printlogo


کد خبر: 280717تاریخ: 1403/1/30 00:00
اخبار

آیت‌الله جنتی: دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم‌صهیونیستی سر آمده است
دبیر شورای نگهبان گفت: دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سرآمده و هر حرکت نابجایی، نابودی آن را سرعت خواهد بخشید. آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه روز گذشته (چهارشنبه) شورای نگهبان، از عملیات «وعده صادق» رزمندگان اسلام قدردانی کرد و گفت: حمله شایسته چند روز گذشته فرزندان شجاع ملت مسلمان ایران که بر اساس اصل دفاع مشروع و منطبق بر موازین بین‌المللی در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی انجام شد، جلوه‌ پرفروغ دیگری از عزت و اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.
وی افزود: این اقدام موجب خوشحالی و دلگرمی آزادگان جهان بویژه مردم غزه شد. همچنین این اقدام دقیق، سنجیده و قاطعانه، مطالبه عموم مردم عزیز ایران بود و به همین دلیل با استقبال و همراهی چشمگیر مردم مواجه شد. دبیر شورای نگهبان اظهار کرد: واقعیت این است که در تاریخ انقلاب اسلامی همواره حضور مردم، زمینه‌ساز موفقیت بوده است. تاکید مقام معظم رهبری در شعار سال مبنی بر مشارکت مردم برای جهش تولید نیز برآمده از باور عمیق ایشان به نقش مردم است.
آیت‌الله جنتی ابراز امیدواری کرد رژیم غیرقانونی کودک‌کش فهمیده باشد دوران بی‌پاسخ ماندن جنایاتش سر آمده و هر حرکت نابجایی، نابودی آن را سرعت خواهد بخشید. وی درباره حامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز گفت: همه کسانی که چشمان خود را به روی جنایات غیرانسانی آن بسته‌اند بدانند بر اساس سنت الهی، نابودی این رژیم ظالم حتمی است.
***
واکنش اسلامی به سخنان اخیر گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به سخنان رافائل گروسی درباره ایران، گفت: او می‌گوید ایران نسبت به غنی‌سازی بالا اقدام می‌کند اما باید تاکید کرد این به معنای برخورداری ایران از سلاح هسته‌ای نیست. محمد اسلامی دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت، تصریح کرد: گزارش‌هایی که آقای گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شورای حکام یا شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌دهد، دارای ۲ بخش است؛ بخش نخست درباره برجام و بخش دیگر آن به پادمان و ان‌پی‌تی مربوط است. در بخش پادمان و ان‌پی‌تی، روابط خوبی بین ایران و آژانس برقرار است. در این بخش نصب دوربین‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نظارت دائم آنها در حال انجام است و دانش اطلاعاتی‌شان نسبت به عملکرد ما همیشه به‌روز است. وی ادامه داد: ۱۲۰ بازرس تایید شده برای مسائل هسته‌ای کشور وجود دارد که برخی در ایران مستقرند و برخی در رفت‌وآمد هستند و بر حسب موضوع و برنامه توافقی به صورت منظم یا سرزده از تاسیسات هسته‌ای کشور بازدید می‌کنند. جمهوری اسلامی هر گونه فعالیت هسته‌ای که تعامل بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را خدشه‌دار کند، نمی‌پذیرد. اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی طبق بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام به تعهدات خود عمل می‌کند. رافائل گروسی در صحبت‌های اخیرش گفته است ایران نسبت به غنی‌سازی بالا اقدام می‌کند اما باید تاکید کنیم این به معنای برخورداری ایران از سلاح هسته‌ای نیست. گروسی به حضور بازرسان سازمان بین‌المللی انرژی اتمی در ایران و تعاملات خوب بین ایران و آژانس هم اشاره کرده است. او در آینده به ایران سفر خواهد کرد و تنظیمات ۲ طرف به‌روز خواهد شد.
***
تکذیب خروج ایران از «ایکوم» و «ایکوموس»
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری خروج ایران از شورای بین‌المللی محوطه‌ها و بناهای تاریخی را تکذیب کرد.
سید‌عزت‌الله ضرغامی در حاشیه جلسه دیروز هیات دولت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایکوموس شورای بین‌المللی محوطه‌ها و بناهای تاریخی است و اخبار کذبی که منتشر شد که ایران از ایکوموس و ایکوم خارج شده است تکذیب می‌شود. وی افزود: در دولت سیزدهم فعالیت‌های بین‌المللی در حوزه میراث فرهنگی به مراتب بیشتر دنبال شده است. وزیر میراث فرهنگی ادامه داد: این ۲ حوزه ماهیت غیردولتی دارند و از سال‌ها قبل پرداخت حق عضویت آنان از سوی افراد حقیقی انجام می‌شود. تنقیح جدیدی که درباره قوانین انجام شد، هیچ ربطی به ادامه یا همکاری ‌نکردن ما با این ۲ مجموعه ندارد.
ضرغامی با اشاره به آمار گردشگران خارجی در ایران، تاکید کرد: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۲۴ فروردین امسال، ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر اقامت ‌شب آمار گردشگران در نوروز بوده است که نشان می‌دهد نسبت به سال گذشته 5.19 درصد رشد داشته است.
***
امیر واحدی: ارتش آماده اصابت قرار ‌دادن اهداف با سوخو ۲۴ است
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: آماده فرمان رهبر انقلاب، برای هدف قرار‌ دادن اهداف خود، بویژه با سوخو ۲۴ هستیم. امیر حمید واحدی در حاشیه رژه روز ارتش درباره آمادگی جنگنده‌های سوخو ۲۴ این نیرو، اظهار کرد: نیروی هوایی با کمک وزارت دفاع و همکاری ارتش و ستاد کل آماده‌تر از همیشه است. آمادگی‌ای که امروز در زمینه سوخو ۲۴ داریم از همه زمان‌ها بیشتر است و فقط سوخو ۲۴ نیست و در زمینه سایر پرنده‌ها هم آمادگی صددرصد داریم و همان‌طور که فرمانده کل ارتش اعلام کرد، اگر دشمن بخواهد خطای راهبردی داشته باشد ضربه‌ای خواهد خورد که نتواند جبران کند. وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است اسکادران‌های سوخو ۲۴ در پاسخ به دشمن شرکت کنند، گفت: ما در تمام زمینه‌های پروازی چه پوشش هوایی و چه بمب‌افکن آمادگی صددرصد داریم و آماده فرمان فرمانده کل قوا برای اصابت قرار دادن اهداف خود بویژه با سوخو ۲۴ هستیم و از همین جا به دشمنان ایران توصیه می‌کنم خطای راهبردی نکنند.

Page Generated in 0/0623 sec