printlogo


کد خبر: 280784تاریخ: 1403/2/2 00:00
اخبار

جزئیات مذاکرات اوسمار و پرسپولیس
باشگاه پرسپولیس قصد دارد قرارداد اوسمار ویرا را برای فصل آینده تمدید کند که این موضوع با چراغ سبز سرمربی برزیلی مواجه شده است. به گزارش ایسنا، در شرایطی که هفته‌های پایانی لیگ را پشت سر می‌گذاریم، رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس سعی دارد وضعیت پرسپولیس را برای فصل آینده مشخص کند. او در نخستین گام پیشنهاد تمدید قرارداد را به اوسمار ویرا داده تا به این ترتیب، علاوه بر ایجاد انگیزه برای این مربی در اواخر فصل، شرایط را برای فصل آینده هم تثبیت کند. بر اساس اطلاعاتی که از سوی یک منبع در باشگاه پرسپولیس در اختیار ایسنا قرار گرفته است، در جلسه درویش و اوسمار، این مربی برزیلی ابراز تمایل کرده فصل آینده هم به‌ عنوان سرمربی پرسپولیس به کارش ادامه دهد. در همین زمینه اوسمار به باشگاه پرسپولیس گفته به‌زودی مبلغ پیشنهادی خود را به باشگاه اعلام خواهد کرد تا توافقات نهایی و امضای قرارداد انجام شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد قرارداد این مربی به عنوان دستیار یحیی گل‌محمدی ۱۵۰ هزار دلار بوده که در ادامه وقتی به ‌عنوان سرمربی انتخاب شد به ۲۵۰ هزار دلار افزایش یافته است. 
***
کناره‌گیری هاینن از هدایت ژرمن‌ها در آستانه لیگ ملت‌های والیبال
با کنار رفتن ویتالی هاینن از هدایت آلمان، جانشین او خیلی سریع انتخاب شد. الکساندر وایبل به عنوان جانشین ویتالی هاینن در تیم‌ملی والیبال آلمان انتخاب شد. سرمربی جدید با کاری دشوار برای هدایت ژرمن‌ها روبه‌رو است، چرا که آلمان‌ها در انتخابی المپیک پاریس در سال گذشته نتوانستند سهمیه کسب کنند با این حال، آنها همچنان شانس بازی در المپیک را دارند و امیدوارند بتوانند در لیگ ملت‌ها امتیازهای لازم را به دست بیاورند. ویتالی هاینن در سال‌های اخیر سرمربی تیم آلمان بود اما این سرمربی بلژیکی تصمیم گرفت از سمت خود کناره‌گیری کند. ژرمن‌ها تحت هدایت هاینن فراز و نشیب زیادی را تجربه کردند. در نهایت اگرچه جواز صعود به المپیک به دست نیامد ولی کار هاینن مثبت ارزیابی شد. یارومیر زاکریچ، عضو فدراسیون فوتبال آلمان درباره رفتن هاینن گفت: ما از تصمیم او بسیار متأسفیم. این خبر برای ما غافلگیر‌کننده بود. با توجه به نقش او در والیبال آلمان خیلی دوست داشتیم در تیم بماند اما به تصمیمش احترام می‌گذاریم و برایش آرزوی بهترین‌ها را داریم. فدراسیون والیبال آلمان خیلی سریع جانشین او را انتخاب کرد و در نهایت الکساندر وایبل آلمانی جایگزین هاینن بلژیکی شد. او مربی شناخته‌شده‌ای در آلمان است که سال‌ها هدایت باشگاه درسدن را
بر عهده داشته و 4 قهرمانی آلمان را به دست آورده است. الکساندر وایبل که در تیم‌ ملی جوانان هم کار کرده است، در این باره گفت: ما می‌خواهیم به بازی‌های المپیک صعود کنیم. لیگ ملت‌ها اهمیت زیادی برای ما دارد و باید برای هر دیدار مثل فینال آماده شویم و امتیازهای لازم را به دست بیاوریم. 
***
گواردیولا: پارسال لوکاکو ما را قهرمان اروپا کرد!
پپ گواردیولا فوتبال را بازی اتفاقات دانست و ضمن اشاره به فینال فصل قبل گفت شاید اگر روملو لوکاکو مهاجم اینتر نبود، سیتی قهرمانی را از دست می‌داد. پپ گواردیولا در نشست خبری خود به فرصت‌های گلزنی از دست رفته روملو لوکاکو در فینال فصل گذشته لیگ قهرمانان بین اینتر و منچسترسیتی اشاره کرد. در فینال، مهاجم بلژیکی در دقیقه 89 با ضربه سر از فاصله کمتر از 6 متری دروازه سیتیزن‌ها گلزنی نکرد و در نتیجه سیتی توانست برتری یک بر صفر را حفظ کرده و قهرمان شود. این آخرین بازی لوکاکو برای اینتر قبل از انتقال او به رم در تابستان 2023 بود. در روی دیگر سکه، این اوج موفقیت برای گواردیولا و منچسترسیتی بود و سرانجام به انتظار آنها برای قهرمانی اروپا پس از سرمایه‌گذاری‌های 15 سال گذشته پایان داد و نام گواردیولا را بیشتر در کتاب‌های تاریخ ثبت کرد. پپ که تیمش چهارشنبه گذشته با شکست از رئال حذف شد، در حالی که برتری مطلقی در طول بازی داشت، درباره اینکه می‌گویند سیتی تیم فوق‌العاده‌ای است، پاسخ جالبی داد: «نه! من اینطور فکر نمی‌کنم. هرچند این احساس را داشته باشم. می‌گویند ما تیم فوق‌العاده‌ای هستیم، ولی اگر در فینال فصل قبل لوکاکو فرصت‌هایش را گل می‌کرد، ما قهرمان نمی‌شدیم. در عوض امسال ما شانس‌های زیادی برابر رئال از دست دادیم و آنها در نهایت صعود کردند. این فوتبال است و باید با اتفاقاتش کنار آمد».
***
VAR چینی در لیگ برتر ایران
رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد تشریفات ورود VAR چینی به ایران فراهم شده است. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد تشریفات ورود VAR چینی به ایران فراهم شده است. مسؤولان فدراسیون فوتبال روز گذشته جلسه‌ای را در سازمان برنامه و بودجه به همراه وزیر ورزش و جوانان و رئیس شرکت توسعه و تجهیز برگزار کردند تا تشریفات ورود VARچینی به ایران فراهم شود. قرار است فدراسیون فوتبال سیستم کمک داور ویدئویی را از چین خریداری کند. 

Page Generated in 0/0064 sec