printlogo


کد خبر: 280787تاریخ: 1403/2/2 00:00
شبی که ورزشگاه آزادی اوج هیجان را تجربه کرد
لذت 90 دقیقه فوتبال

زهره فلاح‌زاده: دیدار جمعه‌شب  استقلال مقابل شمس‌آذر در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر از آنجایی حساس بود که آبی‌ها شب قبل آن صدر را با پیروزی تیم پرسپولیس از دست داده بودند و تنها با برد شمس‌آذر می‌توانستند دوباره جایگاه اول خود را پس بگیرند. استقلال بازی را هجومی آغاز کرد و مهرداد محمدی پس از ۱۱ هفته پایش به گلزنی باز شد و دقیقه ۲۱ گل اول مسابقه را به ثمر رساند. آبی‌ها در نیمه دوم هم خیلی زود به گل رسیدند. این ‌بار سیدوحید کاظمی، داور مسابقه یک پنالتی به سود این تیم اعلام کرد و محمدی گل دوم خود و استقلال را در این دیدار به ثمر رساند. بازی روان و پاس‌های کوتاه و تاثیرگذار استقلالی‌ها به جذاب شدن این دیدار کمک کرد. موقعیت‌های زیادی روی دروازه شمس‌آذر ایجاد شد که حتی در یک صحنه تیر دروازه به کمک تیم میهمان آمد. سید ابوالفضل جلالی که پاس گل اول را داده بود، دقیقه ۷۱ با ارسال کرنر محمدحسین مرادمند را صاحب موقعیت سرزنی کرد و او هم بخوبی توانست از این فرصت استفاده کند و گل سوم را وارد دروازه شمس‌آذر قزوین کند. به نظر می‌رسید تیم قزوینی - که نخستین حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند- نیمه اول بازی سردرگم بود، چرا که این تیم در نیمه دوم بازی متفاوتی را از خود نشان داد و هر چه به پایان بازی نزدیک می‌شدیم هراسی از روبه‌رو شدن با تیم بزرگ و صدرنشین استقلال نداشت‌. همه چیز به نفع استقلالی‌ها در جریان بود اما عدم تحرک بازیکنان میانه میدان این تیم از جلال‌الدین ماشاریپوف گرفته تا آرش رضاوند که نشان از خستگی مفرط ناشی از فیکس بودن آنها در بازی‌های متوالی داشت، منجر به عقب کشیدن آنها شد. حتی تعویض‌ها هم نتوانست مثمرثمر باشد، چرا که فاصله بازیکنان فیکس میدان با نیمکت ذخیره بسیار زیاد است و نکونام خیلی نمی‌تواند روی آنها حساب ویژه‌ای باز کند. در حالی که همه گمان می‌کردند بازی را باید با همان نتیجه ۳ بر صفر تمام شده بدانند اما شمس‌آذری‌ها در اتفاقی غیرمنتظره طی ۲ دقیقه به ۲ گل رسیدند؛ فراز امامعلی در دقیقه ۸۳ و مجتبی فخریان در دقیقه ۸4 بازی را به اوج حساسیت رساندند. استقلال که در شوک ۲ گل خورده در مدت زمان بسیار کم بود، هر لحظه نگران از دست رفتن برد بو‌د و ممکن بود بازی به تساوی برسد اما مدافعان استقلال دوام آوردند و اجازه باز شدن دوباره دروازه‌ تیم‌شان را ندادند تا سرانجام این دیدار مهیج و استرس‌زا با نتیجه ۳ بر ۲ به پایان برسد. به این ترتیب آبی‌ها صدر جدول را خیلی زود و پس از تنها ۲۴ ساعت از پرسپولیس پس گرفتند تا همچنان جایگاه اول از آن این تیم باشد. 
۶ هفته حساس تا پایان لیگ باقی‌ مانده است و جواد نکونام در دیدار بعد باید در جهنم یادگار امام تبریز برابر تراکتوری که با شکست‌های متوالی از جمع مدعیان کنار رفته مبارزه کند. استقلال برای قهرمانی نیاز به برد در این ۶ دیدار دارد تا سایه سنگین پرسپولیس را که با اختلاف یک امتیاز در تعقیب او است احساس نکند. قهرمانی دست خود استقلال است. یا ببر و قهرمان شو و یا با لغزشت قهرمانی را به پرسپولیس هدیه بده!
* رضاوند: هفته‌های آخر را با VAR برگزار کنید
آرش رضاوند، هافبک استقلال پس از برتری ۳ بر ۲ تیمش برابر شمس‌آذر قزوین در رابطه با این دیدار اظهار داشت: بازی خیلی خوبی بود و دست هواداران درد نکند. خدا را شکر شرمنده آنها نشدیم و توانستیم به پیروزی برسیم. وی در رابطه با اشتباهات داوری تصریح کرد: به نظر من هفته‌های آخر لیگ باید با VAR برگزار شود تا حق تیمی خورده نشود و در نهایت تیمی که حقش است قهرمان شود. هافبک استقلال درباره واکنشش به تعیین قهرمان در فضای مجازی که منجر به ابلاغیه کمیته انضباطی شد، گفت: نمی‌خواهم وارد این موضوع شوم. ما تصور می‌کردیم بازی رودررو حساب می‌شود، اما گویا امسال شرایط متفاوت است. 
رضاوند ادامه داد: شرایط ما از ابتدای فصل را همه می‌دانند. سختی زیادی کشیده‌ایم و تنها دلخوشی ما همین هواداران هستند. تمام تلاش ما این است که هواداران را خوشحال کنیم. 
وی در پاسخ به این سوال که تاکنون چند درصد از قراردادتان را گرفته‌اید، توضیح داد: درصدها را گفته‌ایم. حالا بحث مالی نیست و فقط تلاش می‌کنیم برنده بازی باشیم تا هواداران خوشحال شوند. کورس سنگینی داریم. ۶ بازی سخت باقی مانده است اما تیم خوبی داریم و امیدوارم به حق‌مان برسیم. 
* چشمی می‌خواهیم همه چیز در زمین منصفانه باشد
روزبه چشمی، هافبک - مدافع استقلال هم پس از کسب پیروزی این تیم مقابل شمس‌آذر اظهار داشت: ابتدا از تماشاگران تشکر می‌کنم. سنگ تمام گذاشتند، دم آنها گرم. بازی باید شرایطش بهتر از اینها به پایان می‌رسید ولی خودمان بازی را راحت دیدیم، آن هم بعد از ۳ بر صفر و شرایط برای‌مان سخت شد. قطعا باید از این بازی درس بگیریم و امیدوارم این اتفاق دیگر رخ ندهد. وی در پاسخ به سوال خبرنگاران که هواداران استقلال مشکل تیم را مدیریت دانسته‌اند، گفت: هفته پیش گفتم باید تعامل و حمایت شود. باید همه به همدیگر کمک کنیم، ۶ هفته باقی مانده و باید حمایت خیلی قوی‌تر از تیم و بازیکنان بشود. هافبک - مدافع استقلال در پاسخ به این سوال که داوری‌ها برای تیم‌ها یکسان است؟ گفت: اگر هم حرفی ‌زده می‌شود به خاطر اتفاقاتی است که رخ می‌دهد؛ اتفاقاتی که در یکسری بازی‌ها رخ می‌دهد. دیدید که هفته پیش چه اتفاقاتی رخ داد. ما همان‌ها را بازگو می‌کنیم. فقط انصاف می‌خواهیم. می‌خواهیم همه چیز در زمین منصفانه باشد.

Page Generated in 0/0060 sec