printlogo


کد خبر: 280649تاریخ: 1403/1/29 00:00
اخبار

فرمول تعیین قهرمان لیگ در صورت هم‌امتیاز شدن پرسپولیس و استقلال
بر اساس ابلاغیه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ سازمان لیگ فوتبال ایران به باشگاه‌ها روش تعیین رده‌بندی تیم‌ها در جدول لیگ‌های برتر و لیگ آزادگان، گل ‌زده بیشتر در خانه حریف محاسبه نمی‌شود. در تاریخ ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ سازمان لیگ فوتبال ایران در نامه‌ای به باشگاه‌های لیگ برتر و لیگ یک روش تعیین رده‌بندی تیم‌ها در جدول مسابقات را ابلاغ کرد. این نامه پیش از شروع مسابقات لیگ برتر به باشگاه‌ها از طریق اتوماسیون اداری ابلاغ شده بود. بر اساس این ابلاغیه به باشگاه‌ها اعلام شد از این فصل مسابقات در حالت رقابت رودررو بین ۲ تیم، قانون گل ‌زده بیشتر در خانه حریف در شرایط برابر که پیش از این به صورت ۲ برابر اعمال می‌شد محاسبه نمی‌شود. یعنی اگر امتیاز دو تیم برابر باشد، ابتدا بازی رودرروی ۲ تیم ملاک قرار می‌گیرد. در صورتی که ۲ تیم در این آیتم از لحاظ امتیاز و تفاضل گل برابر باشند، گل‌ زده بیشتر در خانه حریف معیار ارزیابی نیست. معیار بعدی برای تشخیص برتری تیم‌ها تفاضل گل در مجموع مسابقات است و پس از آن گل ‌زده بیشتر و اگر تمام این آیتم‌ها برابر باشد، برگزاری بازی مستقیم در زمین بی‌طرف با رعایت قوانین حذفی ملاک تعیین رده‌بندی تیم‌ها در جدول می‌شود.
***
بازی العین - الهلال به تعویق افتاد
دیدار تیم‌های العین امارات و الهلال عربستان به تعویق افتاد و احتمالا امروز چهارشنبه برگزار می‌‎شود. دیروز الشرق ‌الاوسط خبر داد دیدار تیم‌های العین امارات و الهلال عربستان از دور رفت مرحله نیمه ‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار نمی‌شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا منتظر حضور کادر داوری این بازی در ورزشگاه شیخ هزا بن زاید بود تا میزان آمادگی این ورزشگاه برای برگزاری این بازی حساس را بررسی کند. در نهایت بنا به توصیه مسؤولان برگزاری و با توجه به شرایط جوی، این دیدار به تعویق افتاد و احتمالا امروز برگزار می‌شود. این دیدار به دلیل احتمال رعد و برق و بارش شدید لغو شد.
***
بررسی ادعای عجیب درباره تماس سفارشی با کادرفنی تیم ملی فوتبال
مجری یک برنامه تلویزیونی ادعای عجیبی درباره تیم‌ ملی مطرح کرد. به گزارش فارس، در برنامه فوتبال برتر مجری این برنامه در گفت‌وگو با سهیل مهدی مدعی شد «یکی از سرمربیان تیم‌های لیگ برتری در تماس با مربی تیم‌ ملی درخواست کرده به جای ۳ بازیکن؛ ۴ بازیکن از تیم او به جمع ملی‌پوشان دعوت شود تا بازی این تیم لغو شود». این ادعای مجری برنامه سبب شد ذهن‌ها به کادر فنی تیم‌ ملی معطوف شود و برخی تصور کنند سرمربی مدنظر با امیر قلعه‌نویی یا دستیارانش چنین تماسی گرفته است. این در حالی است که تمام اردوهای تیم‌ ملی با سرمربیگری قلعه‌نویی در سال ۱۴۰۲ در روزهای فیفادی برگزار شده و در زمان برگزاری جام ملت‌های آسیا نیز کل تیم‌های لیگ برتری به تعطیلات رفتند. به همین دلیل این تصور که سرمربی لیگ برتری با کادرفنی فعلی تیم‌ ملی بزرگسالان تماس گرفته باشد، از اساس اشتباه است. به نظر می‌رسد ادعای مجری این برنامه بیشتر درباره تیم‌ ملی امید در دوره سرمربیگری رضا عنایتی مطرح شده است.
***
شوک بزرگ به پرسپولیس؛ ۱۱ بازیکن در آستانه جدایی!
۱۱ بازیکن پرسپولیس در پایان فصل قراردادشان با این باشگاه به اتمام خواهد رسید و بازیکن آزاد خواهند شد. به گزارش فارس این در حالی است که با وجود رسیدن به هفته‌های پایانی لیگ برتر، مدیریت این باشگاه هنوز اقدامی برای تمدید قرارداد با این بازیکنان نداشته و مشخص نیست چه زمانی این مذاکرات آغاز خواهد شد، البته مذاکرات پراکنده‌ای با یکی دو بازیکن انجام شده اما از آنجایی که مبالغ اعلام‌شده رضایت بازیکنان را برآورده نکرده فعلا توافقی هم به دست نیامده است. مهدی ترابی، امید عالیشاه، وحید امیری، گئورگی گولسیانی، سعید صادقی، سروش رفیعی، مسعود ریگی، وحدت هنانوف، فرشاد فرجی، دانیال اسماعیلی‌فر و علی نعمتی ۱۱ بازیکنی هستند که قراردادشان با پرسپولیس در پایان فصل تمام خواهد شد. باید دید رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس که به تازگی مامور مذاکره و تمدید قرارداد با بازیکنان شده، قادر است رضایت بازیکنان را که عمدتا مالی است برآورده کند، یا شاهد خروج چند بازیکن مطرح از پرسپولیس خواهیم بود.
***
آمار عجیب لوکادیا در لالیگا ۲
یورگن لوکادیا در لیگ ۲ اسپانیا به نیمکت‌نشین محض تبدیل شده است. یورگن لوکادیا، مهاجم هلندی که زمانی در پرسپولیس می‌درخشید، این روزها در لیگ ۲ اسپانیا نیمکت‌نشین شده و دوران نزولی خود را سپری می‌کند. لوکادیا که به دلیل رفتارهای غیرحرفه‌ای و به بهانه‌های واهی از پرسپولیس جدا شد، در حال حاضر در تیم دپورتیوو آموریبیتا بازی می‌کند. او که زمانی یکی از مهاجمان کلیدی سرخپوشان بود، در این تیم به نیمکت‌نشین محض تبدیل شده و در ۶ بازی اخیر این تیم تنها ۱۷ دقیقه مقابل لگانس به میدان رفته است.
***
حمله سیمن به ستاره آرسنال
دیوید سیمن، دروازه‌بان سابق آرسنال، به شدت از عملکرد اولکساندر زینچنکو در بازی برابر استون ویلا انتقاد کرد.آرسنال در دیدار این هفته در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با ۲ گل برابر استون ویلا شکست خورد تا بهترین فرصت برای صدرنشینی پس از باخت لیورپول مقابل کریستال پالاس را از دست بدهد و این جایگاه را به منچسترسیتی واگذار کند. سیمن که با سال‌ها سابقه پوشیدن پیراهن آرسنال، اسطوره باشگاه محسوب می‌شود، معتقد است یکی از بازیکنان این تیم نقش مهمی را در این باخت و ناکامی ایفا کرد: «زینچنکو را در پست دفاع چپ ببینید. من می‌دانم او دوست دارد به خط میانی برود و در آنجا حضور داشته باشد اما مساله این است که گاهی توپ را در موقعیت‌های بسیار مهمی لو می‌دهد. او بارها در این وضعیت گرفتار شده است و همین باعث شد همه با مشکل جدی در زمین مواجه شوند و چنین نتیجه‌ای به دست بیاید».

Page Generated in 0/0059 sec