printlogo


کد خبر: 280759تاریخ: 1403/2/1 00:00
اخبار

پرویز داوودی درگذشت‌
معاون اول دولت نهم و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ۷۱ سالگی درگذشت. پرویز داوودی متولد ۱۳۳۱ در تهران و دانش‌آموخته دکترای اقتصاد از دانشگاه ایالتی آیووا بود. وی در دولت ششم معاونت اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی را بر عهده داشت و در فاصله سال‌های ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۳ نیز معاون اقتصادی قوه‌ قضائیه بود. داوودی در دولت نهم به ‌عنوان معاون اول رئیس‌جمهور فعالیت می‌کرد و در دولت دهم نیز ریاست مرکز بررسی‌های استراتژیک را بر عهده داشت. وی در دوره ریاست سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس دفتر وی بود. وی که همچنین از اعضای حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو هیات علمی و استاد دانشگاه شهید بهشتی بود، پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ درگذشت.
***
واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده
مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت، معدن و تجارت از واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور طی ۳ ماه آینده خبر داد. حسن کریمی سنجری در مصاحبه با رادیو گفت: در حال حاضر 2500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در ۳ ماه آینده 8 تا 10 هزار خودروی برقی که بخشی از آنها در حال حمل و ترخیص است در معرض واگذاری قرار می‌گیرد. وی افزود: مجموع خودروهای سواری که تا ۳ ماه آینده به بازار عرضه می‌شود بین 8 تا 10 هزار خودرو است که به دنبال ایجاد شرایط تحویل آن به ناوگان عمومی هستیم. کریمی‌سنجری تصریح کرد: خودروی برقی نسبت به خودروی بنزینی سالانه حدود 8 تا 10 هزار لیتر بنزین صرفه‌جویی می‌کند، زیرا برق را می‌توان از منابع تجدید‌پذیر به دست آورد ولی نمی‌توان بنزین را از منابع دیگر تامین کرد. وی اظهار کرد: اگر قرار باشد با سوخت‌های فسیلی برق تولید کنیم می‌توانیم منشأ آلودگی را به خارج از شهرها ببریم و دیگر تاکسی‌ها در شهر تولید آلودگی نمی‌کنند. مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در اینجا باید به رانندگان تاکسی یارانه و کمک ارائه کنیم و بخشی از سودی را که دولت ناشی از صرفه‌جویی به دست می‌آورد به شکل بلاعوض به رانندگان تاکسی بدهد. وی گفت: وزارت صمت همیشه به دنبال فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن این امر است ولی وقتی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی را به خودروی برقی مجهز کنیم نیازمند توسعه ایستگاه‌های شارژ هستیم. اگر شرایط شارژ فراهم باشد مردم ما علاقه‌مند هستند خودروی برقی سوار شوند. عده‌ای از مردم علاقه دارند خودروی وارداتی بخرند ولی می‌توانیم این کار را با خودروی برقی انجام دهیم. بخش مهمی از خودروی برقی باید تامین‌کننده حمل‌و‌نقل عمومی باشد و بخشی از آن باید به مردم اختصاص یابد.
***
مرغ کیلویی چند؟
مشاهدات بازار حاکی از آن است که مرغ با چند نرخ به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود. براساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هرکیلوگرم مرغ در مغازه‌ها ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان است. همچنین قیمت هر کیلو از این محصول پروتئینی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۷۸ هزار و در میادین میوه و تربار ۷۶ هزار و۵۰۰ تومان است.  مرغ در بازار با چند نرخ به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد. حبیب ‌اسدالله‌نژاد، کارشناس صنعت طیور چندی پیش اعلام کرد قیمت مرغ بعد از تعطیلات نوروز کاهشی شده است، زیرا تولید و عرضه زیاد و تقاضا کم است. پرویز فروغی، دبیر کانون سراسری مرغداران گوشتی نیز چندی پیش از مازاد مرغ در کشور خبر داد و گفت جوجه‌ریزی و تولید مرغ افزایش یافته است اما جمع‌آوری مرغ مازاد و صادرات آن به درستی انجام نمی‌شود.
***
یارانه ۳۰۰ هزار تومانی فروردین واریز شد
یارانه مرحله 158 (فروردین 1403) به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد. بر اساس اطلاعیه شماره 34 سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، یارانه کمک معیشتی مرحله 158 مربوط به فروردین‌ماه 1403 به حساب همه سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم در سراسر کشور واریز و از ساعت 24 پنجشنبه 30 فروردین‌ماه قابل برداشت است. به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، در این اطلاعیه آمده است: پیرو اطلاعیه قبلی درباره نحوه پرداخت یارانه کمک‌معیشتی از بهمن ماه سال جاری، یارانه مرحله 158 بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم کل کشور مبلغ 300 هزار تومان به‌ازای هر نفر واریز و از ساعت 24 روز پنجشنبه 30 فروردین‌ماه قابل برداشت شده است.
***
تمام پروازهای کشورمان به حالت عادی بازگشت
شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد تمام پروازهای کشورمان به حالت عادی بازگشت. برخی پروازهای فرودگاه‌های امام خمینی(ره) و مهرآباد که صبح دیروز دچار تاخیر یا تعلیق شده بود، مجددا به حالت سابق بازگشت. به دنبال فعال شدن پدافند هوایی کشور، صبح دیروز برخی پروازهای فرودگاه‌های امام خمینی(ره) و مهرآباد به حالت تعلیق درآمده بود. بر اساس اطلاعات حاصله، پروازهای فرودگاه امام راه‌اندازی شده و پروازهای خروجی از این فرودگاه از سر گرفته شد به طوری که پرواز تهران - تفلیس ساعت ۱۰:۳۰ انجام شد. پرواز رم- تهران هما هم که به خاطر بسته بودن فرودگاه امام، مهرآباد و فرودگاه جایگزین یعنی فرودگاه اصفهان در حال بازگشت به فرودگاه آنکارا بود دوباره به فرودگاه امام بازگشت. پروازهای فرودگاه مهرآباد هم به حالت سابق بازگشت اما با توجه به تاخیر چندساعته در برخی پروازها، از مسافران خواسته شده بود قبل از عزیمت به فرودگاه، ساعت پروازها را بررسی کنند.

Page Generated in 0/0057 sec