printlogo


کد خبر: 280760تاریخ: 1403/2/1 00:00
اخبار

پایان حادثه امنیتی در کنسولگری ایران در پاریس
منابع موثق گزارش دادند پلیس فرانسه و نیروهای امنیتی این کشور با ورود به ساختمان کنسولگری ایران در پاریس، فرد مهاجم را بازداشت کرده‌اند. بنا بر این گزارش، تلاش برای بازداشت افرادی که احتمالاً مرتبط با این فرد مهاجم بوده‌اند، ادامه دارد. 
عصر دیروز یک خبرگزاری غربی از حادثه امنیتی در ساختمان کنسولگری ایران در پایتخت فرانسه خبر داد. رویترز در این باره دیروز گزارش داد پلیس فرانسه ساختمان کنسولگری ایران در پاریس را که در آن مردی تهدید به منفجر کردن خود کرد، محاصره کرد. پلیس اعلام کرد در صحنه حضور دارد و از مردم نیز خواست از نزدیک شدن به صحنه حادثه خودداری کنند.
***
اژه‌ای: در برخورد با هنجارشکنان باید با تدبیر هماهنگی و همکاری عمل شود
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه ‌قضائیه در نشست فصلی اعضای شورای عالی قوه ‌قضائیه با رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان‌ها گفت: در قضیه عفاف و حجاب و برخورد با هنجارشکنان باید با تدبیر، هماهنگی و همکاری عمل شود؛ قطعاً ما نمی‌خواهیم هر فرد کم توجه به قوانین را در کف خیابان کیفر کنیم؛ در این زمینه ستاد عفاف و حجاب در وزارت کشور مسؤولیت‌هایی دارد؛ همچنین خطاب به دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی برای شناسایی عناصری که به صورت سازمان‌یافته مبادرت به هنجارشکنی می‌کنند، تاکیداتی داشته‌ایم. قطعاً باید به گونه‌ای اتخاذ تدبیر کرد که در قضیه مزبور، از خلاف شرع جلوگیری شود و زمینه سوء‌استفاده دشمنان نیز فراهم 
نشود.
***
ایران وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین توسط آمریکا را محکوم کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه، دیروز (جمعه) رأی غیرمسؤولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را به‌شدت محکوم کرد. کنعانی افزود: این اقدام واشنگتن ماهیت مزورانه سیاست خارجی آمریکا و انزوای موضع این کشور نزد جامعه جهانی را بیش از پیش نزد افکار عمومی جهان برملا ساخت. ناصر کنعانی یادآور شد: حمایت یکجانبه و نامحدود رژیم آمریکا از رژیم صهیونیستی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، حقوقی و بین‌المللی با هزینه مردم آمریکا و به بهای قربانی کردن صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در بیش از 7 دهه گذشته، نه‌تنها کارکرد خود را از دست داده است، بلکه هیات حاکمه آمریکا را نیز بیش از همیشه نزد افکار عمومی دنیا بی‌آبرو ساخته و ثابت کرده این کشور بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسؤولی در جامعه جهانی نیست.
***
عملیات مضحک بامداد دیروز یعنی نتانیاهو شکست را پذیرفته‌ است
سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به فضاسازی رسانه‌های غربی و رژیم صهیونیستی درباره واقعه بامداد دیروز گفت: با رصد جوسازی این رسانه‌ها، تنها به این واقعیت می‌رسیم که رژیم صهیونیستی و رسانه‌های تحت سیطره آن شکست را پذیرفته‌اند و به اینگونه اقدامات بی‌ثمر دل‌خوش کرده‌اند. به گزارش ایسنا، سیدنظام‌الدین موسوی افزود: اینکه رسانه‌های رژیم‌صهیونیستی و آمریکا به فعال شدن سامانه پدافند ما و پرواز چند ریزپرنده دلخوش شده‌اند و جریان مزدور رسانه‌های فارسی‌زبان با آب و تاب آن را پوشش می‌دهند و در طرف مقابل با انکار و بعد تردید از عملیات گسترده و بزرگ هفته پیش ایران مقابل چشم جهانیان به شکل مضحکی گذشتند، این واقعیت را بیش از پیش روشن کرد که از قدرت پوشالی آنها در میدان خبری نیست و فقط جنگ رسانه‌ای باقی مانده است.
***
معادله راهبردی تغییر کرد
معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در فضای مجازی نوشت: معنی راهبردی عملیات پیروزمندانه «وعده صادق» آن است که دوران صبر راهبردی در قبال شرارت‌های رژیم به پایان رسیده و ایران استراتژی آنها مبنی بر جنگ بین جنگ‌ها را به شکست کشانده است. 
محمد جمشیدی افزود: اکنون معادله راهبردی تغییر کرده است. هدف قرار دادن نیروها و دارایی‌های ایران با پاسخ مستقیم مواجه می‌شود.
***
رئیس‌جمهور پیگیر آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان شد
رئیس‌‌جمهور چهارشنبه‌شب در گفت‌وگوی تلفنی با محمد کرمی، استاندار سیستان‌وبلوچستان، آخرین وضعیت وقوع سیل در این استان را جویا شد. استاندار سیستان‌وبلوچستان در این گفت‌وگو گزارشی از اقدامات و تلاش‌های صورت‌گرفته برای رسیدگی به سیل‌زدگان و آسیب‌دیدگان ارائه کرد. حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی پس از استماع این گزارش، بر تداوم و تسریع خدمات‌رسانی به مردم و سیل‌زدگان تاکید کرد.

Page Generated in 0/0055 sec