printlogo


کد خبر: 280742تاریخ: 1403/2/1 00:00
اخبار

امیرعبداللهیان: 
حامیان صهیونیست‌ها سعی داشتند از شکست مجددشان پیروزی بسازند
امیرعبداللهیان در ادامه رایزنی‌ها و ملاقات‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، در نشستی با حضور سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی، به بیان دیدگاه‌های کشورمان پیرامون مساله فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین دفاع مشروع ایران در مقابل رژیم اسرائیل پرداخت. رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان ضمن تشریح عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی در چارچوب دفاع مشروع و حقوق بین‌الملل، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران توانست به اهداف خود در چارچوب پاسخ حداقلی برسد. وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما توانستیم اراده قاطع خود را نشان بدهیم و پایگاه‌های نظامی‌ای را که حمله از آنجاها علیه سفارت ما انجام شده بود هدف قرار بدهیم و پیام خود را به رژیم برسانیم. رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان گفت: در صورتی‌ که رژیم اسرائیل مجددا دست به ماجراجویی بزند و اقدامی علیه منافع ایران انجام بدهد، پاسخ بعدی ایران فوری، حداکثری و قاطع خواهد بود و این پیام به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است. امیرعبداللهیان همچنین در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند، در حالی که ریزپرنده‌های ساقط‌ شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند.
***
نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد
یک کانال عبری گزارش داد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل نگرانی از صدور حکم جلب وی توسط دیوان لاهه از انگلیس و آلمان کمک خواسته است. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه پنجشنبه اعلام کرد بنیامین نتانیاهو نگران این است که دیوان لاهه حکم جلب وی و دیگر مسؤولان صهیونیست را به دلیل جنایت‌های‌شان در جنگ غزه صادر کند. این کانال گزارش داد سه‌شنبه در دفتر نتانیاهو یک جلسه فوری و محرمانه برگزار شد و در آن سناریوها و نگرانی‌های جدی درباره صدور حکم جلب بین‌المللی از سوی دیوان لاهه علیه مسؤولان ارشد صهیونیست و رهبران امنیتی و سیاسی از جمله نتانیاهو مطرح شد. مسؤولان ارشد سیاسی و حقوقی اسرائیل در این جلسه شرکت کردند. بر اساس گزارش این کانال نتانیاهو از وزرای خارجه انگلیس و آلمان طی سفر اخیر آنها به اراضی اشغالی خواست برای ممانعت از صدور حکم جلب وی مداخله کنند. 
***
لاوروف: ایران خواهان تشدید تنش نیست
وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای بر عدم تملک هرگونه تسلیحات هسته‌ای توسط ایران تاکید و عنوان کرد تهدیدات ادعایی که به ایران نسبت داده می‌شود به قصد منحرف کردن توجهات از جنگ غزه مطرح می‌شود. سرگئی لاوروف در مصاحبه با چند شبکه رادیویی روس گفت: ایران سلاح هسته‌ای ندارد و این موضوع توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد تایید قرار گرفته است. وی در مصاحبه با شبکه‌های رادیویی روسی اسپوتنیک، کومسولسکایا پراودا و گووریت موسکوا در اظهار نظری درباره گزارش‌ها درباره اینکه ایران ممکن است در سیاست‌های هسته‌ای خود با توجه به تهدیدات رژیم صهیونیستی تجدید نظر کند، خاطرنشان کرد: انگیزه این گزارش‌ها منحرف کردن توجهات از عملیات اسرائیل در نوار غزه با تهدید نشان دادن تهران است. 
***
رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت
 برای سومین بار از زمان آغاز جنگ غزه، مؤسسات اعتباری اقدام به کاهش رتبه اعتباری رژیم اسرائیل کردند. این بار موسسه اعتبارسنجی بین‌المللی «استاندارد‌ اند پورز» در گزارشی رتبه اعتباری رژیم اسرائیل را از AA- به A+ کاهش داد. در گزارش این مؤسسه آمریکایی دلیل این کاهش رتبه، «خطرات فزاینده همراه با چشم‌انداز منفی» ذکر شده است. در این گزارش همچنین آمده است: انتظار می‌رود کسری بودجه در اسرائیل به دلیل خطرات ژئوپلیتیک به 8‌درصد تولید ناخالص داخلی افزایش یابد. «استاندارد ‌اند پورز» همچنین اعلام کرد تشدید رویارویی با ایران، مخاطرات ژئوپلیتیک فزاینده برای اسرائیل را تشدید می‌کند. مؤسسات رتبه‌بندی اعتباری مودیز و فیچ نیز تاکنون از زمان آغاز جنگ غزه 2 مرتبه رتبه اعتباری اسرائیل را کاهش داده‌اند. رتبه اعتباری معمولاً نشان‌دهنده توانایی دولت‌ها برای دریافت وام و میزان اعتماد به توانایی آنها برای انجام بموقع تعهدات مالی است. هر چه رتبه‌بندی یک کشور بهتر باشد، خطرات مرتبط با استقراض آن کمتر می‌شود.  
***
حمله حزب‌الله لبنان به چند پایگاه صهیونیستی
مقاومت لبنان از حمله به چند پایگاه صهیونیستی در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی خبر داد. مقاومت لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: مبارزان مقاومت در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین و پشتیبانی از مقاومت در غزه صبح دیروز (جمعه) تجمع سربازان دشمن صهیونیست را در اطراف پایگاه الراهب با توپخانه هدف قرار دادند. حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد: ما با توپخانه تیم فنی دشمن صهیونیست را حین تعمیر تجهیزات جاسوسی در پادگان «رامیم» هدف قرار دادیم که منجر به تلفاتی در میان نیروهای دشمن شد. بر اساس گزارش الجزیره، مقاومت لبنان همچنین اعلام کرد: پایگاه بیت هیلل را در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان با موشک هدف قرار دادیم. پنجشنبه شب نیز 4 راکت به نزدیکی کریات شمونا در الجلیل‌الاعلی شلیک شد. به گفته منابع عبری بعد از شلیک این موشک‌ها برق برخی مناطق قطع شد. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد ۲ موشک در منطقه رمیم در الجلیل منفجر شد. 

Page Generated in 0/0053 sec