printlogo


کد خبر: 280771تاریخ: 1403/2/1 00:00
خرابکاری در عملیات خرابکاری
مسخره‌ها
* لاپید: بن‌گویر با این پیام یک کلمه‌ای ما را مضحکه دنیا کرد/ * سی‌ان‌ان: شواهدی مبنی بر خسارت در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

گروه بین‌الملل: «مسخره و مضحک»! بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بعد از اتفاقات بامداد جمعه در اصفهان پیامی یک کلمه‌ای را در فضای مجازی منتشر کرد که در زبان عبری به معنای اشتباه یا شلیک ضعیف است. او در این توئیت غیرمستقیم عملیات اسرائیل را تایید و آن را مسخره ‌کرد. توئیت او همزمان با عملیات تل‌آویو در پاسخ به حمله موشکی ایران علیه ۲ پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی، نوعی از شرمساری را برای اسرائیلی‌ها در پی داشته است. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در رابطه با توئیت بن گویر گزارش داد: توئیت‌های ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل و تالی گوتلیب، عضو کنست (پارلمان اسرائیل) که به مسؤولیت اسرائیل اشاره کرده‌اند موجب نگرانی دستگاه‌های امنیتی شده است. این کانال همچنین گزارش داد: پیش‌بینی‌های ارتش و دستگاه‌های امنیتی این است که «حمله» به پایان رسیده است اما اسرائیل همچنان آماده‌باش خود را حفظ می‌کند. این کانال گزارش داد: به رغم اینکه اسرائیل از قبل به واشنگتن گفته بود حمله‌ای را به ایران انجام خواهد داد اما آمریکا موضع مشخصی اتخاذ نکرد. ایتمار بن گویر در توئیتی به حادثه دیروز رژیم صهیونیستی اشاره کرده و نوشته بود این حمله «مسخره و ضعیف» بود. در همین حال میکی لوی، رئیس سابق و عضو فعلی پارلمان رژیم صهیونیستی خطاب به بن‌گویر نوشت: تبریک می‌گویم! شما توانستید تمام دوران حضور خود در مسؤولیت «وزارت شکست» و «عضویت در کابینه» را در یک کلمه توصیف کنید! تالی گوتلیب نیز که از حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو است، به این رویداد اشاره کرده بود و این درحالی است که تل‌آویو رسما مسؤولیت این حمله را برعهده نگرفته است. گوتلیب که عضو کمیته خارجه و امنیت کنست است دیروز در توئیتی نوشت: صبح بخیر مردم عزیز اسرائیل. صبحی سربلند با افتخار! امیدواریم قدرت بازدارندگی را بازیابیم! 
مقامات رسمی رژیم صهیونیستی درباره گزارشات مربوط به حوادث دیروز در ایران، سوریه و عراق تاکنون سکوت کرده‌اند. از سوی دیگر کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد وزارت خارجه این رژیم از سفارتخانه‌هایش در جهان خواست از هرگونه اظهارنظر درباره گزارشات مربوط به این رویداد خودداری کنند. بامداد روز جمعه خبرهایی مبنی بر پرواز چند ریزپرنده در اصفهان منتشر شد، همچنین به گزارش شبکه خبری العهد عراق یک موشک که متعلق به رژیم صهیونیستی بود در استان واسط عراق سرنگون شده است. این موشک در منطقه العزیزه این استان عراق سقوط کرد. در همین حال در پی گزارش‌ها از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه در بیانیه‌ای تأیید کرد هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است. در این بیانیه آمده است: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید می‌کند هیچ خسارتی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است. مدیر کل، رافائل گروسی همچنان خواستار خویشتنداری حداکثری همه است و تأکید می‌کند تأسیسات هسته‌ای هرگز نباید در درگیری‌های نظامی هدف قرار گیرند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اوضاع را از نزدیک رصد می‌کند». گفتنی است توئیت بامداد جمعه بن گویر، عضو تندرو و رادیکال کابینه نتانیاهو همچنین موجب جنجال در فضای عمومی اسرائیل شده است. یائیر لاپید، رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در واکنش به توئیت بن گویر گفته است: هیچ وقت تا الان یک وزیر در کابینه امنیتی چنین لطمه سنگینی به امنیت اسرائیل، وجهه و جایگاه آن نزده بود. بن گویر با یک پیام یک کلمه‌ای نابخشودنی توانست اسرائیل را از تهران تا واشنگتن تمسخر و شرمنده کند.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم روز جمعه در واکنش به حادثه اصفهان از پاسخ به اینکه آیا تل‌آویو درباره آن با واشنگتن هماهنگ کرده است، خودداری کرد، اما گفت واشنگتن در هیچ عملیات تهاجمی درگیر نشده است. وی گفت: من نمی‌خواهم در این مورد صحبت کنم، جز اینکه بگویم ایالات متحده در هیچ عملیات تهاجمی درگیر نشده است. آنچه ما روی آن متمرکز شده‌ایم، آنچه G7 روی آن متمرکز شده است... این است که کار ما برای کاهش تنش‌هاست. لاپید در واکنشی تند به توئیت بن گویر گفت: هرکس به ‌جز نتانیاهو نخست‌وزیر می‌بود، امروز صبح او را از کابینه بیرون می‌کرد. حتی وزرایی که در کنارش نشسته و مثل گوسفند سکوت می‌کنند هم در برابر اقدامات او مسؤولند. آنها بخشی از شکست نابخشودنیِ امنیت و ارزش اسرائیل هستند.
روزنامه واشنگتن پست نیز در گزارشی به نقل از برخی مقامات اسرائیلی درباره اتفاقات بامداد جمعه در اصفهان نوشت که اسرائیل یک عملیات محدود علیه ایران انجام داده و قصدش آن بوده که به تهران اعلام کند توانایی حمله از داخل را دارد! البته این فرد اشاره‌ای نکرده است که این عملیات چگونه انجام شده و شکست آن را هم گردن نگرفته است. همین روزنامه به نقل از یک مقام ایتالیایی اعلام کرد که اسرائیل از این عملیات محدود به واشنگتن خبر داده بود. نکته مهم آن است که آمریکا از ابتدا به اسرائیل درباره حمله به ایران هشدار داده بود. بایدن و بلینکن بارها به نتانیاهو و مقامات اسرائیلی گفتند آمریکا در عملیات تهاجمی علیه تهران شرکت نخواهد کرد. به همین دلیل با توجه به جمیع جهات، عملیات ناموفق اسرائیل در ایران نشان‌دهنده آن است که تل‌آویو بدون کمک آمریکا نمی‌تواند عملیات نظامی‌ علیه ایران انجام دهد و همین هشدارهای آمریکا مبنی بر اینکه قصد جنگ با ایران را ندارد، اهمیت بازدارندگی تهران را نشان می‌دهد. بسیاری از تحلیلگران معتقدند حمله موشکی ایران به اسرائیل تمام معادلات این رژیم را به هم ریخت و بایدن هم نسبت به حمله شدید اسرائیل در پاسخ به حمله موشکی ایران به تل‌آویو هشدار داد که این نگرانی وجود دارد تل‌آویو به تنهایی و بدون همراهی آمریکا قطعا از تهران شکست خواهد خورد. از سوی دیگر حملات جمعه اسرائیل که با پدافند ایران شکست خورد نشان از تمایل دوباره تل‌آویو برای کشاندن درگیری و جنگ به منطقه خاکستری و سایه را دارد، زیرا تهران در اقدامی تهاجمی اعلام کرد بعد از حمله اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق دیگر صبر را کنار گذاشته و هر بار که تل‌آویو علیه منافع تهران اقدام کند با پاسخ مستقیم تهران روبه‌رو خواهد شد. این بن‌بست راهبردی اسرائیل را روزنامه هاآرتص بخوبی نوشته است. این روزنامه درباره حملات جمعه تل‌آویو نوشت: «اولین حمله در نوع خود در ایران ممکن است نشان‌دهنده میزانی از ناامیدی از تله استراتژیک منطقه‌ای است که اسرائیل در آن قرار گرفته است». 
این نوشته هاآرتص گویا و ناظر بر این موضوع است که تل‌آویو در یک تنهایی هم گیر افتاده. از سویی واشنگتن به اسرائیل برای رهگیری حمله موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی کمک می‌کند اما از آن طرف به تل‌آویو هشدار می‌دهد در عملیات تهاجمی علیه تهران شرکت نخواهد کرد و اسرائیل باید به سمت تنش‌زدایی پیش برود. بایدن و دولت دموکرات آمریکا این پیام را به طرف اسرائیلی دادند که اولا بدون آمریکا در جنگ با ایران کاری از پیش نخواهد برد و دوم اینکه آمریکا هم قصد جنگ با ایران را ندارد. به همین دلیل نعل وارونه نتانیاهو در حمله به کنسولگری ایران به ضرر خودش تمام شد و نه تنها آمریکا وارد جنگ با ایران نشد، بلکه تهران یک عملیات بزرگ علیه اسرائیل انجام داد که باعث شد بازدارندگی تهران دوباره کاملا احیا شود و در شطرنج میدان نظامی اکنون ایران دست بالا را نسبت به اسرائیل دارد. از طرفی حمله یک قدرت غیراتمی به یک رژیم اتمی نشان می‌دهد سطح جدیدی از بازدارندگی در منطقه غرب آسیا ایجاد شده است.
* سی‌ان‌ان: شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد 
وبگاه شبکه خبری سی‌ا‌ن‌ان در گزارشی اختصاصی نوشت شواهدی از وجود خسارت گسترده در یک پایگاه هوایی در اصفهان که ادعا می‌شود اسرائیل به آن حمله کرده وجود ندارد. از سوی دیگر تحلیلگر اسرائیلی در گفت‌وگو با  خبرنگار بی‌‌بی‌سی فارسی درباره نارضایتی وزرای اسرائیلی از نوع حمله به ایران گفت: وزیران اسرائیل، لات‌های کوچه خلوت هستند! اینها افرادی هستند که به ارتش راه داده نشدند و فقط حرف می‌زنند. در همین رابطه  خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی هم گزارش داد: همه این حمله اسرائیل به ایران را مسخره می‌کنند؛ می‌گویند اسرائیل ببر کاغذی است؛ اکنون هیمنه اسرائیل زیر سوال رفته و در واقع این یک پیروزی برای ایران و محور مقاومت است! تهران با حمله مستقیم و بی‌سابقه با آن حجم (300 موشک و پهپاد) به تل‌آویو نشان داد واشنگتن هم باید ایران را در زمره کشورهای نظامی غیراتمی در نظر نگیرد و با حد واسط یک کشور اتمی و غیراتمی با آن رفتار کند. همچنین برخی رسانه‌ها اعلام کردند حمله محدود بامداد دیروز نتانیاهو به اصفهان نشان می‌دهد او تنها می‌خواست با این حمله یک پیام به تهران بدهد، زیرا او با فشار بسیار زیاد داخلی روبه‌رو است و جنگ غزه هم همچنان نتانیاهو را در خود گرفتار کرده است. هاآرتص درباره این حمله و پیامد آن نوشت حمله نتانیاهو برای او شاید از زیر فشار نجاتش دهد، همچنین تکرار انتقام و پاسخ ایران را در بر نداشته باشد. در مجموع می‌توان اینگونه جمع‌بندی کرد که حمله نتانیاهو به کنسولگری ایران در دمشق یک خطای راهبردی را برای اسرائیل در پی داشت و عدم همراهی جدی آمریکا در حمله اسرائیل به ایران و یک نمایش بسیار ضعیف توسط این رژیم در بامداد جمعه، همان چیزی بود که بن گویر در یک کلمه آن را تشبیه کرد. مانند یک ضربه ضعیف در فوتبال که باعث تمسخر صهیونیست‌ها شد.
******
رژیم صهیونیستی حتی در «خرابکاری سمبلیک» هم شکست خورد
مسخره‌بازی
گروه سیاسی: «مسخره»؛ طعنه بن‌گویر، وزیر امنیت قومی رژیم صهیونیستی به گزارش‌ها درباره حمله پدافند ایران به ریزپرنده‌هایی بود که تلاش داشتند در اصفهان و تبریز عملیات خرابکاری انجام دهند. او در حساب کاربری خود در واکنش به گزارش رسانه‌های غربی درباره آنچه پاسخ رژیم صهیونیستی به عملیات ایران خوانده شده نوشت: «דרדל׳ה» به معنای «مسخره است»؛ این خلاصه رویدادهای روز گذشته در اصفهان و تبریز بود که مورد توجه کاربران فضای مجازی نیز قرار گرفت. رژیم صهیونیستی رسانه‌ها و شبکه‌های خود را آماده کرده بود تا با بزرگ‌نمایی رسانه‌ای نشان دهد این رژیم به عملیات «وعده صادق» ایران واکنش نشان داده و انتقام گرفته است، عملیاتی که در همان لحظات نخست با واکنش پدافندی ایران شکست خورد و در گام بعد شکست رسانه‌ای را برای آنها رقم زد. کسری ناجی، خبرنگار رسانه انگلیسی بی‌بی‌سی فارسی در سرزمین‌های اشغالی به همین موضوع پرداخته و موکداً می‌گوید بهترین معنا برای کلمه‌‌ای که بن‌گویر به کار برده، «بی‌خاصیت» است! یعنی اگر هم کاری شده، کاملا بی‌خاصیت بوده است.
اقدام رژیم صهیونیستی را در 2 لایه می‌توان تحلیل کرد. نخست اینکه کابینه رژیم صهیونیستی برای آرام‌سازی اوضاع سرزمین‌های اشغالی و خروج از فشار افکار عمومی برنامه خرابکاری را طراحی کرده است. لذا دست به این اقدام زد که آن نیز با واکنش پدافندی مواجه شد. تحلیل بعد در این رابطه این است که رژیم صهیونیستی قصد داشته وجهه خود را در عرصه بین‌الملل احیا کند. براساس گزارش‌های منتشرشده رژیم صهیونیستی در دستیابی به هر دوی این اهداف شکست خورد.
در همان لحظات نخست رسانه اسرائیلی جروزالم پست، تصویری از بمباران غزه در سال ۲۰۲۲ را به عنوان حمله اسرائیل به ایران جا زد که این اقدام غیرحرفه‌ای با تمسخر کاربران فضای مجازی همراه شد. المیادین در این باره نوشته است: به نظر می‌رسد آنچه شاهد بودیم چیزی جز یک حباب رسانه‌ای برای گمراه کردن افکار عمومی ایران و جهان نبود.
تاریخی جدید که رقم خورد
همه چیز از «پاسخ متقابل تهران» به حمله هوایی روز ۱۳ فروردین رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق بازمی‌گردد. بامداد 26 فروردین 1403 که حالا برای همه مردم ایران به عنوان «روزی تاریخی» ثبت شده است؛ فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حمله صهیونیست‌ها به ساختمان کنسولی سفارت کشورمان در دمشق با صد‌ها پهپاد و موشک، پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دادند و در هم کوبیدند. «وطن امروز» همان روز در گزارشی با عنوان معادله جدید جهانی نوشت: همزمان با اینکه موشک‌های ایران در سرزمین‌های اشغالی مشاهده شد و انتشار تصویر حیرت‌انگیز عبور موشک‌ها از بالای مسجدالاقصی به سمت دشمن غاصب، کانال خبری غزه، مهم‌ترین کانال پوشش اخبار جنگ غزه با 2 میلیون دنبال‌کننده نوشت: «ایران تنها کشوری است که در چند دقیقه معادله را تغییر داد. با ما تماشا کنید! پس از اعلام حمله ایران به «اسرائیل اشغالگر»... آسمان غزه از هواپیماهای اسرائیلی خالی است و این نخستین بار از 7 اکتبر است. آیا این دنیای منافق از حمایت آشغال کثیف و تروریستی اسرائیل خجالت نمی‌کشد؟ ایران تنها کشوری است که در چند دقیقه معادله را تغییر داد». از جمله جلوه‌هایی که در شب عملیات «وعده صادق» در ایران و کشورهای منطقه به ثبت رسید، شادی مردم کشورهای مقاومت بویژه فلسطین از این عملیات بود. تصاویر متعددی از سرزمین‌های اشغالی منتشر شده است که ساکنان این سرزمین‌ها با شادی و شور در حال پیگیری عملیات ایران و هدف قرار گرفتن مقر نظامی غاصبان در سرزمین‌های اشغالی هستند. همچنین تصاویر متعددی از جای جای ایران اسلامی در رسانه‌های رسمی و غیررسمی منتشر شد که مردم در حال شادی و ابراز خرسندی از عمل متقابل ایران در واکنش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی هستند. تصاویری که نشان می‌دهد مردم ایران حتی در خیابان‌ها نیز می‌توانستند شلیک موشک‌ها را در فاصله چند کیلومتری خود ببینند. از سوی دیگر همین لحظات و صحنه‌ها در عراق و لبنان نیز خلق شد و موجی از امید و شعف را بین گروه‌های مقاومت ایجاد کرد. 
* پدافند آماده است
مواجهه پدافند هوایی در اصفهان و تبریز با چند ریزپرنده که در رسانه‌ها تعبیر به «خرابکاری سمبلیک» شد، تمسخر مقامات صهیونیست را بین کاربران فضای مجازی به دنبال داشت. برخی گزارش‌های تایید نشده حاکی از سقوط حداقل ۲ موشک پیش از درگیری با سامانه‌های پدافندی بوده است. این گزارش‌ها هرچند تایید نشده است اما تصاویری از سقوط ۲ فروند موشک بالستیک اسپارو اسرائیلی در جغرافیای عراق و در نزدیکی مرزهای ایران منتشر شده است. صبح دیروز رسانه‌های صهیونیستی ادعا کردند حمله‌ای به اصفهان و تبریز توسط جنگنده و موشک انجام شده است که با انتشار تصاویر رهگیری چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی، مجبور به عقب‌نشینی شدند. همزمان با پخش حادثه اصفهان توسط شبکه‌های تلویزیونی صهیونیستی، به صدا درآمدن آژیر خطر در اراضی اشغالی مورد توجه کاربران قرار گرفت.
نخستین واکنش‌ها درباره خرابکاری روز گذشته رژیم صهیونیستی از سوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بود. امیر سیدعبدالرحیم موسوی، درباره صدای انفجار در اصفهان اظهار داشت: انفجار صبح امروز (دیروز) در آسمان اصفهان مربوط به تیراندازی سامانه‌های پدافند ضدهوایی به شیء مشکوکی بوده که هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است. کارشناسان مربوط در حال بررسی ابعاد موضوع هستند که پس از دریافت نتیجه، مراتب را اطلاع‌رسانی خواهند کرد.
امیر سرتیپ دوم «میهن‌دوست» مقام ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان نیز در این باره گفت: شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق اصفهان، مربوط به شلیک پدافند هوایی اصفهان به یک شیء مشکوک بوده و هیچ خسارت و حادثه‌ای نداشته‌ایم.
همچنین امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به هدف قرار گرفتن چند شی‌ء توسط پدافند هوایی کشور در استان اصفهان عنوان کرد: امروز آسمان این مرز و بوم توسط قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیا حفاظت می‌شود و اگر اشیای پرنده مشکوکی همانند حادثه شب گذشته در آسمان کشور عرض اندام کند، از آماج پدافند قدرتمند ما بی‌نصیب نخواهد ماند.
صبح روز گذشته برخی منابع محلی نیز از شنیده شدن صدایی شبیه صدای انفجار در غرب شهر تبریز خبر دادند. بررسی‌ها نشان می‌دهد هیچ‌گونه انفجاری در تبریز رخ نداده و پدافند هوایی تبریز در پی مشاهده شیء مشکوک اقدام به شلیک کرده است.
خبرگزاری مهر در گفت‌وگو با یک منبع آگاه اعلام کرد: «صدای انفجار شنیده شده در اصفهان ناشی از انهدام سه ریزپرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی بوده است. سه ریزپرنده حوالی ساعت ۴ بامداد در آسمان اصفهان و در اطراف منطقه زردنجان مشاهده شده است. به دنبال مشاهده این ریزپرنده‌ها پدافند هوایی عمل و این ریزپرنده‌ها را در آسمان منهدم کرده‌اند. هنوز درباره این ریزپرنده‌ها اطلاعی در دست نیست و در حال پیدا کردن لاشه‌های آن هستیم. در پایگاه هشتم شکاری اصفهان حادثه‌ای رخ نداده است».
تحلیل اخبار غیررسمی و واکنش‌های رسمی نشان می‌دهد پس از عملیات تاریخی ایران در واکنش به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی، پیروزی دیگری برای پدافند ایران رقم خورده است. رژیم صهیونیستی در همان لحظات نخست که نشانه‌های شکست این عملیات آشکار شد، اظهار نظر درباره این مساله را ممنوع اعلام کرد. 
دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی نیز خبر منتشرشده برخی رسانه‌های خارجی درباره تشکیل جلسه اضطراری این شورا را تکذیب کرد.
* وزیر خارجه آمریکا: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نکرده‌ایم!
در شرایطی که تا لحظه تنظیم این گزارش هیچ تصویر مستقل و مستندی از حمله به تأسیسات ایران منتشر نشده اما عقب‌نشینی‌ها و اختلافات در این باره از روز گذشته آغاز شد. رسانه‌های آمریکایی ضمن پوشش تحولات منطقه، به صورت سراسیمه و دستپاچه از اینکه «آمریکا در این حمله مشارکت نداشته» خبر دادند. «آنتونیو تاجانی» وزیر خارجه ایتالیا نیز که این روزها میزبان وزرای خارجه گروه ۷ است، گفت: واشنگتن به ما توضیح داد که اسرائیل شب گذشته در لحظه آخر قصد خود را برای اقدام علیه ایران اطلاع داده است. وزیر خارجه ایتالیا همچنین گفت مقامات آمریکایی به آنها گفته‌اند در این حمله مشارکتی نداشتند. در همین راستا آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در واکنش به انتشار اخباری درباره حمله ادعایی رژیم صهیونیستی، گفت: آمریکا در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نداشته است. وی بدون اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران افزود: ما حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل را محکوم کرده و از 2 طرف می‌خواهیم تنش‌ها را کاهش دهند.
* تهدید مراکز هسته‌ای تجدیدنظر در سیاست‌های هسته‌ای ایران را محتمل می‌کند
با توجه به تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی، 30 فروردین‌ماه سردار احمد حق‌طلب، فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای کشور در گفت‌وگویی درباره اقدام احتمالی رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به تاسیسات هسته‌ای کشور اظهار کرد: این تهدیدات مربوط به امروز و دیروز نیست، از سال‌های قبل رژیم جعلی صهیونیستی علاوه بر تهدید، نسبت به اقدامات خرابکارانه و تروریستی در حوزه صنعت هسته‌ای کشور مبادرت ورزیده است.
وی افزود: هرچند بر اساس پروتکل‌ها و استانداردهای جهانی و قوانین و مقررات آژانس بین‌المللی هسته‌ای، همه کشورها از حمله به تاسیسات هسته‌ای پرهیز داده شده‌اند، در عین حال جمهوری اسلامی ایران همواره و از همان ابتدا آمادگی مقابله با این تهدیدات را داشته است.
فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای کشور با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در آمادگی کامل به سر می‌برند، خاطرنشان کرد: مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیست شناسایی شده و اطلاعات لازم از همه اهداف در اختیار ما است و به اصطلاح برای پاسخ به اقدام احتمالی آنها، دست‌ها روی ماشه شلیک موشک‌های قدرتمند برای نابودی اهداف مشخص است.
وی با بیان اینکه در صورتی که رژیم صهیونیستی بخواهد اقدامی علیه مراکز و تاسیسات هسته‌ای ما انجام دهد حتماً و قطعاً با واکنش ما مواجه و برای مقابله به مثل با سلاح‌های پیشرفته مراکز هسته‌ای رژیم مورد تهاجم و عملیات قرار خواهد گرفت، تاکید کرد: اگر رژیم جعلی صهیونیستی بخواهد از تهدید حمله کردن به مراکز هسته‌ای  کشورمان برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده ابزاری کند، تجدید نظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و عدول از ملاحظات اعلامی گذشته محتمل و قابل تصور است.
سردار حق‌طلب با تاکید بر اینکه به فرمایش مقام معظم رهبری امروز دیگر دوره بزن دررو گذشته است، گفت: اگر رژیم صهیونیستی اقدام  تجاوزکارانه‌ای علیه ایران انجام دهد، نوع پاسخ با تدبیر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و آنها مطمئن باشند ضربه‌ای که از نیروهای مسلح دریافت می‌کنند مانند عملیات «وعده صادق» در تاریخ یادگار خواهد ماند.
* وضعیت به کدام سمت می‌رود؟
پس از این شکست و عملیات موفق پدافند ایران در مقابله با تهاجم‌های خارجی، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل به نقل از نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم اعلام کرد «ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم»، این شبکه همچنین با اشاره به حادثه بامداد دیروز در اصفهان مدعی شد: «ما ثابت کردیم قادر به نفوذ به ایران هستیم و ما اکنون ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم».
فراتر از واکنش‌های رژیم صهیونیستی و لفاظی‌های مقامات آن، باید دید واکنش رسمی مقامات ایرانی به این اقدام خرابکارانه چه خواهد بود. در صورتی که خبر حرکت موشک‌ها و درگیری پدافند با آنها تایید نشود و ماجرا مربوط به دیروز و درباره ایران نباشد، این یک اقدام خرابکاری بوده است که پیش از این نیز در اصفهان و کرج شاهد آن بوده‌ایم؛ یک عملیات نفوذ که سامانه‌های پدافندی به دقت با آن مقابله کرده‌اند اما در صورتی که مقامات ایرانی رهگیری موشک‌ها را تایید کنند، رژیم صهیونیستی باید منتظر اقدام بعدی ایران باشد، چرا که ایران پیش از این صراحتا اعلام کرده است هرگونه اقدام را به طور قاطع و با شدت بیشتری پاسخ خواهد داد و رژیم صهیونیستی باید منتظر عملیات دوباره ایران علیه مواضع نظامی و امنیتی خود باشد. از سوی دیگر با توجه به نوع موشک اعلام شده که از جنگنده به سمت هدف شلیک می‌شود، یعنی رژیم صهیونیستی در حمله خود از آسمان برخی کشورها عبور کرده و علیه ایران اقدام کرده است. ایران پیش از این نیز به کشورهای منطقه هشدار داده بود در صورتی که در جنایت‌های رژیم صهیونیستی شریک باشند و آسمان خود را به روی ارتش این رژیم باز کنند آن کشورها نیز جزو اهداف خواهند بود. از جمله این کشورها اردن است که در زمان عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی نیز اقدام به خوش‌رقصی برای کشورهای غربی کرده بود.

Page Generated in 0/0072 sec