printlogo


کد خبر: 280743تاریخ: 1403/2/1 00:00
اخبار

پورتو با درخشش طارمی فینالیست جام حذفی پرتغال شد
در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی پرتغال پورتو با درخشش طارمی ویتوریا گیمارش را شکست داد و فینالیست شد. به گزارش ایسنا، بازی رفت 2 تیم با پیروزی یک بر صفر پورتو به پایان رسیده بود اما ویتوریا در دقیقه یک بازی برگشت موفق شد گلزنی کند تا کار به تساوی بکشد. در دقیقه ۲۶ مهدی طارمی که از ابتدا در ترکیب پورتو قرار داشت به زیبایی پنالتی خود را تبدیل به گل کرد و پایه‌‌گذار بازگشت اژدها در خانه شد. در ادامه پورتو 2 گل دیگر هم به ثمر رساند تا در مجموع با پیروزی 4 بر یک به فینال برسد و حریف اسپورتینگ لیسبون شود. مهدی طارمی در این بازی ۸۵ دقیقه برای پورتو بازی کرد. 
***
دبیر: اگر به‌دنبال مدال المپیک هستید کسب سهمیه برای‌تان راحت‌   است
 رئیس فدراسیون کشتی با نمایندگان کشورمان در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک در کشور قرقیزستان به صورت تصویری صحبت کرد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی،‌ علیرضا دبیر که با توجه به لغو پروازها، سفرش به قرقیزستان به تعویق افتاده است، در تماس تصویری،‌ صحبت‌هایی را با ۳ آزادکار و ۲ فرنگی‌کار کشورمان  در رقابت‌های گزینشی المپیک در قرقیزستان داشت. رئیس فدراسیون کشتی در گفت‌وگویی مفصل خطاب به نمایندگان کشورمان گفت: اگر به دنبال کسب مدال در المپیک هستید، پس کسب سهمیه باید برای‌تان راحت‌ باشد. هرکدام از شما یک سردار برای ایران و نماینده ۸۵ میلیون مردم عزیز کشورمان هستید و نگاه مردم به افتخارآفرینی شما در این مسابقات است. وی تصریح کرد: ما با دعای خیر مردم و تشویق آنها روحیه می‌گیریم، شما هم باید با بالا بردن پرچم ایران اسلامی به مردم روحیه بدهید و آنها را خوشحال کنید. 
رئیس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتید، هیچ کشتی‌گیری مانند شما تمرین و کار نکرده، به داشته‌های خود اطمینان کنید و حریف را نیز دست کم نگیرید. کادر فنی برای شما زحمات فراوانی کشیده، فیلم تک تک حریفان شما را آنالیز کرده؛ اطمینان داشته باشید موفق خواهید شد. 
***
انتخاب میرزازاده و درستکار به عنوان برترین فرنگی‌کار و مربی سال آسیا
امین میرزازاده و پژمان درستکار به ترتیب به عنوان برترین فرنگی‌کار و برترین مربی کشتی آسیا در سال ۲۰۲۳ انتخاب شدند. در جریان برگزاری مجمع سالانه شورای کشتی آسیا در شهر بیشکک قرقیزستان، عناوین برترین فرنگی‌کار و برترین مربی سال آسیا به نمایندگان ایران رسید. امین میرزازاده دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۳ با توجه به عملکرد درخشان خود در سال ۲۰۲۳ میلادی به عنوان برترین فرنگی‌کار سال آسیا معرفی شد. همچنین پژمان درستکار سرمربی سابق تیم‌ ملی کشتی آزاد، به عنوان برترین مربی کشتی آسیا در سال ۲۰۲۳ انتخاب شد. 
***
گواردیولا: اینگونه شکست خوردن دردآور است
 سرمربی منچسترسیتی از شکست برابر رئال‌مادرید در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ناراحت است. 
به نوشته دیلی میل، پپ گواردیولا در نشست خبری بعد از بازی گفت: کرویف می‌گوید شانس وجود ندارد. هر کاری که لازم بود انجام دادیم به جز بردن نتیجه. اینگونه شکست خوردن بسیار دردآور است. اکنون وضعیت ما بد است و فردا هم بد خواهیم بود. مجبور هستیم این شکست را فراموش کنیم، چرا که بازی‌های حساسی پیش رو داریم. این یک واقعیت است که نمی‌توان همیشه پیروز شد. ما بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم ولی نتوانستیم راهی مرحله بعد شویم. او ادامه داد: ما شخصیت خود را برابر رئال‌مادرید نشان دادیم و نمی‌دانم برای پیروزی دیگر باید چه کار کرد. ما در ضربات پنالتی و آن هم با نتیجه ۴ بر ۳ شکست خوردیم و این نشان می‌دهد تیم شایسته‌ای هستیم. در دیدارهای اخیر خود همواره خوب بازی کرده‌ایم. نشان دادیم چه تیم باکیفیتی هستیم. امشب هم می‌توانستیم رئال را شکست دهیم و تنها در گلزنی ناکام بودیم. اکنون زمان آن است که به رئال‌مادرید تبریک بگوییم. من اصلا احساس پشیمانی نمی‌کنم. از همه نظر خوب بودیم اما متاسفانه پیروز نشدیم. سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی در ادامه صحبت‌های خود گفت: به نظرم هواداران از این بازی بزرگ لذت بردند. اکنون هواداران رئال‌مادرید خوشحال‌ترین هستند. ما در برنابئو نتیجه خوبی به دست آوردیم با این حال راهی دور بعد نشدیم. گواردیولا درباره پنالتی‌ای که برناردو سیلوا به راحتی از دست داد، گفت: خود برناردو از من خواست پنالتی بزند و این نشان‌دهنده اعتماد به نفس او بود اما توپ را عجیب زد. سرمربی سیتیزن‌ها در پایان درباره تعویض هالند و دی بروینه گفت: هر 2 بازیکن از من خواستند آنها را تعویض کنم. 
***
عالیشاه: مصدومیت من مسأله خاصی نیست
کاپیتان تیم پرسپولیس توضیحاتی درباره مصدومیت خود ارائه کرد‌. به گزارش فارس، امید عالیشاه پس از بازی با صنعت نفت آبادان درباره مصدومیت خود اظهار داشت: فکر نمی‌کنم مساله خاصی باشد. حس درد داشتم که ترسیدم تشدید شود اما فردا MRI می‌گیرم تا میزان دقیق آسیب دیدگی‌ام مشخص شود. وی درباره برتری ۳ بر صفر تیمش در این بازی گفت: همیشه بازی کردن مقابل صنعت نفت در آبادان و جلوی تماشاگرانش سخت است زیرا تیم خوبی هستند‌ اما همه جوره محکوم به برد بودیم. کاپیتان پرسپولیس تاکید کرد: خدا را شکر شرایط خوبی هم داشتیم. امیدوارم این روند ادامه دار باشد‌. باید بازی به بازی پیش برویم و الان باید به دیدار مقابل آلومینیوم در جام حذفی فکر کنیم‌. پس از آن به لیگ برتر بازمی‌گردیم. 

Page Generated in 0/0053 sec