printlogo


کد خبر: 280734تاریخ: 1403/2/1 00:00
اخبار

جشن ۳۰ سالگی «داستان عامه‌پسند»
هاروی کایتل، ساموئل ال‌جکسون، اوما تورمن و جان تراولتا در جشنواره فیلم کلاسیک «TCM» در سینمای چینی هالیوود گرد آمدند تا با حضور در مراسم سی‌امین سالگرد «داستان عامه‌پسند» این فیلم را گرامی بدارند. موضوع جشنواره امسال فیلم کلاسیک «تی‌سی‌ام» که تا یکشنبه ۲۱ آوریل ادامه دارد، «تحت تعقیب: جنایت و عدالت در فیلم» است. فیلم‌های مهم دیگری در کنار «پالپ فیکشن» در برنامه امسال جای گرفته‌اند که «محله چینی‌ها»، «هری کثیف»، «بعدازظهر سگی»، «در کمال خونسردی»، «شمال از شمال غربی» و «در بارانداز» از آن جمله هستند. طبق سنت جشنواره، همه نمایش‌ها با برنامه مقدمه ویژه‌ای درباره زمینه فیلم‌ها همراه هستند و برای نمایش «پالپ فیکشن» هم، ابتدا برنامه گفت‌وگو با تراولتا، تورمن، جکسون و کایتل برگزار شد. از دیگر بازیگران سینما روزانا آرکت، فیل لامار، بور استیرز، اریک استولتز، جولیا سوینی و فرانک ویلی هم در این برنامه حضور داشتند. «داستان عامه‌پسند» یا «پالپ فیکشن» سال ۱۹۹۴ به کارگردانی کوئنتین تارانتینو اکران شد. او و راجر آواری برای نوشتن فیلمنامه این فیلم برنده جایزه اسکار شدند. امسال پانزدهمین دوره جشنواره فیلم‌های کلاسیک برگزار می‌شود و قرار است در آن بیلی دی ویلیامز بازیگر و لوییس بوول چهره‌پرداز تجلیل شوند. جینی بسینگر نویسنده نیز جایزه رابرت آزبورن را دریافت می‌کند و جودی فاستر در مراسم ثبت جای دست خود حضور می‌یابد.
***
رفسنجان قطب تولید فیلم کوتاه در ایران
معاون هنری شهرداری رفسنجان در آیین اختتامیه نخستین جشنواره سراسری فیلم «شهر نما» اظهار کرد: از نیمه شهریور سال گذشته کار برگزاری این جشنواره آغاز شد و چندین ماه قبل هم درگیر سیاست‌گذاری برگزاری آن بودیم.
سیدعباس حسینی افزود: رفسنجان به ‌واسطه حضور برخی فیلمسازان و انجمن سینمای جوان فعال آن، یکی از قطب‌های فیلم کوتاه ایران است. حجم تولیدات بالا و هنرمندانی که آثار آنها بعضا به مرحله نهایی اسکار راه یافته، موید این ادعاست.
وی ادامه داد: این پتانسیل و ظرفیت در شهرستان ما را بر آن داشت که رفسنجان در این حوزه صاحب یک جشنواره سراسری باشد و بتواند کار کوچکی در این زمینه انجام دهد. امیدوارم با همت خود اهالی فیلم و سینما در رفسنجان این جشنواره تداوم داشته باشد و بتواند جشنواره معتبر در زمینه فیلم کوتاه در زمینه شهر باشد.
حسینی با اشاره به جشنواره «شهرنما» بیان کرد: «شهر، امید و آینده» محور اصلی این جشنواره بود. زیست‌بوم، زیست‌فرهنگ و زیست‌سیاست و زیست‌هنر ما در شهر اتفاق می‌افتد، لذا همه اتفاقات زندگی ما درگیر سیاست‌های شهری است.
***
پخش سریال ترکیه‌ای از شبکه تهران
سریال «۵۰ متر مربع» سریال خانوادگی در گونه اکشن، کمدی و درام محصول ۲۰۲۱ ترکیه، یکی از تازه‌های شبکه تهران سیماست که قرار است از پنجشنبه هر شب ساعت ۲۳ روی آنتن برود. انگین اوزتورک، تولگا تکین و آیبوک پوسات از جمله بازیگران این سریال هستند. در خلاصه داستان سریال «۵۰ متر مربع» آمده است: گولگه، یک قاتل حرفه‌ای جوان است که چیزی از گذشته و سرگذشت پدر و مادرش نمی‌داند. او همواره در حال جست‌وجو و کسب اطلاعات درباره والدینش است. گولگه توسط مرد ثروتمندی به نام سروت بزرگ و اکنون به دست راست او تبدیل شده است و به کارهای غیرقانونی او رسیدگی می‌کند. او نام گولگه به معنی سایه را خودش انتخاب کرده، چرا که از هویت واقعی خودش اطلاعی ندارد.گولگه حین جست‌وجو درباره خانواده‌اش و آقای سروت به حقایق عجیبی پی می‌برد و در محله‌ای در یک مغازه خیاطی متروکه که صاحب آن فوت کرده است پنهان می‌شود. او مجبور می‌شود مدتی با هویتی ساختگی در آن محله زندگی کند به طوری که افراد آن محل فکر می‌کنند او پسر خیاطی است که قبلا درگذشته است.
این سریال با ترکیب ژانر کمدی و اکشن توانسته داستان جالب و جذابی را به مخاطبان ارائه دهد و سر و شکل استاندارد و خوبی دارد. فیلمنامه تعلیق و کشمکش خوبی دارد و ذهن مخاطب را درگیر می‌کند. انتخاب موضوع خوب است، موضوعی که در آن داستان مرد جنایتکاری روایت می‌شود که پسری را دزدیده و او را مانند پسر نداشته خود بزرگ می‌کند و حالا که پسر راز او را فهمیده، نمی‌تواند از او دل بکند.
این سریال هر شب ساعت ۲۳ روی آنتن می‌رود و روز بعد آن ساعات ۱۱ صبح و ۱۹ عصر بازپخش می‌شود.
***
پیام تبریک مدیرکل هنرهای تجسمی به چهره‌های هنر انقلاب و مقاومت
مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران با صدور پیامی انتخاب مسعود نجابتی را به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی، همچنین انتخاب استاد آرس، کارتونیست مطرح کوبایی را به عنوان چهره بین‌المللی هنر مقاومت تبریک گفت. در پیام محمد خراسانی‌زاده آمده است: انتخاب شایسته هنرمند شاخص، توانمند و متعهد عرصه هنرهای تجسمی کشور، استاد مسعود نجابتی به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی که به پاس فعالیت‌های اثربخش و درخشان ایشان در حوزه‌ طراحی گرافیک و خوشنویسی، بویژه ترسیم دیوارنگاره «و فتح قریب» در مرز سرزمین‌های قدس اشغالی صورت پذیرفت، برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات پرشمار این چهره محبوب، مردمی و بین‌المللی هنر مقاومت، افزون ساخت. اینجانب ضمن تبریک به جامعه هنرهای تجسمی به مناسبت انتخاب شایسته استاد مسعود نجابتی به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی و نیز انتخاب درخور اعتنای استاد آرس، در قامت چهره بین‌المللی هنر مقاومت در سال ۱۴۰۲، دوام درخشش و مزید توفیقات هنرمندان شایسته عرصه هنرهای تجسمی کشورمان را در ظل عنایات حضرت ولی‌ّعصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف و رهبری داهیانه حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی از خداوند منان مسألت می‌نمایم».

Page Generated in 0/0055 sec