printlogo


کد خبر: 280745تاریخ: 1403/2/1 00:00
برد بزرگ و پرگل پرسپولیس در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال در آبادان
سوخت نفت در باک سرخ

باربد بهراد: رقابت در صدر جدول لیگ برتر فوتبال کماکان ادامه دارد. روز پنجشنبه هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال با بازی بسیار مهم و سرنوشت‌ساز نفت آبادان و پرسپولیس شروع شد. هواداران استقلال بشدت به نفت آبادان دل خوش کرده بودند تا همانند 2 هفته قبل که این تیم جنوبی موفق به شکست سپاهان شده بود، این بار برزیلی‌های لیگ، پرسپولیس را قربانی کنند اما شامگاه پنجشنبه 30 فروردین 1403 آبادان تنها برای یک نفر، برزیل واقعی بود؛ آن فرد هم کسی نبود جز «اوسمار ویرا» سرمربی برزیلی پرسپولیس. کمتر هواداری تصور می‌کرد قرمزها موفق به شکست 3 بر صفر نفت در شهرش شوند اما اوسمار همانند دیگر بازی‌های گذشته تیمش را بسیار هجومی روانه میدان کرد و پیرو همین ذهنیت شجاعانه، یک برد پرگل به دست آورد.
 دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و صنعت نفت آبادان  ساعت ۱۹ پنجشنبه در ورزشگاه تختی آبادان برگزار شد که با پیروزی ۳ بر صفر میهمان سرخپوش همراه بود. دانیال اسماعیلی‌فر (۷)، عیسی آل‌کثیر (۶۶) و محمدحسین کنعانی‌زادگان (۷۱) برای پرسپولیس گلزنی کردند. مصدومیت عالیشاه در دقیقه ۱۰ باعث تعویض زودهنگام او شد تا وحید امیری جایگزینش شود. به نظر می‌رسد کاپیتان اول پرسپولیس به دلیل کشیدگی عضله همسترینگ نمی‌تواند چند هفته تیمش را همراهی کند؛ شاید هم تا پایان فصل این مصدومیت باعث دوری او از ترکیب شود که همین خسران بزرگی برای پرسپولیس به حساب می‌آید. پرسپولیس در ابتدای این مسابقه روی سانتر امید عالیشاه خیلی زود توانست با ضربه سر دانیال اسماعیلی‌فر به گل برتری برسد. پس از این گل نیز حمله‌های صنعت نفت با دفاع مستحکم خط دفاع سرخپوشان همراه بود تا مهاجمان خارجی نفتی‌ها نتوانند هیچ موقعیت خطرناکی روی دروازه امیررضا رفیعی ایجاد کنند. تک گل نیمه اول باعث شد نفتی‌ها مقابل چشمان نگران هواداران خود بازی را در نیمه دوم کمی تهاجمی‌تر شروع کنند اما باز هم تجربه و بازی کم‌اشتباه بازیکنان پرسپولیس بود که صنعت نفت را اسیر خود کرد. پرسپولیس وقتی دفاع خسته و سردرگم نفت را دید دست از حمله کردن برنداشت تا در فاصله 5 دقیقه‌ بتواند 2 گل دیگر به ثمر رسانده و 3 امتیاز این دیدار را با اقتدار برای خود کند؛ بردی که پرسپولیس را تا قبل از آغاز بازی روز گذشته استقلال و شمس‌آذر قزوین به صدر رساند و از سوی دیگر باعث شد صنعت نفت نفس‌های سقوط به لیگ یک را پشت گوش خود احساس کند. شاگردان اوسمار ویرا با این برتری به امتیاز ۵۲ رسیدند، در حالی که صنعت نفت با ۱۶ امتیاز به قعر جدول چسبید.
* مهم‌تر از 3 امتیاز؛ پرسپولیس تفاضلش را هم بالا برد
برد پرگل پرسپولیس در آبادان امیدهای هواداران این تیم را برای تکرار قهرمانی بیشتر کرد. در حالی که به نظر می‌رسید پرسپولیس در آبادان کار دشواری در پیش داشته باشد اما در عمل اتفاق دیگری افتاد و شاگردان اوسمار ویرا توانستند با 3 گل صنعت نفت آبادان را شکست دهند. صنعت نفت 2 هفته پیش موفق شده بود سپاهان را در آبادان شکست دهد و این نشان می‌داد نفتی‌ها در یک‌سوم پایانی لیگ از خواب بیدار شده‌اند و قصد دارند با نتایج خوب در لیگ بمانند اما در بازی مقابل پرسپولیس خبری از نفت 2 هفته پیش نبود. این در حالی بود که مقابل پرسپولیس مثل همه بازی‌هایی که با آمدن اوسمار ویرا انجام داده است، یک بازی مالکانه و پر از موقعیت را ارائه داد و جز 3 گلی که وارد دروازه میزبان کرد، باز هم می‌توانست گل‌های بیشتری بزند. پرسپولیس با این پیروزی 52 امتیازی شد. به این ترتیب رقابت برای صدرنشینی در لیگ برتر هفته به هفته داغ‌تر می‌شود و فاصله نزدیک 2 تیم استقلال و پرسپولیس با هم وضعیت بالای جدول را بسیار حساس و جذاب کرده است. با هر لغزشی از سوی یک تیم، ممکن است تیم دیگر به صدر جدول برسد. در چنین وضعیتی جز امتیاز، مساله‌ای مثل تفاضل گل هم اهمیت می‌یابد، چون امکان دارد در هفته پایانی تیم قهرمان از طریق تفاضل گل تعیین شود. تا قبل از بازی در آبادان، پرسپولیس تفاضلش 17+ بود که با این برد پرگل تفاضل گلش را  به 20+ رساند. در نیم‌فصل اول تفاضل گل استقلال خیلی بیشتر از تفاضل گل پرسپولیس بود اما در هفته بیست‌وچهارم پرسپولیس تفاضل گلش را به استقلال نزدیک کرد. به این ترتیب برد پرسپولیس در آبادان جز 3 امتیاز مهمی که نصیب این تیم کرد، از جهت تفاضل گل هم برای پرسپولیس خوب بود.
* گل‌هایی برای خوشحالی نکردن!
2 گل از 3 گل پرسپولیس به صنعت نفت آبادان توسط بازیکنان جنوبی این تیم‌ زده شد.
همانطور که پیش‌تر شرحش رفت، گل اول پرسپولیس روی سانتر امید عالیشاه و ضربه سر دانیال اسماعیلی‌فر ‌زده شد. در ادامه عیسی آل‌کثیر روی پاس مهدی ترابی موفق شد گل دوم را بزند و محمدحسین کنعانی‌زادگان از روی نقطه پنالتی برای سومین‌بار دروازه صنعت نفت را باز کرد. فرشاد فرجی و عیسی آل‌کثیر 2 بازیکن پرسپولیس هستند که قبلا در صنعت نفت بازی کرده‌اند. آل‌کثیر حتی موفق شد در صنعت نفت به عنوان آقای گلی لیگ برتر ایران هم برسد. برخی بازیکنان هم مثل محمدحسین کنعانی‌زادگان اصالتا خوزستانی هستند. کنعانی‌زادگان متولد شهر ماهشهر است.  کنعانی‌زادگان و آل‌کثیر در ترکیب اصلی پرسپولیس مقابل صنعت نفت قرار گرفتند و فرشاد فرجی هم بین 2 نیمه به جای گئورگی گولسیانی وارد زمین شد. جالب اینکه 2 گل از 3 گل پرسپولیس مقابل صنعت نفت را بازیکنان جنوبی این تیم زدند و هر 2 گلزن جنوبی پرسپولیس هم به احترام تیم استان‌شان و هواداران صنعت نفت بعد از گل شادی خاصی انجام ندادند. عیسی بعد از گلی که زد فقط چند قدم دوید و با نزدیک شدن همبازیانش به حلقه شادی، فقط دستانش را بالا برد. کنعانی‌زادگان هم بعد از گلی که از روی نقطه پنالتی زد، چند قدم به آرامی دوید و دستانش را بالا برد و اصلا به سمت شادی گل همیشگی‌اش نرفت. 
* کارشناسی داوری بازی پرسپولیس - نفت
کارشناس داوری فوتبال با بیان اینکه پنالتی پرسپولیس درست بود، گفت: داور قضاوت خوبی داشت و سوت‌های درستی زد. نوذر رودنیل در رابطه با قضاوت داور در این بازی اظهار داشت: گل اول پرسپولیس کاملاً درست بود و بازیکن نفت پیش از برخاستن دانیال اسماعیلی‌فر تعادل خود را از دست داد و بازیکن پرسپولیس نقشی روی زمین خوردن بازیکن نفت نداشت. او ادامه داد: پرسپولیس دقیقه ۱۳ بار دیگر به گل رسید که به درستی این گل آفساید اعلام شد. پس از آن در نیمه اول گئورگی گولسیانی بازیکن نفت را نقش بر زمین کرد که داور به درستی به مدافع پرسپولیس کارت نشان داد. وی خاطرنشان کرد: دقیقه ۵۳ بازیکن نفت مانع ایجاد حمله برای پرسپولیس شد و باید اخطار می‌گرفت و دقیقه ۶۰ به سود نفت باید کرنر گرفته می‌شد که داور به اشتباه ضربه دروازه اعلام کرد. رودنیل درباره اعلام پنالتی برای پرسپولیس هم گفت: دقیقه ۶۹ در حالی که بازیکن نفت پشت به توپ بود اما توپ به دست او برخورد کرد که مانع از رسیدن توپ به بازیکن پرسپولیس شد و پنالتی به درستی گرفته شد.

Page Generated in 0/0061 sec