فلسطینی از جمله زنان و کودکان و سالمندان و پزشکان را از این منطقه ربوده‌اند و آنها را در زندان‌های نفحه و النقب در انزوای کامل از جهان بیرون قرار داده‌اند. بر اساس این گزارش، 300 تن از این فلسطینی‌ها از جمله 10 کودک به زندان‌های مخوف عسقلان و عوفر منتقل شده‌اند و همه بازداشت‌شدگان از لحظه بازداشت تا انتقال به مراکز بازجویی و زندان، مورد شکنجه و رفتارهای جنایتکارانه و تحقیرآمیز قرار گرفته‌اند. روز گذشته‌ شماری از بازداشت‌شدگان فلسطینی که آزاد شده‌اند اطلاعات وحشتناکی درباره رفتار نظامیان صهیونیست با آنها ارائه دادند.
***
امیرعبداللهیان: دنبال توسعه تنش نیستیم
وزیر امور خارجه کشورمان و خانم رتنو مارسودی، وزیر خارجه اندونزی در یک تماس تلفنی آخرین تحولات منطقه و همچنین روند روابط دوجانبه تهران و جاکارتا را مورد بحث و بررسی قرار دادند. حسین امیرعبداللهیان ضمن تشکر از اندونزی در تلاش برای احقاق حقوق و کمک به فلسطین و همچنین رای منفی این کشور در شورای حقوق بشر به نفع ایران، از وزیر خارجه این کشور جهت سفر به تهران دعوت کرد. امیرعبداللهیان از موضع جاکارتا در محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت ایران در دمشق قدردانی کرد و همتای خود را در جریان آخرین تحولات منطقه و بویژه دفاع مشروع نیروهای مسلح ایران قرار داد و اعلام کرد دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم.

Page Generated in 0/0054 sec