printlogo


کد خبر: 280763تاریخ: 1403/2/1 00:00
گزارش «وطن امروز» از سفر ۲ روزه رئیس‌جمهور به استان سمنان
رئیسی: شعار ما می‌توانیم در عملیات «وعده صادق» تحقق یافت

گروه سیاسی: چهاردهمین مقصد دور دوم سفرهای استانی دولت در حالی صبح پنجشنبه با ورود حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور به فرودگاه سمنان آغاز شد که مردم دارالمرحمه سمنان از ساعت‌های آغازین سی‌ام فروردین با حضور در مسیر مسجد تاریخی امام(ره) این شهر برای استقبال و خوشامدگویی به رئیس‌جمهور لحظه‌‌شماری می‌کردند. آنطور که تصاویر نشان می‌دادند، در مراسم استقبال مردمی از رئیسی، حضور قشرهای مختلف مردم از زنان، مردان، کودکان، نونهالان، نوجوانان، جوانان و سالخوردگان بسیار چشمگیر بود. برخی نیز با لباس‌های محلی به قرارگاه خود با رئیس‌جمهور آمده بودند. چنانکه حضور سوارکاران ایل سنگسر بین جمعیت، جلوه خاصی یافته بود.
در آن سو نیز رئیس‌جمهور که در بدو ورودش به فرودگاه سمنان از سوی حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و همین‌طور استاندار سمنان مورد استقبال قرار گرفته بود، از همان فرودگاه اعلام کرد «تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان است» و به این ترتیب نشان داد او هم با دست پر به میان مردم خونگرم و قدرشناس سمنان آمده است.  دیدار مردمی با شهروندان سمنان در مسجد امام(ره) این شهر نخستین برنامه رئیس‌جمهور بود که ساعت 9 و 30 دقیقه پنجشنبه 30 فروردین در میان شور و اشتیاق جمعیت عظیمی از مردم شهر انجام شد. در این اجتماع عظیم مردمی، رئیس‌جمهور ساعتی به ایراد سخنرانی پرداخت.  
* پیام «ما می‌توانیم» در عملیات «وعده صادق»
رئیس‌جمهور در نخستین سخنرانی خود در جمع مردم سمنان که در میدان امام(ره) این شهر انجام شد، با اشاره به حمله پهپادی و موشکی سپاه به رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» به دشمن یک پیام داد. اینکه تولیدکننده ما در سنگر تولید و رزمنده و مجاهد ما در سنگر مبارزه با دشمنان و رژیم صهیونیستی با یک دنیا امید حرکت می‌کنند و یقین داریم با نگاه «ما می‌توانیم» همه مسائل حل خواهد شد.
رئیسی با اشاره به اینکه دیروز برخی‌ می‌گفتند روی موشک‌های‌تان مرگ بر اسرائیل ننویسید تا حساس نشوند، ادامه داد: «اما امروز موشک‌های ما بر سر رژیم صهیونیستی فرود می‌آید. در همه عرصه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی شعار ما این است: «ما می‌توانیم».
* تعرض پشیمان‌کننده به خاک ایران
حضور در نشست شورای اداری، نشست با نخبگان و بازدید و بهره‌برداری از چند طرح مصوب و تکمیل‌شده برنامه‌های فشرده روز اول سفر رئیسی به سمنان بود و او عصر روز پنجشنبه این شهر را به سمت شاهرود ترک کرد. 
در شاهرود نیز در حالی که استقبال پرشور مردمی مانند سمنان تکرار شده بود، رئیس‌جمهور عصر روز پنجشنبه در دیدار با شهروندان شاهرودی در استادیوم این شهر طی سخنانی گفت: امروز همه جهان اسلام و جهان بشریت بر حقانیت موضع جمهوری اسلامی در دفاع از فلسطین و ضدیت با رژیم ستمگر صهیونیستی واقف شده است.
وی افزود: امروز عالم متوجه سخنی شده است که شهیدان در وصیتنامه‌های‌شان آن را فریاد زدند. سخن شهدای ما دفاع از راه خدا، استقلال و مبارزه با ظلم و فساد و تبعیض است.
رئیس‌جمهور با اشاره به عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی گمان کردند می‌توانند کرامت ما را خدشه‌دار کنند و به کنسولگری ما که خاک کشورمان محسوب می‌شود، حمله کردند اما وقتی دست به جنایت زدند باید تنبیه می‌شدند و ملت بزرگ ایران آنها را تنبیه کرد.
آیت‌الله رئیسی افزود: از زبان شما ملت و نیروهای مسلح و مقتدرمان و همه آحاد این کشور می‌گویم اگر رژیم صهیونیستی باز هم اشتباه کند و بخواهد بار دیگر کوچک‌ترین تعرضی به خاک مقدس جمهوری اسلامی کند بداند چنان پاسخی داده خواهد شد که او و حامیانش پشیمان ‌شوند.
وی با بیان اینکه دوران زورگویی تمام شده است، تصریح کرد: من در مذاکره با سران برخی کشورهای غربی، چه حضوری و چه تلفنی، گفته‌ام «مبادا با زبان زور با ما و ملت ما سخن بگویید». ملت ما دارای عقلانیت، تدبیر، منطق و سخن است. ایران میز مذاکره را ترک نکرده است. اگر اهل سخن و مذاکره هستید، ما میز مذاکره را ترک نکرده و نخواهیم کرد اما اگر بخواهید با زبان زور و قلدری با ملت ایران سخن بگویید بدانید کارتان پیش نخواهد رفت و ملت بزرگ ایران و دولتمردان با قدرت در مقابل شما خواهند ایستاد.
رئیس‌ دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: گذشت زمانی که برخی می‌خواستند با برجام ۲ و برجام ۳ روی موشک‌ها و توانایی‌های ما معامله کنند. ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد روی توانایی‌های ملت ایران که به برکت خون شهیدان به دست آمده، معامله شود.
* دیدار با خانواده شهدا در دامغان
سفر به دامغان و دیدار با مادر شهیدان طوسی و همین‌طور مادر بزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان امیری از جمله برنامه‌های رئیس‌جمهور در روز دوم سفر به استان سمنان بود که دیروز (جمعه 31 فروردین‌ماه) صورت پذیرفت.
در سفر به دامغان نیز رئیس‌جمهور با حضور در میان مردمی که در مصلای این شهر گرد آمده بودند، به ایراد سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه دامغان خطه فرهنگ و ایمان است، با اشاره به اینکه آنچه از دامغان می‌شناسیم میراث کهن، تمدن و مدنیت مثال‌زدنی است و مردم دامغان در فرهنگ، دانش، ایمان و دلدادگی به خدا شهره هستند، گفت: تاریخ دامغان گواه دینداری و فرهنگی بودن مردم این سامان و برخورداری از یک مدنیت ملی است که توام با تمدن ایرانی و اسلامی است. مردمی بافرهنگ، بابصیرت، آگاه و باایمان همواره در این منطقه زندگی می‌کردند.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه یاد شهیدان این منطقه را گرامی می‌دارم و به جانبازان و ایثارگران و خانواده معزز شهدا درود می‌فرستم و ادای احترام می‌کنم، تاکید کرد: در خدمت نماینده ولی فقیه در استان و استاندار به منزل یکی از شهدای دامغانی رفتم. سخنان این مادر شهید برای ما کلاس درس بود.
وی اضافه کرد: خانواده شهدا با اینکه برای دفاع‌مقدس، انقلاب اسلامی و دفاع از حریم و حرم سرمایه‌گذاری کردند، همواره خودشان را به نظام و اسلام بدهکار می‌دانند و معتقدند آنچه از اموال دارند هم باید در راه خدا بدهند. این مردم همان مؤمنانی هستند که خداوند وعده کرده نصرت الهی را با همین افراد محقق می‌کند. همین روحیه است که غزه و فلسطین را همچنان زنده نگه داشته است.
به گفته رئیس‌جمهور، نخستین سرمایه بزرگ دامغان سرمایه فرهنگی است. وظیفه ‌دولت در قبال مردم فرهیخته در کنار چهره‌های شاخص علمی و حوزوی و فرهنگی حفظ مدنیت و فرهنگ است. تمام تلاش مسؤولان باید این باشد که این سرمایه فرهنگی حفظ شود.
چهاردهمین سفر استانی دور دوم دولت که به استان سمنان صورت گرفته بود، عصر روز گذشته (جمعه) پایان پذیرفت و رئیس‌جمهور فرودگاه شهدای شاهرود را به مقصد تهران ترک کرد.

Page Generated in 0/0057 sec